avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1202 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Altă modalitate de convocare a proprietarilor din ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Altă modalitate de convocare a proprietarilor din cadrul asociației/Redactare PV hotărâre adunare generală

Bună ziua, fac parte dintr-un grup de locatari cu spirit civic, băieți tineri care doresc să se implice în adminisrarea unui condominiu lăsat în paragină de vechii locatari care au refuzat să se implice în administrarea acestuia, lucruri pe care le-am observat în ultimul an de la mutarea mea în blocul în care locuiesc.
Ca urmare a modificărilor legii 196/2018, dar și a faptului că o parte dintre locatari dorim să facem anumite schimbări în bloc aș dori să vă adresez câteva întrebări, întrucât urmează să convocăm locatarii din bloc conform noilor proceduri din legea menționată (unele destul de anevoioase, chiar dacă le consider corecte).
1) având în vedere prevederile art. 49, alin. 4, dar și a art. 50 lit. b, din legea de mai sus, (sau alte articole pe care încă nu le-am sesizat), precum și a principiului prin care consider că ce legea nu interzice atunci este permis, vă rog să mă ajutați să înțeleg dacă, în urma unor viitoare convocări sau pe baza unor declarații scrise din partea proprietarilor, ori prin intermediul altor mijloace legale, dacă se poate modifica modalitatea de notificare (email cu confirmare de primire sau prin SmS, în cutiile poștale ale blocului), a locatarilor, pentru viitoarele ședințe, în loc de a trimite scrisori prin poștă cu confirmare de primire (mai costisitor) sau pe baza tabelului nominal convocator (mai anevoios) - dacă aceștia consimt pe bază de declarație sau în cadrul adunării.
2) ca urmare a faptului că urmează în curând o ședință, vă rog să mă lămuriți și cu privire la modalitatea de întocmire a procesului verbal al ședinței (despre care legea spune că trebuie întocmit în timpul ședinței), în sensul că, știind situația din bloc și reticența vecinilor de a participa și a sta la ședințe o perioadă mare de timp, este posibil să fie întocmit de către o persoană în timp ce restul hotărăște?
Vă întreb întrucât mi se pare că ar dura foarte mult, și că poate ar trebui să semneze fiecare un tabel, iar ulterior, PV-ul cu hotărârile luate să fie redactat în celelalte 7 zile și afișat la avizier. Adică nelămurirea mea este: se imprimă anterior și apoi se lasă rânduri libere și se completează atunci? Ce faci dacă mai apar alte lucruri pe ordinea de zi supuse votului de către membrii adunării? etc. Dumneavoastră cum procedați?
Vă mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 20:01, 13 Mai 2019


BEN46 a scris:

@CipM

Decontările pe Asociație se fac dacă toți proprietarii beneficiază de pe urma deconturilor.
După lege cei care nu pot ( sau nu doresc indiferent de motive ) să semneze tabelul convocator sunt instiințați cu scrisoare recomandată . Acest serviciu de informare se suportă de catre proprietarii avizați nicidecum de toată Asociația , de ce să suporte intrega Asociația indiferența unor vecini .

Pe principiul asta ar trebui sa decontez cheltuielile cu casierul si cu chitantierele de plata numai celor care achita numerar la casierie, sa decontez comisioanele bancii numai celor care achita prin banca, hartia numai celor carora le raspund in scris, s.a.m.d.
Asta e o cheltuiala pt indeplinirea atributiilor asociatiei. Punct.


Adam Grecu a scris:

trimitem peste 100 de asemenea scrisori...

Nu trebuie sa trimiteti scrisori decat pt reconvocare. Daca cei 404 vocifereaza ca aveti de platit 700 de lei, sa puna mana sa vina la prima convocare, macar 253 dintre ei.
Alta solutie e sa-i convingeti pe cei greu de gasit sa iasa din asociatie. Oricum nu le foloseste la nimic.
Chestia asta s-a introdus ca urmare a multor cazuri in jurisprudenta. A fost rau si fara ea.

o sa trebuiasca sa le trimitem copii dupa PV ale adunarilor sau deciziile com. ex. tuturor membrilor - cum naiba procedam?

