Aș dori să fac o acțiune în instanță pentru reconstituirea vechimii în munca 1998-2000. Sunt suficiente ca probe contractul din acea perioadă și o adeverință de salariu? Nu mai am cartea de muncă
As dori sa fac o actiune in instanta pentru reconsituirea vechimii in munca pentru perioada 1998-2000. Nu mai sunt in posesia carnetului de munca ci doar a contractului de munca inregistrat la Camera de munca. Fostul angajator a fost lichidat si activitatea a fost preluata de o alta firma ce mi-a eliberat o adeverinta de salar. Nu am posibilitatea de a aduce martori in proces.
Probele de mai sus sunt suficiente pentru obtinerea hotararii judecatoresti ? Procesul se va deschide impotriva Casei de pensii sau a firmei actuale ce a preluat activitatea fostului angajator?
Multumesc
In acest caz :
1. Reconstituirea vechimii in munca (in cazul in care s-a pierdut carnetul de munca) se face pe baza adeverintelor de vechime, intocmite de catre angajatori/lichidatorii acestora in cadrul carora s-a prestat activitate in baza contractelor individuale de munca sau de catre inspectoratele teritoriale de munca pe baza unei cereri insotita de urmatoarele documente :
- Monitorul Oficial al Romaniei in care s-a publicat pierderea carnetului de munca;
- copie C.I.
2. Reconstituire vechime in munca :
Mai intai, este necesar sa declarati pierduta cartea de munca in Monitorul Oficial, prin care sa evidentiati demersurile de reconstituire a actului.
Anuntul privind pierderea carnetelor de munca emise in temeiul Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
Cu o copie a anuntului sa mergeti la toti angajatorii, care sa va dea o adeverinta prin care sa va reconstituie perioada de munca petrecuta in unitate. Aici problema este mai complexa, intrucat o parte din angajatori mai exista , iar unii nu. Astfel:
- pentru perioadele de dinainte de 1990 , va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime , iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator
- pentru perioadele cuprinse intre 1990 pana la 01.01.2011, va puteti adresa direct ITM-ului in raza careia a avut sediul fostul angajator, sens in care veti depune o solicitare in care trebuie sa mentionati datele dvs de identificare, nume,prenume, CNP, adresa ,precum si societatile la care ati lucrat - de preferabil sa scrieti numele corect si CUI-ul acestora. La solicitare veti atasa : copie C.i., copie Monitor Oficial unde ati publicat pierderea carnetului de munca.
- pentru perioadele de dupa 01.01.2011, va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime, iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator sau sa luati legatura cu lichidatorii judiciari sau cu detinatorii legali ai arhivei.
"'2. Reconstituire vechime in munca :
Mai intai, este necesar sa declarati pierduta cartea de munca in Monitorul Oficial, prin care sa evidentiati demersurile de reconstituire a actului.
Anuntul privind pierderea carnetelor de munca emise in temeiul Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
Cu o copie a anuntului sa mergeti la toti angajatorii, care sa va dea o adeverinta prin care sa va reconstituie perioada de munca petrecuta in unitate. Aici problema este mai complexa, intrucat o parte din angajatori mai exista , iar unii nu. Astfel:
- pentru perioadele de dinainte de 1990 , va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime , iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator"'
Referitor la acest raspuns am si eu o intrebare: fostul angajator nu mai exista, cel care a preluat spune ca nu gaseste statele de plata cu perioada in care am lucrat. Ce este de facut? Arhiva nu s-a predat nici la Arhivele Nationale -Directia Judeteana.
Multumesc pentru raspunsuri. Valoreaza mai mult decat 1000 consultatii juridice de la avocati.
In ceea ce priveste Monitorul Oficial - am incercat sa declar pierderea Cartii de munca dar este nevoie de numarul si seria ei...deci nu am reusit sa avansez pe aceasta strada.
Fostul angajator mi-a dat o adeverinta de vechime dar fara sa specifice detaliile cartii de munca (ci doar perioda si salarul de incadrare...)
Am interpelat si CNP care mi-a raspins printre randuri ca trebuie sa astept implinirea conditiilor de pensionare pentru actualizarea acestor date in sistem. La momentul actualscanarea vechilor carti de munca s-a incheiat si actualizarea datelor pe baza documentelor probatoare se face doar daca sunt indeplinite conditiile de pensionare...
S-a mai intamplat la cineva acest lucru?
Poate fii obligata CNP sa actualizeze datele din sistem inainte ca cetateanul sa indeplineasca conditiile de pensionare?