avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 733 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administratorul de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administratorul de bloc

Aș dori să știu cum este ales administratorul de bloc? Astăzi când am platit întreținerea am aflat că de la 1 februarie vom avea un nou administrator. Nu s-a ținut nici o ședință în acest sens. Nu e nevoie și de acordul proprietarilor? Unde se poate reclama acest fapt? Mulțumesc
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 11:13, 15 Ianuarie 2019
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnu' de la Bloc Expert,
Prin definitie inteleg ca sunteti chiar expert in gestiunea si administrarea asociatiilor de proprietari. Foarte bine si, pana la proba contrarie, va felicit.
Tocmai am terminat de citit si topicul cu privire la certificatul profesional al administratorilor de imobile. M-am abtinut sa comentez acolo pentru ca nu am toate informatiile/amanuntele cu privire la cele ce s-au petrecut in localitatea mea, orasul Iaşi si cu ingaduinta dvs. am sa va informez doar cu cateva informatii:
- la noi, banuiesc ca si prin alte parti, obtinerea Certificatului profesional pentru meseria de administrator de imobile si obtinerea Atestaului sunt doua lucruri diferite: Certificatul profesional a fost obtinut prin parcurgerea unui curs specializat (am sa revin cu amanunte), iar Atestatul despre care se vorbeste a fost eliberat de catre Primaria localitatii prin participarea la un examen patronat de SAP (serviciul asociatii de proprietari) de pe langa primarie si pot sa va spun ca nu a fost chiar floare la ureche cum v-ati exprimat, ci a fost o sesiune de examen "ca la carte", din comisia de examinare facand parte specialisti din administratia locala (primariei), de la SAP si din cate imi amintesc chiar de la FEA - si mai important, se putea participa la acest examen, doar cei care absolvisera cursul de calificare in meseria de administrator de imobile.
- nu pot sa va contrazic ca sunt administratori care, desi detin certificatul profesional si chiar Atestatul, sunt pe dinafara, dar nici dvs. nu trebuie sa insistati ca prev. L196/2018 cu privire la cele discutate au rupt gura targului cu noutatile; vreau sa va spun doar atat: sunt societati comerciale in RO (cu mii - sute de mii de euro cifra de afaceri) care nu au atat de multe prevederi de respectat - pe toate aspectele - anaf, itm, etc. - fata de o amarasteanca de as. de proprietari; daca as face o referire la raposata L 230/2007 - in opina guvernatilor, daca ne-am fi potrivit lor, ne-ar fi trebuit un afisier de 200 m.patrati pentru a afisa toate aberatiile pe care dumnealor le cloceau in Parlament; ei, banuiesc ca ati lecturat cu atentie prev. L 196/2018 - daca dvs. imi garantati ca deja v-ati aliniat la aceste prevederi - dati-mi voie sa nu va cred si chiar nu cred ca cineva poate sa-i garanteze asa ceva...
Cand doriti putem sa mai discutam pe marigea acestui subiect.
ceea ce as dori sa informez autoarea topicului, apropos de remarca:...Nu știe nimic. Joacă cum îi cântă un anumit proprietar. Dacă ați știi cate ilegalități sunt!
Doamna Botez - am rugamintea sa nu confundati activitatea de administrare a unei as. prop. cu conducerea unei as. prop., da? Si, DA, administratorul trebuie sa dansezedupa cum canta conducerea as. prop. - daca vrea sa mai fie administrator. daca nu mai vrea pentru ca conducerea canta fals, poate sa-si de-a demisia... sa vina un altul, mai bun, mai pregatit, care stie meserie si respecta Legea!
Mult succes!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bineinteles ca atestatul de la Primarie se poate obtine doar dupa ce ai deja un certificat de absolvire a unui curs. Doar, ca pana acum era suficient un certificat de absolvire a unui curs de 40-80 ore, iar de acum, este necesar un certificat de calificare cu cod COR care se emite in urma unui curs de 720 de ore sau, mai nou, dupa noul standard ocupational de 1080 de ore.

Nu am spus si nu sustin ca legea 196 este cea mai buna. In unele privinte mai mult incurca decat ajuta. Dar, este foarte bine ca se pun noi conditii atat pentru accesul la functia de administrator cat si pentru derularea activitatii in sine. Chestia cu plata prin banca si limitarea numerarului este excelenta. Din informatiile mele, se doreste eliminarea completa a incasarilor cotelor de intretinere.

Nu stiu cum este la Iasi dar, in foarte multe orase, la primarii nici macar nu exista serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari. In Bucuresti, personalul de la aceste servicii este mai mult decat insuficient. In aceste conditii, un control eficient nu poate avea loc si, atunci este mai usor sa impui niste conditii mai greu de indeplinit de catre administratori in speranta prestarii unui serviciu mai de calitate.

