avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 685 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe profit Intrebari la inceput de drum
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe profit

Intrebari la inceput de drum

Buna ziua,

Am o firma infiintata recent si am nevoie de ajutor in urmatoarele probleme:

1. In cazul in care retrag banii din contul societatii si ii aduc in Casa in lei, trebuie sa fac de fiecare data dispozitie de incasare sau de plata cand platesc cash vreun furnizor?

2. Aceeasi intrebare si pentru operatiunile care privesc contul 5121 (conturi la banci) cand fac transferuri intre conturi (fie plati catre furnizori, fie creditare societate de catre asociat)

3. Pentru depunerea declaratiei 100 si 390 este nevoie sa ma prezint cu Balanta de verificare, facturi, etc la sediul Administratie Financiare?

Va multumesc,
Florina
Cel mai recent răspuns: florinat , utilizator 01:09, 27 Septembrie 2009
florinat a scris:

Buna ziua,

Am o firma infiintata recent si am nevoie de ajutor in urmatoarele probleme:

1. In cazul in care retrag banii din contul societatii si ii aduc in Casa in lei, trebuie sa fac de fiecare data dispozitie de incasare sau de plata cand platesc cash vreun furnizor?

2. Aceeasi intrebare si pentru operatiunile care privesc contul 5121 (conturi la banci) cand fac transferuri intre conturi (fie plati catre furnizori, fie creditare societate de catre asociat)

3. Pentru depunerea declaratiei 100 si 390 este nevoie sa ma prezint cu Balanta de verificare, facturi, etc la sediul Administratie Financiare?

Va multumesc,
Florina


1.si 2

Sa vedem ce spune Ord 3512/2008 mai intai:
" DISPOZIŢIE DE PLATÃ/ÎNCASARE CÃTRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1. Serveşte ca:
- dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către compartimentul financiar-contabil:
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).
Se semnează de întocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circulă:
- la persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză în cazurile prevăzute de lege;
- la persoanele autorizate să aprobe încasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operaţiunii de încasare sau plată, după caz, şi se semnează de casier; în cazul plăţilor se semnează şi de către persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă, pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitate (exemplarul 2);
- la plătitor (exemplarul 1).
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă.
5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:
- denumirea unităţii;
- denumire formular: plată/încasare;
- numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele şi prenumele, precum şi funcţia (calitatea) persoanei care încasează/restituie suma;
- suma încasată/restituită (în cifre şi în litere); scopul încasării/plăţii;
- semnături: conducătorul unităţii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primită, data şi semnătura;
- casier; suma plătită/încasată; data şi semnătura. "

Sa va traduc: dispozitia de plata/incasare se foloseste de regula pentru incasarile si platile facute in interiorul firmei. De exemplu un salariat trebuie sa cumpere niste rechizite: se intocmeste o dispozitie de plata pentru suma respectiva, deci dispozitia de plata ne spune cand au fost dati banii, cui si cat. Ea este un document justificativ in contabilitate atunci cand nu exista altul. Deci atunci cand platim o marfa direct din caserie este suficienta chitanta furnizorului. Cand scoatem bani de la banca sunt suficiente cele doua documente pe care le primim de la banca: extrasul de cont si dispozitia de retragere numerar.
Pentru miscarile de bani din/dintre conturile societatii avem din nou extrase de cont de la banca.

3. Depunerea declaratiile 100 si 390 se face fara depunerea altor documente la Administratia Financiara.

Succes!

Va multumesc frumos de raspunsuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Document justificativ pt. chirie platita la o persoana fizica djina djina Buna! In urma unui act de dare in plata incheiat intre societate si proprietarul spatiului in care se desfasoara activitatea, (proprietarul este si ... (vezi toată discuția)
Restituire avans spre decontare rodia rodia Cand se restituie un avans spre decontare neutilizat este obligatoriu sa se taie chitanta sau ajunge numai dispozitia de inacasare? Multumesc! (vezi toată discuția)
Registru de casa niko79 niko79 Buna ziua! Am o societate cu 2 puncte de lucru (magazine) si sediu. Am pentru fiecare cate un reg. de casa, deci in total 3. La sfarsit de saptamana iau ... (vezi toată discuția)