avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de invaliditate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de invaliditate

Buna ziua !
Va rog frumos sa ma lamuriti in legatura cu intocmirea dosarului de pensionare de invaliditate.
Situatia este urmatoarea;
Lucrez la o fabrica de confectii. Am 48 de ani. Am vechime in aceasta fabrica de 32 de ani si 5 luni fara intrerupere, cu plata asigurarilor sociale la zi.
In acelasi timp , am dizabilitate gradul accentuat de cand m-am nascut.
Sunt in concediu medical. 37 de zile.
As vrea sa ma indrumati pe urmatorul aspect.
De la Comisia de expertiza mi se cere acumularea a cel putin 90 de zile de concediu medical.
Insa eu, nu am cum sa adun atatea zile pentru ca nu sunt in situatia de invaliditate doar acum, ci din totdeauna. Medicul in asigurarile sociale de pe langa casa de pensii trebuie sa emita Decizie medicala asupra capacitatii de munca din care sa reiasa incadrarea in grad de invaliditate.
Acumularea a cel putin 90 de zile de concediu medical s-ar incadra in situatia unui accident sau a unei boli ivite in acest moment.
Dar eu am pe de alta parte Certificat de incadrare in grad de handicap accentuat.
Iar diagnosticul medical de acondroplazie plastica dovedeste ca am acest handicap de cand m-am nascut.Plus ca sufar de de coxatroza.
Conform Legii 263/2010 articolul 76 am realizat vechimea minima de cel putin doua treimi din stagiul de cotizare.
Mai mult l-am depasit chiar si e stagiul complet de cotizare.
Am 48 de ani si 32 de ani vechime in munca.
De ce nu pot inregistra cererea pentru pensie de invaliditate daca indeplinesc conditiile cerute de Legea 263/2010, art. 76 , Tabelul nr.3 ?
Daca este boala obisnuita care nu are legatura cu munca, de ce nu se aplica articolul 68,litera C din Legea 263/2010 ?
Cu respect, Pensionescu


Cel mai recent răspuns: negru daniel , utilizator 16:35, 10 Martie 2017
Pt pensie de invaliditate trebuie sa faceti asa cum va spune medicul de expertiza.
Fiind un handicap preexistent calitatii de asigurat dvs. va incadrati la art 58 referitor la pensia de limita de varsta:
Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:
Art. 58
Persoanele care au realizat un stagiu de cotizare in conditii de handicap preexistent calitatii de asigurat beneficiaza de reducerea varstelor standard de pensionare prevazute in anexa nr. 5, in functie de gradul de handicap, dupa cum urmeaza:
a) cu 15 ani, in situatia asiguratilor cu handicap grav, daca au realizat, in conditiile handicapului preexistent calitatii de asigurat, cel putin o treime din stagiul complet de cotizare;
b) cu 10 ani, in situatia asiguratilor cu handicap accentuat, daca au realizat, in conditiile handicapului preexistent calitatii de asigurat, cel putin doua treimi din stagiul complet de cotizare;
c) cu 10 ani, in situatia asiguratilor cu handicap mediu, daca au realizat, in conditiile handicapului preexistent calitatii de asigurat, stagiul complet de cotizare.
In concluzie va incadrati la pensie de invaliditate pe boala obisnuita si respectati ceea ce va spune medicul expert sau pensie de limita de varsta la 53 ani ( daca certificatul e cu handicap accentuat ( atentie insa, pe certificat trebuie sa scrie ca handicapul e din copilarie)
Ultima modificare: Joi, 9 Martie 2017
Gabi50, utilizator
buna , daca nu puteti obtine cele 90 de zile de concediu intelegand din cele scrise ca e cazul de boala obisnuita atunci va puteti depune lichidarea la firma si apoi depune dosaru de pensionare la comisie fara nici o problema singurul incovenient va fii cu ce va veti intretine cel putin jumate de an deoarece pana va programarea la comisie dureaza apoi pana va rezolva dosarul la casa de pensi iara dureaza dupa estimarile mele cel putin jumate de an , va doresc bapfta si multa sanatate

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sotul meu are retinopatie pigmentara nedeianumarioara nedeianumarioara sotul meu are retinopatie pigmentara boala de oichi -are grad grav cu insotitor ,am fost la casa de pensii si am intrebat daca se incadreaza sa iasa la pensie ... (vezi toată discuția)
Pensie handicap ceragusi ceragusi Buna ziua.Am mai pus aceasta intrebare mai demult dar am auzit ca s-a schimbat legea pensiilor asa ca revin;am handicap gradul 2(permanent),vechime in munca 5 ... (vezi toată discuția)
Pensionare invaliditate mihailaion mihailaion Buna ziua, Va supun atentiei urmatoarea intrebare: Sunt bonlav de polichistoza renala(boala genetica), diabet zaharat tip 2(cu insulina), obezitate, am ... (vezi toată discuția)