avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de invaliditate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de invaliditate

Buna ziua !
Va rog frumos sa ma lamuriti in legatura cu intocmirea dosarului de pensionare de invaliditate.
Situatia este urmatoarea;
Lucrez la o fabrica de confectii. Am 48 de ani. Am vechime in aceasta fabrica de 32 de ani si 5 luni fara intrerupere, cu plata asigurarilor sociale la zi.
In acelasi timp , am dizabilitate gradul accentuat de cand m-am nascut.
Sunt in concediu medical. 37 de zile.
As vrea sa ma indrumati pe urmatorul aspect.
De la Comisia de expertiza mi se cere acumularea a cel putin 90 de zile de concediu medical.
Insa eu, nu am cum sa adun atatea zile pentru ca nu sunt in situatia de invaliditate doar acum, ci din totdeauna. Medicul in asigurarile sociale de pe langa casa de pensii trebuie sa emita Decizie medicala asupra capacitatii de munca din care sa reiasa incadrarea in grad de invaliditate.
Acumularea a cel putin 90 de zile de concediu medical s-ar incadra in situatia unui accident sau a unei boli ivite in acest moment.
Dar eu am pe de alta parte Certificat de incadrare in grad de handicap accentuat.
Iar diagnosticul medical de acondroplazie plastica dovedeste ca am acest handicap de cand m-am nascut.Plus ca sufar de de coxatroza.
Conform Legii 263/2010 articolul 76 am realizat vechimea minima de cel putin doua treimi din stagiul de cotizare.
Mai mult l-am depasit chiar si e stagiul complet de cotizare.
Am 48 de ani si 32 de ani vechime in munca.
De ce nu pot inregistra cererea pentru pensie de invaliditate daca indeplinesc conditiile cerute de Legea 263/2010, art. 76 , Tabelul nr.3 ?
Daca este boala obisnuita care nu are legatura cu munca, de ce nu se aplica articolul 68,litera C din Legea 263/2010 ?
Cu respect, Pensionescu