avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 600 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restaurant neserios: au schimbat prețul convenit cu o ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restaurant neserios: au schimbat prețul convenit cu o săptămână înainte de nuntă. Cum pot rezolva această situație, ținând cont de faptul că am plătit avans dar nu am contract?

Buna sera, va scriu cu urmatoare situatie, tragic-comica.... Ma fac vinovat ca am programat nunta la un local total neinspirat, acum 4-5 luni. Ne-am uitat peste variantele de meniu, am stabilit in mare ce ofera ei ( localul ) iar meniul final si proba lui sa o facem mai aproape de data nuntii. Problema ca nu s-a facut nici un contract in forma scrisa ( motivand ca nu le are atunci ) le-am lasat o suma de bani ca si avans pe care mi-au dat bon de casa ( " avans " ) . Problema intervine acum, zilele trecute, la insiatentele mele ( tot incercam de aprox 2 sapt sa ma vad cu cei de la restaurant, dar tot motivau ca cel mai bine sa ne vedem in saptamana nuntii pentru stabilirea meniului si detaliilor. M-am vazut cu ei la local, aici surpriza, preturile meniurilor au crescut cu 10% ( din luna mai pana acum ) , restul lucrurilor ce le stabilisem sa ofere ei, nu au mai recunoscut nimic. Am solicitat sa ma vad cu patronul localului, ceea ce s-a intamplat, raspunsul lui, " ceea ce am promis se va face, dar pe preturile noi si doar ce tin minte, nu tot ce imi spuneti dvs " . ( eu avand notat in agenda tot ceea ce am stabilit, dar neavand nicaieri o semnatura a lor ( neexistand contract ) nu pot demonstra cu hartii. Sunt o persoana serioasa si corecta. Cum au procedat ei, mi se pare total incorect si ma gandesc ( desi mai este 1 saptamana pana la eveniment ) sa schimb restaurantul ( de acolo comicul situatiei... ) . Doresc sfatul dvs, ce consecinte pot exista si care este sansa sa se poata recupera avansul dat. Multumesc anticipat
Ultima modificare: Luni, 24 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: andrei2005 , utilizator 11:06, 28 Iulie 2022
Ce au facut ei nu este corect ,dar si preturile alimentelor au crescut .Ar trebuit să vă ofere la masa alimente cumpărate în urma cu 4 luni.Nu zic ca au procedat corect pentru ca nu v-au prezentat adevăratele argumente care justifică creșterea prețului.
Nu este ca un serviciu sa il contractezi doar pe el .Oricum succes si CASA DE PIATRA
Buna ziua,

Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:

"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."

Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.

Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.

Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /



Puteti actiona pe doua cai:

1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.

2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.

Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Speram din suflet sa nu se fi ajuns la situatia aceasta, insa astazi am primit un telefon din partea propietarului locatiei in care s-a ajuns la amenintari si "urari de bine". Amenintari cu judecata gen " am consultat avocatii si veti platii scump decizia aceasta ca bonul fiscal / factura prin care am platit avansul pentru eveniment tine loc de contract si ca o sa regretam amarnic daca nu facem evenimentul la el ".




Raluca Dudescu a scris:

Buna ziua,

Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:

"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."

Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.

Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.

Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /



Puteti actiona pe doua cai:

1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.

2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.

Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.

Buna ziua,

Ar fi fost bine sa inregistrati conversatia si sa o depuneti ca proba cand faceti plangerea penala pt amenintare, injurii, etc.
Discutati si cu un avocat aceasta chestiune, este clar ca omul nu va da inapoi asa usor si ca are nevoie de actiuni foarte ferme ca sa priceapa mesajul.

Eu asa v-as sfatui, sa faceti la.politie o plangere pt amenintari/injurii primite si apoi reclamatia la ANPC.

Regret ca asemenea lucruri s-au intamplat inaintea unui eveniment atat de fericit, dar in ac domeniu mai sunt si patroni de acest fel care trebuie sa isi invete lectia. Actionati ferm impotriva lui si nu va lasati intimidati de un "carciumar" de joasa speta.

Casa de piatra va doresc!






allexs96 a scris:

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Speram din suflet sa nu se fi ajuns la situatia aceasta, insa astazi am primit un telefon din partea propietarului locatiei in care s-a ajuns la amenintari si "urari de bine". Amenintari cu judecata gen " am consultat avocatii si veti platii scump decizia aceasta ca bonul fiscal / factura prin care am platit avansul pentru eveniment tine loc de contract si ca o sa regretam amarnic daca nu facem evenimentul la el ".




