avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 169 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... LEGEA 449 /2003
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

LEGEA 449 /2003

Buna ziua,
am citit legea 449 actualizata si publicata in mai 2008 cu mare atentie, chiar de mai multe ori, insa nefiind jurist de profesie, nu inteleg unele lucruri. Va solicit ajutor in lamurirea unor chestiuni juridice, in calitate de salariat al unei societati ce face comert cu piese auto. Iata intrebarile mele:
1. referitor la art.2 a) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale
inseamna asta ca un cumparator ce este persoana juridica nu se numeste consumator ?
2. referitor la art 2 e)garantie - orice angajament asumat de vanzator sau producator fata de consumator .......
inseamna asta ca vanzatorul nu este obligat sa-si asume angajamente fata de cumparatori persoane juridice
3.referitor la art 16 Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului
deoarece pevederile art 9-14 se refera la relatia dintre vanzator si consumator nu ar trebui sa intelegem ca relatia dintre vanzator si o persoana juridica nu intra sub incidenta acestei legi? Sunt foarte multe produse pe care o firma le consuma in interes propriu.
4.referitor la art.19 Garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta
se intelege ca aceste declaratii pot fi intocmite dupa bunul plac, acordand termene de garantie diferite si conditii proprii de oferire a garantiei.

cu respect,
Hahanski


Cel mai recent răspuns: HarryBcL , utilizator 22:32, 20 Martie 2010
1. Bineinteles ca un cumparator persoana juridica nu este consumator! Daca veti reciti cu atentie, art. se refera clar la " persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii," iar nu la persoane juridice in general (inclusiv societati comerciale); mai mult, o conditie este impusa asociatiilor constituite de persoane fizice si anume sa "actioneze in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale ". Cititi, pt. o mai buna intelegere si OG 26/2000 aprobat prin L.246/2005 cu privire la asociatii si fundatii;
2. pe cale de consecinta a interpretarii de mai sus (care va indica modul de identificare a notiunii consumatorului), nu este gresit;
3. nu este gresit, pt. ca se aplica legea comerciala (C.com.) si cea civila (C.civ.) pt. plata despagubirilor pt. vicii ascunse sau chiar rezolutiunea contractului pt. dol.
4. bineinteles ca nu "dupa bunul plac", existind atat reguli interne (legislatia referitoare la protectia consumatorului si nu numai) cat si reguli si regulamente europene care stabilesc foarte clar modul, termenele si conditiile aplicabile garantiilor, inclusiv termene obligatorii si elemente obligatorii ce trebuiesc prevazute in garantiile eliberate de ofertant. Este adevarat insa ca ofertantul are si libertatea evaluarii acelor conditii dependente strict de calitatea si parametrii tehnici ai produsului sau.
Ultima modificare: Sâmbătă, 7 Noiembrie 2009
ContSters36411, utilizator
Legea 449 trebuie revizuită şi chiar desfiinţată.Acest act normativ dezavantajează consumatorii.
Legea 449/2003 nu se aplica persoanelor juridice, acestea nu au calitatea de consumatori lucru de altfel confirmat si de reprezentanti ANPC,
In consecinta vanzatorul in momentul in care comercializeaza un produs catre o persoana juridica nu are nici o obligatie legala in ceea ce priveste garantia acestui produs, garantia este una contractuala la latitudinea vanzatorului, si care cel mult se poate negocia in functie de produsul achizitionat si de dorinta vanzatorului de-as atrage o clientela cat mai mare. .Pentru ca din practica va pot spune ca in situatia in care vanzatorul (o firma mare din Romania care incepe cu M;)) a refuzat sa remedieze un produs aflat in perioada de garantie, pe motiv ca, cumparatorul nu este consumator(persoana fizica) ci persoana juridica, cumparatorului ii ramane doar solutia actionari vanzatorului in judecata pentru vicii ascunse, asta pentru ca ANPC citez:"nu are competenta in relatiile comerciale dintre 2 persoane juridice. Persoana juridica nu are calitatea de consumator conform prevederilor legale ale legii 449/2003" asa ca .....................
Buna ziua .
Intervin in discutie cu o noua problema si imi cer scuze pentru asta dar nu am gasit alt loc in care sa incerc sa aflu rezolvarea ei.

Am cumparat in urma cu 2 saptamani un telefon de la unul din furnizorii de telefonie mobila.
DUpa cca 11 zile am revenit la ei cu rugamintea de a schimba aparatul deoarece prezinta diferite probleme tehnice observate de mine.
Raspunsul lor a fost ca nu se poate schimba deoarece acest lucru se face intr-un termen de 3 zile de la cumparare si ca singura posibilitate in acel moment este sa duc aparatul la service pentru reparatii iar in cazul in care cei de la service sustin ca nu se poate repara atunci ajungem la aceasta solutionare.
Mentionez ca am depus o reclamatie in acea zi , am fost contactat dupa cca 9 zile si au incercat sa ma convinga ca trebuie sa duc telefonul la service pentru reparatii. Am refuzat si am insistat pentru schimbarea telefonului deoarece din ce stiu eu sunt obligati sa schimbe produsul in termen de 6 luni de la cumparare.
Au spus ca vor reveni cu un raspuns .

Intrebarea mea este urmatoarea : Care este termenul legal in care pot cere schimbarea produsului cumparat iar aceste firme nu pot refuza iar daca o fac sa ii pot da in judecata ?
Am rugamintea sa imi oferiti cateva detalii ale acestei legi care sa ma poata ajuta sa solutionez problema.

Răsunderea este pe toată perioada de garanţie.

Alte discuții în legătură

Dreptul la asigurarea in romania a service-ului pentru un produs cumparat in romania laur50 laur50 Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a ... (vezi toată discuția)
Lege privind garantiile candyman19_2003 candyman19_2003 Buna ziua. Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea ... (vezi toată discuția)
Grantia produselor achizitionate de persoane juridice tr_istan tr_istan Buna ziua. Imi poate cineva spune care sunt legile care reglementeaza acordarea garantiei pentru produse achizitionate de persoane juridice? Am inteles ca ... (vezi toată discuția)