Buna ziua,
Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:
"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."
Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.
Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.
Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /
Puteti actiona pe doua cai:
1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.
2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.
Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Speram din suflet sa nu se fi ajuns la situatia aceasta, insa astazi am primit un telefon din partea propietarului locatiei in care s-a ajuns la amenintari si "urari de bine". Amenintari cu judecata gen " am consultat avocatii si veti platii scump decizia aceasta ca bonul fiscal / factura prin care am platit avansul pentru eveniment tine loc de contract si ca o sa regretam amarnic daca nu facem evenimentul la el ".
Raluca Dudescu a scris:
Buna ziua,
Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:
"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."
Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.
Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.
Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /
Puteti actiona pe doua cai:
1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.
2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.
Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Speram din suflet sa nu se fi ajuns la situatia aceasta, insa astazi am primit un telefon din partea propietarului locatiei in care s-a ajuns la amenintari si "urari de bine". Amenintari cu judecata gen " am consultat avocatii si veti platii scump decizia aceasta ca bonul fiscal / factura prin care am platit avansul pentru eveniment tine loc de contract si ca o sa regretam amarnic daca nu facem evenimentul la el ".
Raluca Dudescu a scris:
Buna ziua,
Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:
"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."
Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.
Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.
Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /
Puteti actiona pe doua cai:
1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.
2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.
Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.