avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 644 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Termen eliberare acte incetare contract de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Termen eliberare acte incetare contract de munca

Va salut. Numele meu este Silviu, am 42 de ani, pana la data de 01.11.2016 am lucrat la o mare multinationala care produce bauturi racoritoare si as avea nevoie de ajutorul dumneavoastra deoarece ma aflu in urmatoarea situatie:
- in data de 13.10.2016 seful meu direct mi-a inmanat decizia prin care conform art 55, lit B din Codul Muncii imi inceteaza contractual individual de munca incepand cu data de 01.11.2016, asta impreuna cu “rugamintea” de a mai semna o hartie prin care eu imi dadeam demisia. (incepand cu anul acesta, persoanele cu varsta peste 40 ani, incet, incet “si-au dat demisia de bunavoie” si mi-a venit si mie randul). Ca si compensatie pentru semnaturile mele, in decizia de incetare a CIM era stipulat ca voi primi 3 salarii brute cu titlul de compensatie baneasca.
- dpdv financiar, la ultima lichidare mi-am primit toate drepturile banesti, inclusive cele pt concediul neefectuat.
Intrebarea mea catre dumneavoastra este ce documente trebuie sa mi se mai inmaneze sau ce trebuie sa solicit eu, deoarece in afara deciziei din data de 13.10.2016 nu am mai primit alt document. La solicitarea mea catre departamentul resurse umane a unei note de lichidare, am fost tratat cu un mare sictir, fiecare dand din colt in colt si ducandu-ma cu vorba.
Va multumesc si va doresc Sarbatori Fericite.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:53, 19 Decembrie 2016
HG 500/2011
art.8

....
(4^1) La încetarea activităţii salariatului/persoanei plătite din fonduri publice, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate.

(4^2) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public şi din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

Astfel la solicitarea scrisa a dvs., angajatorul trebuia sa va elibereze o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de dvs., durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate.

Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei refuzul angajatorilor de a elibera documentele solicitate de către salariat şi prevăzute la art. 8 alin. (4^1) şi (4^2) din HG 500/2011.
Ultima modificare: Luni, 19 Decembrie 2016
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demisie mmus mmus Buna ziua, In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.??? Multumesc ... (vezi toată discuția)
Demisie fara preaviz Mada20192020 Mada20192020 Salut! Daca imi dau demisia fara preaviz,in cate zile este obligat angajatorul sa imi dea demisia de incetare a cim si nota de lichidare...mie imi trebuie in 3 ... (vezi toată discuția)
Eliberari adeverinte de catre un fost angajator Mari1974 Mari1974 Buna ziua, In cate zile trebuie eliberate adeverintele de catre un fost angajator , in cazul meu din sistemul de invatamant, de la data solicitarii ( ... (vezi toată discuția)