Avand in vedere ca forumul are profil juridic si o sectiune dedicata "codului rutier si problemelor conexe" iar "subiectul zilei" il reprezinta circulatia pe drumurile publice cu placute preferentiale suplimentare eliberate de autoritatile altei tari pentru care s-a deschis un dosar penal, trecand peste animozitatile create de mesajul in sine si explicatiile contradictorii si lipsa unor clarificari din partea politiei si ale conducatorului auto in cauza, luand in calcul legislatia romana si internationala in vigoare privind placutele de inmatriculare, se pune intrebarea:
Se poate circula sau nu in Romania cu placute "suplimentare" preferentiale eliberate de autoritatile ale altor tari?
Parerea mea este ca nu putea circula cu placutele respective in RO pentru simplul motiv ca legislatia romana nu prevede posibilitatea circulatiei pe drumurile publice a unui vehicul cu numere de inmatriculare "suplimentare" iar conventia de la Viena din 1968 chiar si adnotata in 2016 privind formatul numarului si numai din litere se refera la numarele de inmatriculare "standard" si nu la cele "suplimentare", explicatia ar fi ca un vehicul nu poate avea doua certificate de inmatriculare "originale" dar cu numere diferite.
Alta explicatie ar fi ca in UE nu exista un cod rutier unic care sa se aplice in toate tarile membre, astfel ca nicio tara nu este obligata sa accepte vehicule care au montate placute "suplimentare".
ynocentta
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Atentie deoarece conventia de la Viena din 1968 a fost completat a cu ACORD EUROPEAN din 1 mai 1971 ce completeaza Conventia asupra semnalizarii rutiere, deschisa semnarii la Viena la 8 noiembrie 1968.
Referitor la Se poate circula sau nu in Romania cu placute "suplimentare" preferentiale eliberate de autoritatile ale altor tari?,raspunsul este DA !
Se poate circula ,dovada fiind cazurile in care politia rutiera romana nu a dispus nicio restrictie in cazul portarului roman care detine numere preferentiale eliberate de statul american cu numele clubului roman,iar un antrenor roman detine vehicul inmatriculat in SUA cu numar preferential=prenumele sau urmat de cifra 1 si ambii circula fara probleme in toata lumea,inclusiv in Romania !
Chestiunea priveste legalitatea circulatiei cu placute suplimentare si nu formatul si continutul placutei.
Daca placuta nu era "suplimentara", putea sa fie personalizata si sa contina combinatia de litere "ofensatoare", nu existau motive legale sa se retina placutele si restul de masuri, permis retinut, dosar penal.
Tot "cazul" sta in faptul ca legislatia romana nu prevede posibilitatea circulatiei cu placute suplimentare.
Faptul ca a scos rovinieta cu numarul respectiv nu are nicio relevanta, nu exista nicaieri in lume o baza de date cu toate numerele de inmatriculare din alte tari.
Imi pastrez parerea ca (inca) nu se poate circula legal cu numere preferentiale suplimentare, legea trebuia aplicata si in cazul celor doi binecunoscuti ex-fotbalisti.
latka
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Conventia de la Viena nu spune despre numere standard sau suplimentare, spune ca trebuie sa existe un certificat de inregistrare valid (art. 35) si ca numerele trebuie afisate in fata si in spatele masinii (art. 36) iar in Anexa 2 este data acea lamurire cu ce trebuie sa contina un numar de inregistrare. In orasul in care locuiesc circula de ani buni o masina inregistrata in Suedia, cu un numar personalizat, format numai din litere, Simona Halep are numar de inregistrare exact cu prenumele ei si cred ca se pot gasi zeci de exemple de astfel de persoane care circula in Romania cu astfel de numere. Nu sunt de acord cu mesajul afisat de numarul ce a stirnit atita vilva in ultimele saptamini, insa persoana respectiva nu a comis nici o ilegalitate. Politia a dat-o de gard contrazicindu-se flagrant: daca numarul respectiv nu se incadra in prevederile art. 82 alin. 2 din OUG 195/2002 (aici se mentioneaza conventia de la Viena, ca act normativ pentru cei ce vin din alte tari) ce treaba mai e cu cele 13 zile de corespondenta cu autoritatile suedeze ? Verificarea s-a facut la granita pe baza unui certificat de inmatriculare valid. Daca la granita s-a constatat respectarea acelui articol 82, dupa atitea zile se mai poate constata ca dintr-o data nu mai e ?
M-am gandit si eu la faptul ca in Conventia de la Viena nu se face referire la placute standard si placute suplimentare si atunci nu as mai fi adus in discutie termenul "suplimentare" insa dpmdv placutele suplimentare nu dovedesc inmatricularea vehiculului ci inregistrarea unui numar preferential, nu poti inmatricula vehiculul de doua ori.
Sunteti de acord ca un vehicul nu poate avea doua certificate de inmatriculare?
Art. 35 din conventie prevede obligatia posesiei unui "certificat valabil eliberat pentru a dovedi aceasta înmatriculare, (...). Certificatul denumit certificat de înmatriculare,"
Documentul eliberat cu numerele preferentiale suplimentare nu reprezinta un certificat de inmatriculare ci un certificat de inregistrare a unui numar personalizat, certificatul de inmatriculare il reprezinta documentul in care este inscris numarul standard.
Politia a dat-o rau in gard cu explicatiile si continua sa o faca inclusiv la nivel inalt, lucru care este in avantajul impricinatului.
Faptul ca in RO circula masini cu placute personalizate cu nume este o urmare a faptului ca reprezentantii politiei nu vor sa isi bata capul cu procese.
Ramane ca situatia sa fie lamurita de catre procuror.
latka
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu va contrazic, insa :
1. Conventia de la Viena este un set de reguli minimale.
2. A avea un certificat de inmatriculare, cu un numar, nu exclude explicit existenta setului de numere personalizate. Nu e interzis expres in Romania, nu e pomenit in conventie. Omul in cauza a recunoscut intotdeauna ca are la el (ca si in momentul ridicarii numerelor si permisului) setul original de numere de inmatriculare. Probabil pentru setul doi, s-a emis un fel de act aditional, la certificatul de inmatriculare. Lucru neinterzis de nici o lege din Romania. Drept dovada sunt destule masini care circula in Romania cu astfel de numere.
Situatia poate fi relativ lamurita de procuror, dar verdictul il poate da doar instanta de judecata. Cred ca solutia deschiderii dosarului de cercetare penala de catre politie este doar pentru a taragana lucrurile si este doar o actiune nu neaparat cu sorti de izbinda.