avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 655 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... CE PENSII SE MARESC DE LA 1 IULIE 2017 SI CARE ESTE ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

CE PENSII SE MARESC DE LA 1 IULIE 2017 SI CARE ESTE CUANTUMUL EFECTV AL INDEXARII ACESTORA ?

Buna ziua ! As vrea sa stiu mai exact,daca pensia de invaliditate si indemnizatia de handicap se maresc de la 1 iulie 2017 si care este valoarea efectiva a indexarii lor,daca e cazul ? Mentionez faptul,ca sunt pensionat medical cu gr.2 de invaliditate(520 lei) si am handicap permanent in grad accentuat(272 lei). Daca se poate sa specificati in raspuns si rezultatul concret,calculat conform legislatiei in vigoare. Multumesc ! :(
Ultima modificare: Vineri, 30 Iunie 2017
sharky48, utilizator
Cel mai recent răspuns: Dapix , utilizator 15:04, 6 Iulie 2017
De la 01.07.2017 nu se mareste nicio pensie , ci doar valoarea punctului de pensie la 1000 lei.

Marindu-se valoarea punctului de pensie , atunci ca efect al acestei majorari se maresc si pensiile.
Va rog sa fiti mai explicit ! Multumesc ! :(
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Indemnizatia de handicap nu are nicio legatura cu majorarea valorii punctului de pensie de la 01/01/2017
Precizati punctajul mediu anual al pensiei de invaliditate
Inmultiti punctajul mediu anual de pe cuponul pensiei de invaliditate cu 1000.
Daca rezultatul este peste 520 de lei, atunci cuantumul pensiei va creste la valoarea iesita din calcul.
De ex:
Punctaj mediu anual:
0,52000 pensia ramane la fel 520 de lei
0,52100 pensia creste cu 1 leu
0,55000 pensia va creste cu 30 de lei
0,35000 pensia va creste in interiorul celor 520 de lei, dar veti primi tot 520 de lei
Ex:
0,35000x917,5=322 lei, dar se va primi indemnizatia minima pentru pensionari de 520 de lei