avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1155 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incetarea activitatii brusc
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incetarea activitatii brusc

Buna ziua , am o problema .Lucrez ca sofer de 5 luni la o firma si in seara asta mi-a dat mesaj ca brusc vrea sa-si vanda camioanele si ca raman fara loc de munca de pe o zi pe alta , adica a mentionat ca nu mai plec in urmatoarea cursa care trebuia sa fie maine .... Ce pot sa fac ? este legal ce s-a intamplat ?Cum as putea proceda ?
Cel mai recent răspuns: stefannataly , utilizator 22:14, 2 Noiembrie 2017
O concediere de pe o zi pe alta nu prea este corecta.

In situatia dvs sunt mai multi pasi de urmat pe care angajatorul trebuie sa-i respecte.

Pasii privind concedierea individuala:
- hotarare AGA privind desfiintarea postului
- comunicare si emiterea instiintarii de preaviz salariatului in cauza
- la terminarea preavizului , emiterea si comunicarea deciziei de concediere
Multumesc , ei spun ca nu au cum sa ma mai trimita la lucru ca camionul meu este defect si ei nu vor sa mai investeasca /repare ...si nu este concediere , ma pun pe mine sa-mi scriu demisia .Deci tot ce pot face este sa prelungesc cu preavizul ?
1. Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie. Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.

2. Intr-adevar, daca va dati demisia si este cu preaviz ... durata preavizului se poate prelungi cu concediu medical.