avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Expertize judiciare şi ... Distanța de frânare la un autovehicul este ...
Discuție deschisă în Expertize judiciare şi extrajudiciare

Distanța de frânare la un autovehicul este influențată de anvelopele de iarnă, pe timp de vară?

Buna ziua. Am fost implicat intr-un accident soldat doar cu pagube materiale, conducand masina institutiei, in interes de serviciu. Mai exact, aflandu-ma intr-o coloana, am lovit autovehiculul aflat in fata mea, dupa ce acesta a franat brusc, (de fapt franasera si cei din fata, nu stiu din ce motiv pentru ca primul autovehicul care franase era dupa o curba). Cand am observat lampile de frana ale autovehiculului din fata, aprinse, am franat brusc, dar nu am putut evita impactul , masina pe care o conduceam ducandu-se "sanie" in cel din fata. Distanta intre cele doua masini, in momentul franarii era undeva la 6-7 m, iar viteza de deplasare cred ca era undeva la 55-60 km/h apreciez eu.
Mentionez ca masina institutiei, pe care o conduceam , este echipata cu anvelope de iarna. Din cate am citit, am inteles ca distanta de franare se mareste incepand cu 2,5 m , in functie de viteza, si de temperatura mediului, daca anvelopele de iarna sunt utilizate si vara. Plus alte dezavantaje: uzura dubla, acvaplanare la 60 km/h, consum marit...
Ideea este ,ca masina neavand Casco, institutia imi imputa reparatia . As dori sa stiu, daca ma pot lega de faptul ca autovehiculul fiind dotat cu anvelope de iarna, implicit marindu-se distanta de franare, eu as fi putut evita accidentul ? Ma intreb daca o expertiza judiciara auto m-ar ajuta in acest caz?
Am uitat sa mentionez faptul ca temperatura mediului era cam de 29 grade C, carosabilul era uscat si ma aflam pe un pod (n-am avut cum sa evit masina din fata pentru ca intram in parapetul podului si atunci l-am lovit cu partea stanga fata in partea sa dreapta spate) . Am redus pe cat posibil pagubele.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 16:59, 14 Septembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Asa cum am mentionat deja, anterior, cred ca o expertiza tehnica judiciara ar fi utila. Din concluzii puteti decide ce sanse puteti avea in instanta.
Fisa de instruire pe care ati semnat-o nu mi se pare chiar in regula. Partea legata de legisaltia rutiera este in regula. Nu aveti cum sa va asumati ogligatiile unui sofer profesionist, daca nu sunteti sofer profesionist, nu aveti cum diagnostica masina in functie de comportamentul acesteia in timpul utilizarii in trafic, nu puteti verifica dpvd tehnic masina inainte de a iesi din garaj/ parcare de domiciliu, in trafic, nu puteti asigura singur intretinerea/ revizia tehnica a masinii, din banii proprii, etc. Puteti conduce masina ca un sofer amator nu ca un sofer profesionist.
Pasagerii ii puteti lua dvs. prin propria vointa, fara a vi se impune de firma sa luati alti angajati ai firmei in masina.
Aveți perfectă dreptate. Vă mulțumesc pentru răspuns. O seară bună!
Ultima modificare: Miercuri, 12 Septembrie 2018
florinneg, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Anvelopele de iarna sunt astfel construite incat sa asigure deplasarea autovehiculului pe suprafate alunecoase. Nu am gasit in literatura de specialitate influenta coeficientului de aderenta in functie de tipul de anvelopa (de vara sau de iarna). Daca cineva poseda litertur de specialitate care trateaza influenta tipului de anvelopa asupra coeficientului de aderenta il rog sa ma informeze Cu multumiri anticipate.
Logic ar fi ca la rularea unei anvelope de iarna pe asfalt uscat coeficientul de aderenta sa fie ceva mai mare decat in cazul rularii unei anvelope de vara in aceleasi conditii. Pe cale de cosecinta si distanta de franare ar avea valori ceva mai mici.Nu puteti invoca echiparea autovehiculului cu anvelope de iarna drept cauza a producerii accidentului.
Sunt si alte cauze care reduc adeenta in afara celor meteo. Printre ele .se numara si uzura anvelopei. In cazul in cazul in care anvelopa(anvelopelele) prezinta uzuri mari (aropiate de cele maxime) aderenta scade foarte mult si, prn urmare, creste distanta de franare.
Avand in vedere valorile vitezei de deplasare si distanta fatza de autovehiculul din fatza mi se pare ca nu ati pastrat o distanta corespunzatoare.. Este numai o parere. Stabilirea pe baze stiintifice a acestui aspect se poate face numai intr-o expertiza tehnica efectuata de catre un expert judiciar.
ing. Ioan Ciobanu

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Expertiza auto - calcularea vitezei autoturismului in fct. de deceleratie elenaf elenaf Buna seara, Fratele meu a decedat intr-un accident rutier, pieton fiind. Expertiza oficiala , cea a Politiei, ne-a fost deja prezentata si acum ne prezentam ... (vezi toată discuția)
Franare Luciana21 Luciana21 Va rog sa apreciati care este viteza aproximativa cu care se deplasa un autoturism daca urmele de franare au aprox.38-40 m... si daca se poate as dori sa stiu ... (vezi toată discuția)
Expertiza auto - calcularea vitezei autoturismului in functie de deceleratie A-Tamara A-Tamara Buna seara, Fratele meu a fost accidentat mortal in timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni la data de 26.11.2009 ora 18:30. La raportul de expertiza ... (vezi toată discuția)