Comparatia intre o firma si o asociatie de proprietari... nu va suparati, este un pic fortata. Ala la firma daca face niste tampenii, le face pe banii lui sau ai firmei. Administratorul unei asociatii de proprietari face tampenii pe banii celor din bloc. Nu credeti ca este o diferenta?

in legatura nu jucatul dupa cum ii canta conducerea... administratorul are obligatia sa respecte in primul legea. Daca cei din conducere doresc lucruri care nu sunt ok, administratorul trebuie sa aiba onoare si demnitate si sa spuna ce este legal si corect. Ce spuneti dvs se poate intampla in cazul in care acea asociatie este poate singura lui sursa de venit si, atunci, da, intervine compromisul. Si pierd toti din treaba asta.
Nu stiu cum fac alte firme dar, noi, daca ceva contravine legii semnalam. Daca se doreste continuarea, cei din conducere trebuie sa isi asume in scris, daca nu, sistam colaborarea. Spre deosebire de o persoana fizica, o firma nu sta doar intr-un contract.
Pentru ca nu am toate informatiile necesare (cele promise), am sa comentez doar:
Eu nu am comparat firma de administrare si asociatia de proprietari, am scris ca sunt lucruri diferite, deci atentie - una-i una si doua sunt mai multe. Si faza cu jucatul dupa cum canta com. ex., ma rog conducerea as. prop. - cunosc multe cazuri in care se intampla chiar asa, deci administratorul este un fazan care jumuleste sau este jumulit. Chiar asa!
O alta chestiune:
Din informatiile mele, la noi in oras sunt acum peste 2000 de as. prop. si dupa cum stipuleaza legislatia acum, numarul acestora va creste. Ei ganditi-va ca SAP-ul de la noi din oras, daca ar vizita doar cate 1 ora fiecare asociatie, ganditi-va ce volum de lucru ar avea, asa ca baza "controlului si a verificarilor" cade in sarcina comisiei de cenzori, cred ca sunteti de acord.
Pentru ca sunteti mai nou pe forum, pot sa va spun ca administrez o asociatie marisoara - 524 apt. si de bine de rau, ne-am descurcat, dar este destul de anevoios lucru cu 11 blocuri si 19 scari. Tot am incercat sa o divizam, dar noi ne-am "lovit" de pretentia judecatorului delegat de pe langa organul financiar care a pretins peste Lege, ca in fiecare asociatie sa fie peste 50% dintre locuinte intabulate. Sa vedem cum ne vom decurca la proxima AG, sa le explicam oamenilor cum sta treaba, sa ne informam daca judecatorul delegat mai are aceleasi pretentii...
Mi-a placut faza cu :Din informatiile mele, se doreste eliminarea completa a incasarilor cotelor de intretinere.... Cred ca ati vrut sa ziceti: Din informatiile mele, se doreste eliminarea completa a incasarilor cotelor de intretinere prin casieria asociatiei... Este alta treaba, insa bancile trebuiesc aduse la un numitor comun, sa colaboreze cu asociatiile, sa-si mai reduca pretentiile si comisioanele. Trebuie facut ceva in acest sens.


Adam Grecu a scris:


Mi-a placut faza cu :Din informatiile mele, se doreste eliminarea completa a incasarilor cotelor de intretinere.... Cred ca ati vrut sa ziceti: Din informatiile mele, se doreste eliminarea completa a incasarilor cotelor de intretinere prin casieria asociatiei... Este alta treaba, insa bancile trebuiesc aduse la un numitor comun, sa colaboreze cu asociatiile, sa-si mai reduca pretentiile si comisioanele. Trebuie facut ceva in acest sens.


Da, asta am vrut sa spun. Din cauza vitezei am omis casieria asociatiei.
Exista si acum posibilitatea de a plati altfel decat prin casierie cotele de intretinere. Noi folosim 5-6 metode electronice si avem deja asociatii la care nu mai facem deloc incasari cu numerar, atat in Bucuresti cat si in alte orase.
Buna seara. În Codul Civil, sunt două capitole referitoare la A.de P. Administratorul trebuie să meargă din uşe în uşe, pentru a primi semnături pe un document (contract). Dacă o singură persoană, nu semnează, nu poate fi angajat.. Să auzim de bine.

Alte discuții în legătură

Administrator la o asoc de 9 apart. georgeiuly georgeiuly In legea 196 /2018 nu se specifica obligativitatea angajari unui admin la asociatie ( in special la asoc mici ,sub 10 proprietati ), numai se specifica , ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli petitionare Gelu222 Gelu222 Buna ziua, 1 - Cheltuielile Asociatiei de Proprietari,aferente emiterii unor raspunsuri la petitiile unui proprietar din bloc (redactare inscrisuri, deplasare ... (vezi toată discuția)
Contract cattalinr cattalinr buna ziua, un administrator de imobil care are contract de munca in alta parte poate avea la bloc contract de conventie civila? multumesc, (vezi toată discuția)