avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1974 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme Legea nr. 449/2003
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme Legea nr. 449/2003

Bună ziua, anul trecut am cumpărat de la Altex un telefon Asus, și după câteva luni îmi tot apăreau pete galbene pe ecran, pana când în Martie în timp ce era la încărcat îmi ieșea fum dîn încărcător și intrare la telefon. Am mers la Altex în 31 Martie, cu toațe lucrurile ce le am primit de la telefon, mi au zis ca durează maxim 15 zile. Suntem în 24 aprilie și tot nu am primit nimic, cei de la service au zis ca încă nu a ajuns ecranul, Tot azi mi a expirat și garanția la telefon, săptămâna trecută am fost la Altex și am zis ca dacă e, vreau sa îmi dea unul nou. Și încă tot aștept și de la ei un raspuns. Ce pot sa fac, daca telefonul nu mai vine de la service sau cei de la Altex nu vor sa îmi dea același produs nou?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 05:15, 27 Aprilie 2018
Fara sa va contrazic, va trimit la un link al producatorului, poate va foloseste: [ link extern ] /#
Extrageți de acolo ce considerați că e relevant pentru discuție, cine are timp să citească tot :)

Ce am zis eu rezultă din Legea 449/2003.

CAPITOLUL III
Drepturile consumatorului

Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

La rândul lui, vânzătorul are dreptul de a obține despăgubiri de la producător sau cel de la care a cumpărat produsul.
CAPITOLUL IV
Acţiunea în regres
Art. 15. - Dacă vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru lipsa de conformitate rezultată dintr-o acţiune sau dintr-o omisiune a producătorului ori a unui operator economic din acelaşi lanţ contractual, vânzătorul are dreptul de a se îndrepta împotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, în condiţiile legii.

Ultima modificare: Vineri, 27 Aprilie 2018
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme cu produs cumparat bebe2 bebe2 In data de 05.12.2013 am cumparat 2 telefoane cu 2 abonamente, insa in data de 06.12.2013 am observat pe ecranul unui telefon un punct (o impuritate in ... (vezi toată discuția)
Returnare produs din garantie. stoicamarius87 stoicamarius87 Buna ziua, Va rog daca poate cineva sa ma ajute cu indicatii sau ce masuri sa fac. Situatia este urmatoarea: In data de 19.08.2014 am dus un leptop ... (vezi toată discuția)
Se poate solicita contravaloarea produsului? ContSters42601 ContSters42601 Sa cumparat un aragaz productie romaneasca iar dupa circa 5 luni sa constatat de catre cumparator lipsa de conformitatea deoarece acesta ruginise la ... (vezi toată discuția)