Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
O părere privind inducerea în eroare (sau chiar înșelătorie din punctul meu de vedere) la achiziționarea unui autoturism: mai poate fi considerat nou dacă a stat 4-5 luni în showroom?
am achizitionat un autoturism de la o reprezentanta auto si mi s a parut suspect din start cand am fost sa l ridic; am cerut un autorism nou din fabrica si acum abia peste un an de la cumparare am aflat ca autoturismul a fost un autoturism stationat poate mai mult de 4 sau 5 luni intr un showroom si poate si folosit ca si autoturism drive test, intrebarea mea este daca mai pot actiona legal pentru aceasta inselatorie?
d-voastra comparati un produs din supermarket cu o masina, cu tot respectul dar nu incape nici o comparatie intre o masina si orice alt produs din supermarket: pana si o canapea expusa intr un magazin este diferita fata de o canapea livrata din depozit. Inselaciunea este in faptul ca am cerut o masina in tipla si asta mi s a spus ca mi se ofera si am primit o masina expusa si credeti ma ca nu trebuie sa fie in gara ca sa arate orice fel de uzura mai mica sau mai mare, iar prejudiciul in asta consta in uzura chiar si in proportie mai mica si defectiunea butoanelor de volum. Si in fine doream un raspuns clar, da sau nu, daca pot actiona lega, in schimb am primit doar divagatii de la tema sau pe tema subiectului. Multumesc ptr interesul de a comenta !!!
Ati postat in forumul ”Procedura in fata instantei penale” si ati intrebat daca poate fi vorba despre savarsirea infractiunii de inselaciune in cazul descris de dvs, eu cel putin asta am inteles ca doriti sa aflati.
V-am solicitat informatii pe care le-am considerant relevante in acest sens si am apreciat ca fapta respectiva nu intruneste conditiile de tipicitate ale infractiunii de inselaciune. Asta este opinia mea, asteptati eventual si alte opinii.
Asta a fost divagatie de la tema?
Eu am incercat sa va ajut dar asta nu inseamna ca trebuie sa va dau dreptate sau sa va spun ce va place sa auziti.
Vreti sa va spun ca o sa va schimbe masina cu una noua, acum dupa un an de zile, din cauza ca nu vi se inchid bine usile sau ca nu va merge butonul de la volum? Daca erau defectiuni atat de evidente de ce nu le-ati reclamat atunci?
Sunteti in garantie mergeti si rezolvati-va problema, e simplu.
daca am postat aici a fost ptr a primi o parere avizata de la cineva autorizat; nu ptr a mi se povesti despre ce si cum si etc; si raspunsurile d-voastra d le avocat sunt intr o mare masura pe tema, dar nu era nevoie de atata dezbatere, vroiam un raspuns clar, anume nu exista nici o baza legala sau exista. Eu o astfel de parere asteptam de la cineva autorizat ca d-voastra care sunteti in domeniul juridic, nu la pareri de dragul de a comenta a altor utilizatori, . Oricum va multumesc ptr raspunsuri doamnule avocat.
Un răspuns clar vine din analiza actelor de proveniență a mașinii, adrese către dealer sau reprezentanta, actele de proprietate și sau leasing. Trebuie văzut și coroborat totul.
Defectarea butoanelor de volum se repara pe garanție, noua asta nu ne spune nimic.
Ușile trebuie văzut cum se deschid la modelul dv.
Dacă lucrurile stau așa cum spuneți, acestea pot fi verificate și se poate acționa în instanță.
Dacă lucrurile nu stau așa, tot se poate acționa în instanță, însă nu cu succes. In teorie.
Totul depinde nu atât de situația în sine, așa cum o prezentați dv., ci de dovezile pe care le aveți sau puteți obține.
Pentru ca noi, aici, să înțelegem aceste probe pe care nu le-am vazut și cunoscut, v-au fost puse întrebări de clarificare.
Sunt mașini din loturi bune, altele mai puțin, sunt mărci mai fiabile, mai puțin etc. Noi nu știm nimic, trebuie sa va întrebăm. Și chiar așa, pe un forum un răspuns, fie el clar sau neclar, face prea puțin. E doar de orientare. Vă rog să înțelegeți, nu pentru că ne pricepem mai multe ori mai puțin, ci pentru că munca noastră înseamnă studiul de acte și situații, pe aici nu cunoaștem niciunele că lumea.
Reveniți cu detaliile legate de opinia dealerului, specificații de intrare auto in tara, verificare înmatriculare, verificări la reprezentanta și va spunem mai clar puțin.
Succes!