Raluca Dudescu a scris:

Buna ziua,

Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:

"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."

Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.

Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.

Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /



Puteti actiona pe doua cai:

1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.

2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.

Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.



Ultima modificare: Marți, 25 Septembrie 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii
Buna ziua,

Ar fi fost bine sa inregistrati conversatia si sa o depuneti ca proba cand faceti plangerea penala pt amenintare, injurii, etc.
Discutati si cu un avocat aceasta chestiune, este clar ca omul nu va da inapoi asa usor si ca are nevoie de actiuni foarte ferme ca sa priceapa mesajul.

Eu asa v-as sfatui, sa faceti la.politie o plangere pt amenintari/injurii primite si apoi reclamatia la ANPC.

De asemenea va puteti adresa ANAF -Asistenta contribuabili pt a intreba daca un restaurant este obligat sa emita factura de avans pt acest tip de prestari servicii doar in baza unui contract si daca da, puteti reclama si la ei emiterea facturii de avans in lipsa contractului, solicitand un control si luarea masurilor legale impotriva restaurantului.

Regret ca asemenea lucruri s-au intamplat inaintea unui eveniment atat de fericit, dar in ac domeniu mai sunt si patroni de acest fel care trebuie sa isi invete lectia. Actionati ferm impotriva lui si nu va lasati intimidati de un "carciumar" de joasa speta.

Casa de piatra va doresc!






allexs96 a scris:

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Speram din suflet sa nu se fi ajuns la situatia aceasta, insa astazi am primit un telefon din partea propietarului locatiei in care s-a ajuns la amenintari si "urari de bine". Amenintari cu judecata gen " am consultat avocatii si veti platii scump decizia aceasta ca bonul fiscal / factura prin care am platit avansul pentru eveniment tine loc de contract si ca o sa regretam amarnic daca nu facem evenimentul la el ".




Raluca Dudescu a scris:

Buna ziua,

Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli ce pot creste dupa o anumita perioada de timp, in functie de costurile comerciantului, crestere de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:

"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."

Prin urmare este interzisa transmiterea catre consumator a unei informatii verbale, incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator,
ANTERIOR PLATII.

Prin urmare, dvs sunteti victima a publicitatii inselatoare iar drepturile dvs sunt protejate de legislatia in vigoare privind protectia consumatorului.

Va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la APC - Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor. Aveti pe pagina lor linkul de sesizari - [ link extern ] /



Puteti actiona pe doua cai:

1) amiabil, respectiv sa notificati IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, comerciantul de servicii - restaurantul - ca a incalcat legislatia in vigoare si a emis un document fiscal in lipsa informarii complete si corecte a consumatorului si intocmirii unui contract in conf. cu cerintele legale expuse mai sus, motiv pt care renuntati la servicile platite partial si solicitati returnarea banilor achitati cu bon fiscal nr.../data, in termen de ...(il stabiliti dvs), in caz contrar va rezervati dreptul de a urma calea legala si a adresa ANPC - pt constatarea incalcarii legislatiei si returnarea sumei platite - precum si instantei de judecata.

2) sa mergeti direct la autoritate, ANPC, cu o reclamatie scrisa, dupa ce ati mers la asociatia APC, ce va poate ajuta in formularea corecta a plangerii.

Va urez mult succes in demersul dvs si va rog ca NICIODATA sa NU mai oferiti bani unui comerciant de servicii FARA ca acesta sa va puna la dispozitie contractul complet, in forma printata sau electronica, semnat de AMBELE PARTI.



Ultima modificare: Marți, 25 Septembrie 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

Alte discuții în legătură

Organizare banchet lilly_n01 lilly_n01 As dori sa aflu prin amabilitatea dumneavoastra daca pot fi delegata ca persoana fizica de catre un grup de elevi in vederea organizarii banchetului( ... (vezi toată discuția)
Patronul imi cere avans pentru o sala de evenimente care nu exista Nico_Nicoleta Nico_Nicoleta Buna ziua. Anul acesta intentionez sa ma casatoresc. Localul in care va avea loc evenimentul este un balon care are ca si destinatie teren de fotbal. Patronul, ... (vezi toată discuția)
Cum incasez de la clienti pentru rezervari la un restaurant? SilviuBogdan83 SilviuBogdan83 Buna ziua! Sunt nou aici si nou si in domeniu si am multe nelamuriri. In primul rand as dori si eu daca se poate sa mi explice cineva care este procedura ... (vezi toată discuția)