Sintem o societate comerciala si am incheiat un contract pe net (la distanta) de servicii date si telefonie cu Orange.
Considerind ca are clauze abuzive am solicitat anularea lui conform art. 9, alin.1 OUG 34/2004 dar mi s a spus ca aceasta reglementare se aplica doar consumatorilor si societatile comerciale nu sint consumatori.
Ce reglementari se aplica in acest caz cind se incheie contracte la distanta intre societati comerciale?
Aşa este, în legea română, definiţia "consumatorului" este limitată la persoane fizice (neprofesionişti, adică se exclud PFA, SRL, etc.).
Ai la dispoziţie remediile codului civil şi jurisprudenţa relevantă (foarte important), şi anume resciziunea contractului (rezilierea) şi declararea clauzei abuzive ca inaplicabilă.
Ca de obicei, recomand folosirea unui avocat.
Procesul poate dura luni sau chiar ani de zile iar şansele de câştig sunt foarte mici deoarece firmele de telecomunicaţii au jurişti de foarte bună calitate care ştiu să redacteze contracte în limitele legii.
Cel mai bun lucru ar fi să încerci rezilierea prin corespondenţă directă cu firma şi să soliciţi firmei de telecomunicaţii să renunţe la clauza care nu-ţi convine invocând şi motivele reale (nu poţi să plăteşti sau "dincolo e mai ieftin").
Firmele de telecomunicaţii nu sunt monştri şi adesea pot să acomodeze anumite cereri ale clienţilor pentru a-i păstra mulţumiţi.
O clauză nu este abuzivă pentru că aşa pretinde reclamantul, ci este nevoie de o hotărâre judecătorească pentru a declara şi invalida o astfel de clauză.
Probabil te referi la clauza de reziliere. De regulă clienţii preferă telefoanele ieftine la ofertă dar serviciul nu este cel mai bun.
Ce anume este abuziv?
Recomand formularea unei somații prin avocat având ca obiect renegocierea contractului astfel încât să vă convină sau rezilierea acestuia.
Dacă nu produce efecte, va trebui să vă adresați instanței, se aplică dispozițiile de drept comun (Codul Civil).