avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Am nevoie de un temei legal pentru contestarea unui ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Am nevoie de un temei legal pentru contestarea unui examen de corigenta, sustinut la liceul cu care am avut un litigiu

Sunt mama unui elev ce a avut un litigiu cu liceul, la care a fost elev in cls 11, in anul scolar 2016-2017.
Am nevoie urgent de un raspuns, sfat in problema urmatoare, pentru a putea incepe procedurile legale, si cumva a putea trece in clasa 12 si a-si putea incheia studiile...
Pe ce cale legala, in baza carui temei legal se poate obtine o reevaluare a lucrarii examenului de corigenta la limba romana, sustinut in urma unui proces cu scoala si care a fost fixat de catre Inspectoratul scolar, exact la aceeasi scoala cu litigiul si in prezenta unei comisii formata din aceeasi persoane implicate in proces (profesoara de clasa, alt profesor de specialitate al scolii si directorul adjuct, care a fost presedintele comisiei).
Faptele petrecute au fost urmtoarele:
- ca in anul scolar 2016-2017, fiului meu, elev in cls. a XI-a la Colegiul X, i s-a incheiat in mod abuziv, la purtare nota 2 (doi). Cum pe primul semestru a avut media 9 (noua), pentru absente nemotivate, media anuala la purtare a fost 5.50, fiind declarat repetent fara drept de reinscriere in colegiu, deoarece in anul 2017-2018 nu exista filiera vocational – Profil sportiv, specializarea baschet la cls. a XI-a.
Astfel, prin Hotararea Consiliului profesoral al olegiu din data de 15.06.2017, pentru care am formulat contestatie si care a fost respinsa prin Hotararea Consiliului de Administratie din data de 19.06.2017, fiul meu a fost declarat repetent in anul scolar 2016-2017, cu toate ca in ambele hotarari nu s-au aratat care sunt abaterile disciplinare deosebit de grave savarsite de fiul meu, care sa justifice nota 2(doi), deci ambele fiind nemotivate.
-Am contestat in instanta cele doua Hotarari alecolegiului, iar prin Sentinta Tribunalului Prahova in dosarul nr. 5473/105/2017, cele doua Hotarari au fost anulate. Mentionez ca am castigat si recursul intentat de colegiu.
- in urma sentintelor de la Tribunal si Curtea de apel, a fost schimbata nota la purtare, nemaifiind repetent din cauza ei. Totodata fiul meu, ramasese corigent la lb. romana. In urma procesolr castigate, Inspectoratul scolar a hotarat fixarea corigentei la acelasi liceu, cu care am fost in litigiu., examenul a fost sustinut pe 27martie, iar raspunsul a fost primit pe 28 martie, fiind declarat nepromovat, cu 4 la oral si 3 la scris.
- in urma rezultatului primit, am depus o contestatie la Inspectoratul scolar, cerand reevaluarea lucrarii, de o comisie neutra, nemaidorind o comisie de la acelasi liceu, pentru a nu mai vicia inca o data rezulatul. Inspectoratul genetral mi-a spus sa las cererea, fara a ma avertiza, ca pentru solutionarea ei, trebuie sa depun o contestatie si la colegiul in cauza. Mentionez ca Inspectorul general este si cadru didactic la acelasi colegiu, cu care am avut litigiul. Raspunsul contestatiei de la inspectorat a fost ca legislatia in vigoare nu permite sa dea curs cererii mele, . Este evident ca exista o suspiciune de partinire a acestor persoane in litigiul dintre fiul meu si colegiu.
- am depus o cerere la secretariatul colegiului, prin care am solicitat copie dupa lucrarea fiului meu, a baremului si a subiectului scris. mentionez ca mi-a fost refuzata cererea, spunand ca nu exista temei legal pentru a solicita acestea si ca pot vedea lucrarea doar in prezenta unui membru al comisiei. de mai multe ori directorul adjunct(presedintele comisiei de corigenta) nu mi-a dat voie sa vad lucrarea, decat in perzenta profesoarei de romana, al carei program de lucru nu se potrivea cu al meu. am reusit de abia pe data de 4 iunie sa vad lucrarea si mi s-a explicat expeditiv o parte din barem, fara a vedea o forma scrisa a acestuia. cand am revenit pentru a cere lamuriri suplimentare in legatura cu notarea lucrarii, mi s-a spus alt barem, deoarece nu eram motivate 2 puncte pentru redactarea lucrarii, si totodata mi s-a spus ca este hartuire ce fac eu, ca parinte.
- dupa ce am vazut lucrarea si am primit explicatii incomplete despre barem, doamana profesoara a strans foile in graba, fara sa ma intrebe daca mai doresc sa intreb ceva. Prin faptul ca nu am vazut o forma scrisa a baremului si ca subiectul scris a avut formulari neintalnite la clasa,ma fac sa cred ca desi, copilul a invatat si a raspuns cerintelor in maniera notunilor predate in caiet, aceeasi profesoara care a semnat in consiliu pentru nota doi la purtare, a pus o nota mai mica decar ar fi trebuit, la corigenta. Lucrarea fiului meu a respectat incadrarea in pagina, scrisul citet, clar, acordandu-se doar 1 punct din 2, fara a a se argumenta de ce.
- In concluzie, va rog sa observati ca fiul meu s-a aflat in vizorul conducerii colegiului, care in mod abuziv, vazand ca exmatricularea (repetentia) a fost anulata de Instantele de Judecata, simtindu-se lezati in orgoliu, au facut tot posibilul sa ramana repetent, prin nepromovarea examenului de corigenta, profitand de faptul ca rezultatul, subiectele, lucrarea elevului nu pot fi cerute in copie xerox de catre parinte, ceea ce ce creeaza o suspiciune de abuz a conducerii colegiului.

Va rog sa ma ajutati, sunt un parinte disperat, care doreste ca fiul meu, care chiar s-a pregatit pentru acest examen, si sa poata beneficia de o reexaninare cu o comisie neutra, fara a mai exista suspiciunea de viciere a rezultatului. Doresc sa dau in judecata, dar nu stiu cum sa procedez: pe cine sa actionez in judacata, profesoara sau scoala, si in baza carui temei legal pot demara aceasta procedura, de contestare a notei de la corigenta.

Va multumesc frumos!
Ultima modificare: Joi, 28 Iunie 2018
mariam2018, utilizator
Cel mai recent răspuns: nioana7 , utilizator 13:52, 20 Noiembrie 2018
Buna. Sunt intr-o situatie asemanatoare. Ai rezolvat ceva in cazul tau?
Cum putem sa luam legatura?
Ultima modificare: Marți, 20 Noiembrie 2018
nioana7, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Situație neplăcută într-un liceul economic Mares Florina Mares Florina Sunt mama a patru copii pe care iam crescut frumos cred eu dar cu ultimul se pare ca nu ma descurc asa bine .Va rog din suflet sa mă ajutati cu un sfat .Am ... (vezi toată discuția)
Repetent sau corigent ? Tatianaioan Tatianaioan Am o fetita de 13 ani si 6 luni ,clasa a I-a,a II-a ,a III-a primul semestru le-a facut in Germania,cu greu am reusit sa o inscriu la o scoala cu predare in ... (vezi toată discuția)