avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 301 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general document justificativ pt. chirie platita la o persoana ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

document justificativ pt. chirie platita la o persoana fizica

Buna! In urma unui act de dare in plata incheiat intre societate si proprietarul spatiului in care se desfasoara activitatea, (proprietarul este si administratorul societatii), urmeaza ca, lunar, societatea sa achite chirie pentru spatiu, de asemenea in baza unui contract de inchiriere. Intrebarea mea este ce document emite proprietarul - ca persoana fizica - astfel incat aecsta sa fie document justificativ in contabilitatea societatii. mentionez ca societatea este platitoare de impozit pe profit. multumesc.
Cel mai recent răspuns: djina , utilizator 23:40, 7 Ianuarie 2010
Un [proces-verbal de predare-[rimire a banilor, intrucat pers. fizica nu poate sa va emita o chitanta sau alt document justificativ, cel enuntat anterior fiind perfect valabil.
societatea emite dispozitie de plata din casierie
IV.DISPOZIŢIE DE PLATÃ/ÎNCASARE CÃTRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1.Serveşte ca:
- dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ.
2.Se întocmeşte în două exemplare de către compartimentul financiar-contabil:
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).
Se semnează de întocmire la compartimentul financiar-contabil.
3.Circulă:
- la persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză în cazurile prevăzute de lege;
- la persoanele autorizate să aprobe încasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operaţiunii de încasare sau plată, după caz, şi se semnează de casier; în cazul plăţilor se semnează şi de către persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă, pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitate (exemplarul 2);
- la plătitor (exemplarul 1).
4.Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă.
5.Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:
- denumirea unităţii;
- denumire formular: plată/ încasare;
- numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele şi prenumele, precum şi funcţia (calitatea) persoanei care încasează/restituie suma;
- suma încasată/restituită (în cifre şi în litere); scopul încasării/plăţii;
- semnături: conducătorul unităţii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primită, data şi semnătura;
- casier; suma plătită/încasată; data şi semnătura.
(omef 3512)
multumesc frumos pt raspuns!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebari la inceput de drum florinat florinat Buna ziua, Am o firma infiintata recent si am nevoie de ajutor in urmatoarele probleme: 1. In cazul in care retrag banii din contul societatii si ii aduc ... (vezi toată discuția)
Registru de casa niko79 niko79 Buna ziua! Am o societate cu 2 puncte de lucru (magazine) si sediu. Am pentru fiecare cate un reg. de casa, deci in total 3. La sfarsit de saptamana iau ... (vezi toată discuția)
Restituire avans spre decontare rodia rodia Cand se restituie un avans spre decontare neutilizat este obligatoriu sa se taie chitanta sau ajunge numai dispozitia de inacasare? Multumesc! (vezi toată discuția)