Astea se afiseaza numai la avizier - art 49 (5)+(7) si art 55 pct (4).
CipM a scris:
(...)
2. Da. Eu fac un draft in zilele precedente, il tiparesc, il dau unei persoane la inceput de sedinta care il copiaza de mana in registrul de P.V. al asociatiei pe masura ce avansam, completand nr de voturi pentru/impotriva, adaugand eventualele abateri de la ordinea de zi. (...)


Aș mai avea nevoie de o lămurire. Prin „draft” se înțelege un print al PV-ului cu spații libere pe care se completează ordinea de zi din mers, cu eventualele lucruri care mai sunt adăugate de alte persoane?
Mă gândeam că există la asociație un registru de procese-verbale, sau ce e acest registru despre care se face vorbire în lege la art 49 alin 5?
Iar membrii asociației prezenți la ședință semnează în acel caiet sau pe draftul meu după completare?
Dacă se poate puțin mai concret cum trebuie să decurgă procedura în cadrul ședinței.
Poate pare redundantă o asemenea întrebare, însă pentru cineva care nu a mai participat sau făcut o astfel de ședință, trebuie să cunosc limitele legale și procedurale.
Mulțumesc.
Pentru convocarea adunării generale:
47.(4) Proprietarii sunt anunţaţi, prin afişare la avizier şi pe bază de tabel nominal convocator sau, în cazul proprietarilor care nu au fost anunţaţi pe baza tabelului nominal convocator, prin poştă cu scrisoare recomandată, cu conţinut declarat şi confirmare de primire, asupra oricărei adunări generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale, cu excepţia adunărilor generale extraordinare sau a adunărilor generale reconvocate care se pot convoca, în condiţiile prevăzute la alin. (3), cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită.

47.(3) Adunarea generală ordinară se convoacă de către:
a) preşedintele asociaţiei de proprietari sau comitetul executiv;
b) cel puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari.

Să înțeleg că pentru o astfel de adunare, adică alta decât cea normală (la începutul anului), restul adunărilor se fac cu doar 20% dintre proprietari? Adică nu mai e nevoie să fie anunțată toată lumea? Sună puțin confuz. Mulțumesc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Draft-ul e o ciorna dupa care incerc sa ghidonez sedinta. Fac 2 exemplare, dupa unul citesc eu iar dupa celalalt scrie cineva in registru. Poate fi si sub forma de doc pe telefon. E o gaselnita ca sa mearga treaba mai repede pt cel care scrie iar eu sa nu uit ce trebuie zis/scris :)

Registrul e ca un caiet studentesc mai zdravan cu foi numerotate in care se scrie de mana. Cautati-l si cititi din urma.
Ordinea de zi e cea specificata in convocarea sedintei, se poate modifica prin votul adunarii (scrie in lege). Se semneaza la finele PV, in registru.

Se adauga in PV orice se discuta in plus fata de ciorna. Numai ca eu evit sa ajungem la discutii in sedinta, incerc sa rezum sedinta numai la votul propriu zis. Cu cateva zile inainte mai stabilesc 1-2 intalniri cu doritorii pt discutii si explicatii, a.i. la sedinta venim cu totii cu temele facute. Nu incercati sa faceti asta la prima sedinta, aia cu alegerile.

Alte discuții în legătură

Buna ziua, avem o problema cu un membru de comitet care singur ... ElenaV1977 ElenaV1977 Buna ziua, Avem o problema cu un membru de comitet care singur organizeaza sedinte de capul lui, Mai grav este ca a solicitat bani de la anumiti proprietari ca ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. asociația de locatari există, noi locatarii blocului ... Fercu Ana Fercu Ana Bună ziua. Asociația de locatari există, noi locatarii blocului vrem doar, să schimb președintele blocului, avem o nedumerire, trebuie ... (vezi toată discuția)
Adunarea generala a asociatiei de proprietari dupa legea noua 196 din 2018 florin555 florin555 Buna ziua, As avea rugamintea daca poate cineva sa clarifice cea ce vrea sa spuna art. 47 (4) din noua lege 196 din 2018, cu privire la convocarea ... (vezi toată discuția)