avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 936 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Expertize judiciare şi ... Distanța de frânare la un autovehicul este ...
Discuție deschisă în Expertize judiciare şi extrajudiciare

Distanța de frânare la un autovehicul este influențată de anvelopele de iarnă, pe timp de vară?

Buna ziua. Am fost implicat intr-un accident soldat doar cu pagube materiale, conducand masina institutiei, in interes de serviciu. Mai exact, aflandu-ma intr-o coloana, am lovit autovehiculul aflat in fata mea, dupa ce acesta a franat brusc, (de fapt franasera si cei din fata, nu stiu din ce motiv pentru ca primul autovehicul care franase era dupa o curba). Cand am observat lampile de frana ale autovehiculului din fata, aprinse, am franat brusc, dar nu am putut evita impactul , masina pe care o conduceam ducandu-se "sanie" in cel din fata. Distanta intre cele doua masini, in momentul franarii era undeva la 6-7 m, iar viteza de deplasare cred ca era undeva la 55-60 km/h apreciez eu.
Mentionez ca masina institutiei, pe care o conduceam , este echipata cu anvelope de iarna. Din cate am citit, am inteles ca distanta de franare se mareste incepand cu 2,5 m , in functie de viteza, si de temperatura mediului, daca anvelopele de iarna sunt utilizate si vara. Plus alte dezavantaje: uzura dubla, acvaplanare la 60 km/h, consum marit...
Ideea este ,ca masina neavand Casco, institutia imi imputa reparatia . As dori sa stiu, daca ma pot lega de faptul ca autovehiculul fiind dotat cu anvelope de iarna, implicit marindu-se distanta de franare, eu as fi putut evita accidentul ? Ma intreb daca o expertiza judiciara auto m-ar ajuta in acest caz?
Am uitat sa mentionez faptul ca temperatura mediului era cam de 29 grade C, carosabilul era uscat si ma aflam pe un pod (n-am avut cum sa evit masina din fata pentru ca intram in parapetul podului si atunci l-am lovit cu partea stanga fata in partea sa dreapta spate) . Am redus pe cat posibil pagubele.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 16:59, 14 Septembrie 2018
La expertiza se stabileste stiintific.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Chiar daca este cunoscuta diferenta utilizarii anvelopelor in perioade si conditii meteo diferite singura cerinta legala priveste utilizarea anvelopelor de iarna.
Astfel ca utilizarea anvelopelor de iarna in timpul verii nu este interzisa, chiar daca performantele vehiculului sunt influentate intr-o oarecare masura, institutia nu trebuie sa justifice neinlocuirea anvelopelor de iarna pentru perioada calda.
Pastrarea distantei dintre vehicule si viteza de deplasare sunt influentate de comportamentul conducatorului auto.
Numai in cazul in care accidentul s-ar fi produs in conditii meteo in care ar fi fost obligatorie utilizarea anvelopelor de iarna s-ar putea lua in considerare culpa angajatorului si nu a angajatului.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
O expertiza tehnica judiciara in specializarea auto poate fi utila pentru a se stabili in clar cauza producerii impactului.
Puteti contacta un expert tehnic judiciar (autorizat de MJ) care contracost va poate intocmi un raport de expertiza, raport care poate fi utilizat, ulterior, daca se va ajunge in instanta de judecata.
Gasiti o lista cu experti/ specialisti tehnici judiciari, pe specializari si judete de domiciliu aici: [ link extern ]
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Este recunoascuta diferenta de comportament a anvelopelor pe carosabil functie de categoria acestora de vara sau de iarna
Anvelopele de iarna detin in compozitie cauciuc natural care are comportament diferit in conditii de temperatura scazuta sau de temperatura crescuta
Multumesc pentru raspunsuri. Cum ma sfatuiti sa procedez in aceste conditii, avand in vedere ca in pastrarea distantei fata de autovehiculul din fata, nu am luat in calcul faptul ca masina pe care o conduceam (Dacia Duster), este echipata cu anvelope de iarna. Am realizat acest aspect, abia dupa, cand m-am intrebat de ce masina a patinat de parca as fi fost pe carosabil acoperit cu polei, desi asfaltul era uscat.
Mai concret, ar trebui sa accept sa suport cheltuielile cu reparatiile, sau sa refuz acest lucru ?
As avea sanse de castig , daca as ajunge in instanta, in conditiile in care am semnat o fisa de instructaj prin care mi se aducea la cunostinta ca "utilizatorul autovehiculului va suporta personal consecintele in cazul nerespectarii legislatiei rutiere in vigoare", sau ca "utilizatorul îşi asumă toate obligaţiile ce revin unui şofer profesionist, fiind direct răspunzător de modul de exploatare al acestuia", "utilizatorul răspunde personal de integritatea autovehiculului a propriei sale persoane si a pasagerilor".

Alte discuții în legătură

Expertiza auto - calcularea vitezei autoturismului in fct. de deceleratie elenaf elenaf Buna seara, Fratele meu a decedat intr-un accident rutier, pieton fiind. Expertiza oficiala , cea a Politiei, ne-a fost deja prezentata si acum ne prezentam ... (vezi toată discuția)
Franare Luciana21 Luciana21 Va rog sa apreciati care este viteza aproximativa cu care se deplasa un autoturism daca urmele de franare au aprox.38-40 m... si daca se poate as dori sa stiu ... (vezi toată discuția)
Expertiza auto - calcularea vitezei autoturismului in functie de deceleratie A-Tamara A-Tamara Buna seara, Fratele meu a fost accidentat mortal in timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni la data de 26.11.2009 ora 18:30. La raportul de expertiza ... (vezi toată discuția)