Buna.ziua, de curând am contactat o agenție imobiliară pentru achiziția unui apartament. Agentul agenției mi-a prezentat un apartament, mi-a spus pretul si pot spune ca mi-a placut si am fost de acord sa-l cumpăr. Proprietarul fiind din alta localitate , agentul mi-a spus că trebuie făcută o rezervare si sa dau o sumă de bani pentru ca proprietarul sa fie sigur că nu vine degeaba, lucru pe care l-am făcut. La semnarea acelei rezervări proprietarul ne-a comunicat telefonic ca abia peste o săptămână poate veni , azi ă sunat si a mai amânat cu încă o săptămână iar agenția nu-si asuma nici o obligatie chiar daca suma de.bani pentru rezervare sta la patron si timp de 15 zile o poate folosi cum doreste. În actul întocmit pentru rezervare este specificat ca daca ma.razgandesc pierd banii iar daca până pe data X nu se fac actele imi returnează suma. Dar nu imi pare corect ca eu sa.stau 15 zile fara sa mai caut si sa ma trezesc ca nu mai vrea sa vândă sau poate este doar o mișcare din partea agenției sa faca rost pe termen scurt de niste bani. Intrebare, a procedat corect agenția fara sa-si asume nici o responsabilitate ? Multumesc.
dar acest acont sau arvuna ( nu am mai auzit termenul de "rezervare" ) se practica din cele mai vechi timpuri; adica , un proprietar se asigura ca , in contul acelei acelei "rezervari" , dumneavoastra ii veti cumpara apartamentul; ce nu ati prevazut insa dumeavoastra este ca daca intarzie dansul mai mult de o luna sa zicem, sa va primiti dumneavoastra banii inapoi; obligatiile sunt de ambele parti,asa este corect ! acest lucru intrebati-l pe agentul dvs , in cat timp este prevazut in precontract sau in procedura agentiei sa se prezinte proprietarul, puteti face chiat si o hartie pe care sa o inregistrati la agentie sa o avet la o adica, in care sa spuneti ca aveti intentia sa cumparati acel ap si ca in termen de 0 saptamana sa vina sa semneze hartiile, altfel renuntati si sa va dea banii inapoi daca nu vor sa ii actionati in judecata ptr dezinformare, etc etc , plus " rezervarea"
Agentia are interesul sa obtina comision,dv aveti interesul achizitiei bunului imobil,deci in speta dv,exista acordul dv asumat prin documentul de rezervare
Daca apreciati situatia nesigura,avand in vedere ca nu a fost respectat de catre promitentul vanzator termenul initial asumat,aveti dreptul sa solicitati restituirea sumei
Multumesc. Deci la aceasta firma se face o rezervare pentru siguranta vanzatorului, dar din clipa in care am fost de acord sa cumpar, mi-a fost indicat un termen, apoi s-a revenit cu alt termen, iar agentul vand i-am spus ca nu pot astepta in tensiune ca vine , nu vine vanzatorul, ca eu platesc o chirie unde stau si daca o lungeste asa eu pierd bani, ca trebuia ca inainte de prezentare sa aiba toate datele, adica pentru ce suma se vinde, cand se pot face actele si cand se preda apartamentul, lucruri la care nu mi-a putut raspunde dar m-a asigurat ca nu sunt probleme pentru ca apoi, cand mi-a dat telefon pentru o noua amanare sa ma ia cu ceva de genul : PE MINE NU MA INTERESEAZA CE PROBLEME AVETI DTRA, CA PLATITI CHIRIE IN PLUS, etc, EU TREBUIE SA VAND . Este normal ca agentia sa nu-si asume nici o obligatie fata de client ? Am facut acel PV de rezervare doar cu obligatia mea ca in caz ca renunt pana in 15 zile, pierd banii, dar din partea agentiei nimic, doar ca daca nu se efectueaza tranzactia imi returneaza NUMAI DUPA 15 ZILE banii dati ca rezervare . Pei asa sa tot faci afaceri cu banii clientilor, sa gasesti un " vanzator " sa iei un acont de rezervare, sa-i folosesti 15 zile apoi sa-i dai inapoi, si eu am fost un caz fericit , crec, numai cu 500euro .
Multumesc. Deci la aceasta firma se face o rezervare pentru siguranta vanzatorului, dar din clipa in care am fost de acord sa cumpar, mi-a fost indicat un termen, apoi s-a revenit cu alt termen, iar agentul vand i-am spus ca nu pot astepta in tensiune ca vine , nu vine vanzatorul, ca eu platesc o chirie unde stau si daca o lungeste asa eu pierd bani, ca trebuia ca inainte de prezentare sa aiba toate datele, adica pentru ce suma se vinde, cand se pot face actele si cand se preda apartamentul, lucruri la care nu mi-a putut raspunde dar m-a asigurat ca nu sunt probleme pentru ca apoi, cand mi-a dat telefon pentru o noua amanare sa ma ia cu ceva de genul : PE MINE NU MA INTERESEAZA CE PROBLEME AVETI DTRA, CA PLATITI CHIRIE IN PLUS, etc, EU TREBUIE SA VAND . Este normal ca agentia sa nu-si asume nici o obligatie fata de client ? Am facut acel PV de rezervare doar cu obligatia mea ca in caz ca renunt pana in 15 zile, pierd banii, dar din partea agentiei nimic, doar ca daca nu se efectueaza tranzactia imi returneaza NUMAI DUPA 15 ZILE banii dati ca rezervare . Pei asa sa tot faci afaceri cu banii clientilor, sa gasesti un " vanzator " sa iei un acont de rezervare, sa-i folosesti 15 zile apoi sa-i dai inapoi, si eu am fost un caz fericit , crec, numai cu 500euro .