avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1405 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general cheltuieli si venituri-nelamurire
Discuție deschisă în Contabilitate în general

cheltuieli si venituri-nelamurire

Buna ziua ! Sunt elev la un liceu economic si azi rezolvand niste aplicatii am intalnit o dilema: nu stiu de ce cheltuiele si veniturile scad in urma inchiderii acestora .
Astept un raspuns.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: contabilitate online , Contabil 21:47, 12 Noiembrie 2009
Trebuie sa faci distinctie intre soldul unui cont si rulajul acestuia ;
Prin inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli "scad " doar soldurile lor , nu si rulajul ;
Toate sumele inregistrate in cursul unui an in conturile de venituri si cheltuieli se regasesc in rulajele lor (rulaj debitor si rulaj creditor )

Inchiderea lor se face pentru compararea lor ;
Presupunem ca nu inchidem conturile de cheltuieli si venituri ;
In acest caz , de cate ori vrei sa sti daca firma are venituri mai mari decat cheltuieli (daca are profit ) , trebuie sa faci compararea lor si anume : sa aduni toate soldurile din conturile de venituri si sa scazi din aceasta suma totalul cheltuielilor;

Prin inchiderea conturilor , folosind contul 121 " profit si pierder " , acest calcul este facut lunar , tu trebuie doar sa o citesti; daca contul 121 are sold creditor , inseamna ca rulajul colectat pe credit din venituri este mai mare decat cel colectat pe debit din cheltuieli , deci societatea are profit :):)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sold 711 florcik florcik Buna ziua, Am o speta de rezolvat si nu stiu cum. Va rog sa ma ajutati sa inteleg cum calculez sold 711 daca nu am acces decat la o balanta ? Pe baza ... (vezi toată discuția)