Buna ziua,sunt din Constanta si am rugamintea daca poate cineva sa ma ajute.Trebuie sa facem o succesiune urgent si imi trebuie un certificat fiscal.Stie cineva in cat timp este emis si cat timp este valabil? Multumesc mult,o zi buna tuturor
Cerificatul fiscal este documentul care atesta îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidate si este eliberat de către direcţiile generale teritoriale ale finanţelor publice.
Certificatul de atestare fiscală este documentul care atesta îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetele locale si este eliberat de către Direcţiile de Impozite şi Taxe Locale din cadrul primăriilor din raza teritorială unde persoana juridica are sediul sau persoana fizica isi are domiciliul.
Potrivit Ordinului MFP nr. 752 / 2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora , organul fiscal are obligatia de a elibera persoanelor fizice certificatul de atestare fiscala care atesta indeplinirea obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri.
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice se elibereaza in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor persoane fizice, pe baza cererii de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice;
b) in situatia in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal.
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice poate fi utilizat pe o perioada de 90 de zile de la data eliberarii acestuia si poate fi folosit ori de cate ori este nevoie, in copii legalizate.
Pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala contribuabilii persoane fizice depun la organul fiscal o cerere, platind taxele de timbru aferente.
Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice se solutioneaza in maximum 5 zile lucratoare de la inregistrare.
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice va avea inscrise in mod obligatoriu numarul de inregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare si numele si semnatura persoanei imputernicite a organului fiscal.
În cazul persoanelor decedate pentru a căror proprietate se solicită certificatul de atestare fiscală, cererea se va completa cu datele solicitantului (care poate fi rudă de gradul I sau II, va face dovada gradului de rudenie printr-un act: certificat de căsătorie, certificat de naştere etc.) şi se va anexa o copie a certificatului de deces.
Mult succes!
Ma puteti va rog lamuri si pe mine in privinta valabilitatii certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice? Am vazut ca cineva a scris 30 de zile apoi altcineva 90 de zile. De asemenea am mai gasit informatii cum ca ar fi valabil toata luna emiterii in cazul in care a fost emis pana in data de 25 ale lunii sau daca a fost emis dupa 25 va fi valabil pana pe 31 ale lunii urmatoare. Sa luam un caz concret, sa presupunem ca mi s-a emis certificatul pe data de 23, asta inseamna ca va mai fi valabil doar 7 zile?
Multumesc!
Este corect asa cum ati spus dumneavoastra in ultima parte!
Certificatul fiscal emis de compartimentul ITL este valabil pana la finele lunii in curs iar daca este eliberat dupa data de 25 ale lunii valabilitatea se prelungeste pana la finele lunii urmatoare!