avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Intreruperea contractului de munca- obligativitatea ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Intreruperea contractului de munca- obligativitatea angajatului de a plati perioada de training?

Buna ziua,

Adresez o intrebare la o situatie care m-a pus pe ganduri.
Zilele trecute am primit o oferta de munca din partea unei firme mici (nu multinationala!) in care, una dintre conditii este plata a 3 luni de training de catre angajat in situatia in care acesta intrerupe contractul de munca inainte de un an.
Mentionez faptul ca nu este nici un training specializat, nu se va obtine nici o diploma si nici nu sunt la nivelul de incepator, practic, aceste 3 luni nefiind o extra investitie financiara din partea firmei, ci doar cateva zile in care bineinteles, imi vor fi prezentate conceptul si programele dupa care se lucreaza, ca apoi sa lucrez efectiv, deci sa produc profit pentru companie.
Din punct de vedere legal, au dreptul de a pune aceasta clauza?
Eu bineinteles, ca am intentiile de a colabora pe termen lung, dar in situatia in care intervin probleme din partea lor si decid sa intrerup contractul mai devreme de un an, ce probleme pot aparea pentru mine?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si suport!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:15, 6 Mai 2017
Din Codul Muncii

Art. 194
(1) Angajatorii au obligaţia de a asigura participarea la programe de formare profesională pentru toţi salariaţii, după cum urmează:
a) cel puţin o dată la 2 ani, dacă au cel puţin 21 de salariaţi;
b) cel puţin o dată la 3 ani, dacă au sub 21 de salariaţi.
(2) Cheltuielile cu participarea la programele de formare profesională, asigurată în condiţiile alin. (1) , se suportă de către angajatori.

Art. 196