avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 452 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Executare silită Penalizare angajator-companie aeriana
Discuție deschisă în Executare silită

Penalizare angajator-companie aeriana

Salut! Lucrez ca agent de checkin în aeroportul Otopeni... Nu lucrezi direct pt compania aeriana ci pt o companie de deservire pasageri ce pune la dispoziția companiei aeriene sistemele de operare pt checkin și pregătește agenții în interpretarea vizelor și pașapoartelor.
De curând un cetățean roman cu viza valabila pt Rusia și pașaport valid a fost refuzat la întrarea în Rusia pe aeroportul din moscova pe motiv ca pașaportul nu are pagini libere cum cere autoritatea competenta din Rusia deși viza era valabila...
Ca sancțiune a fost aplicata o amenda de 12000 de lei companiei de deservire adică celei pt care lucrez.
Compania de deservire împarte amenda 50-50 cu agentul căruia i se retine eșalonat timp de un an de zile pana la acoperirea amenzii..
Intrebare :
1. Exista vreun temei legal în baza căruia sunt obligat sa plătesc amenda având în vedere ca este singura companie de deservire de pe Otp care obliga agenții la plata amenzilor de acest fel și totodată ținând cont ca lucrez în numele și interesul companiei de deservire? Menționez ca celelalte companii își plătesc asigurări specifice prin care acopera amenzile survenite în urma acestor situații.
2. Exista vreun temei legal în baza căruia pot refuza suportarea parțială a amenzii? Întreb pt ca ei nu îmi pot retine eșalonat din salar pana ce nu îmi dau eu acordul... Atenție : acord, nu luare la cunoștință...
Va mulțumesc... Aștept răspuns va rog frumos
Ultima modificare: Miercuri, 12 Septembrie 2018
tudjudge, utilizator
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 22:59, 12 Septembrie 2018
Art. 254-Codul muncii