Bună ziua, fac parte dintr-un grup de locatari cu spirit civic, băieți tineri care doresc să se implice în adminisrarea unui condominiu lăsat în paragină de vechii locatari care au refuzat să se implice în administrarea acestuia, lucruri pe care le-am observat în ultimul an de la mutarea mea în blocul în care locuiesc.
Ca urmare a modificărilor legii 196/2018, dar și a faptului că o parte dintre locatari dorim să facem anumite schimbări în bloc aș dori să vă adresez câteva întrebări, întrucât urmează să convocăm locatarii din bloc conform noilor proceduri din legea menționată (unele destul de anevoioase, chiar dacă le consider corecte).
1) având în vedere prevederile art. 49, alin. 4, dar și a art. 50 lit. b, din legea de mai sus, (sau alte articole pe care încă nu le-am sesizat), precum și a principiului prin care consider că ce legea nu interzice atunci este permis, vă rog să mă ajutați să înțeleg dacă, în urma unor viitoare convocări sau pe baza unor declarații scrise din partea proprietarilor, ori prin intermediul altor mijloace legale, dacă se poate modifica modalitatea de notificare (email cu confirmare de primire sau prin SmS, în cutiile poștale ale blocului), a locatarilor, pentru viitoarele ședințe, în loc de a trimite scrisori prin poștă cu confirmare de primire (mai costisitor) sau pe baza tabelului nominal convocator (mai anevoios) - dacă aceștia consimt pe bază de declarație sau în cadrul adunării.
2) ca urmare a faptului că urmează în curând o ședință, vă rog să mă lămuriți și cu privire la modalitatea de întocmire a procesului verbal al ședinței (despre care legea spune că trebuie întocmit în timpul ședinței), în sensul că, știind situația din bloc și reticența vecinilor de a participa și a sta la ședințe o perioadă mare de timp, este posibil să fie întocmit de către o persoană în timp ce restul hotărăște?
Vă întreb întrucât mi se pare că ar dura foarte mult, și că poate ar trebui să semneze fiecare un tabel, iar ulterior, PV-ul cu hotărârile luate să fie redactat în celelalte 7 zile și afișat la avizier. Adică nelămurirea mea este: se imprimă anterior și apoi se lasă rânduri libere și se completează atunci? Ce faci dacă mai apar alte lucruri pe ordinea de zi supuse votului de către membrii adunării? etc. Dumneavoastră cum procedați?
Vă mulțumesc.
Cel mai recent răspuns:
flory_mr , utilizator
20:01, 13 Mai 2019