avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cum se calculeaza consumul de apa pe luna cind ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cum se calculeaza consumul de apa pe luna cind proprietarul nu il declara ,dar totusi are contorizare.

As avea mare nevoie de ajutor pentru a rezolva aceasta problema:
la inceputul lui ianuarie 2009 am plecat in strainatate, la munca pentru mai mult timp.
In apartamentul meu am lasat 2 nepoti , baieti, care sunt studenti un anul 1.
inainte de a pleca am declarat administratorului numarul de la apometru.
Nepotii mei timp de 10 luni nu s-au dus pe la asociatie decit de 2 ori si au dat cite un avans de 200 de lei, speriati de sumele pe care administratorul pretindea ca trebuie sa le plateasca pentru consumul de apa rece. (apartamentul e scos de la caldura centralizata a blocului). Nimeni nu i-a intrebat nimic de apometru si ei n-au stiut ca in fiecare luna trebuie sa declare consumul.
la sfirsitul lunii octombrie m-am intors eu acasa si cind ma uit cit e de plata la intretinere sa lesin si mai multe nu.
Declar administratorului cit arata in acest moment apometrul meu si cosumul nu era foarte mare si cer rectificarea socotelilor. El pretinde ca daca nimeni nu i-a spus luna de luna care e consumul indicat de apometru , a folosit consumul "mediu" de 6,3 mc de persoana pe luna , iar pentru luna octombrie cind i-am spus numarul indicat de apometru a facut diferenta dintre cit indica apometrul in octombrie 2009 si cit indica in ianuarie 2009 ( sunt 30mc).
mai mult decit atit , avind in vedere ca el vedea ca e "mare fluctuatie" pe usa apartamentului, (desigur studentii mei primeau prieteni si colegi in vizita), a considerat sa-mi puna la intretinere 5 persoane. deci in fiecare luna administratorul considera ca acasa la mine se consuma 5 X 6,3 mc de apa rece.
Eu i-am explicat ca baietii si oricine , sunt liberi sa primeasca vizite atita timp cit nu deranzeaja pe altii, dar ca in casa am doar 2 paturi single si nu-mi poate pune la intretinere 5 persoane.
Va rog sa ma sfatuiti cum pot sa-l combat pe acest "Administrator", arogant, prost crescut, care nu vrea sa intelaga ca vreau sa-mi recalculeze toata intretinerea pe acest an 2009 in baza consumului efectiv indicat de apometru si in baza locurilor de dormit disponibile in casa mea.
Mie mi se pare un abuz mare ceea ce-a facut administratorul si a speculat virsta tinara si lipsa de experienta si neglijenta nepotilor mei.
Adaug faptul ca Administratorul a uitat sa detraga din suma de plata avansurile primite , noroc ca aiuritii de nepoti n-au aruncat chitantele, si a calculat si penalizari.
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 13:43, 30 Noiembrie 2017
in primul rand aveti grija ca apometrele sa aiba verificarea metrologica la zi , dupa care trimiteti o scrisoare cu confirmare de primire catre asociatia de locatari in care solicitati ca administratorul s-a constate indexul contoarelor la o anumita data si ora sau sa va comunnice el o data si ora , daca nu va veti adresa justitie , in caz ca nu vrea sa faca acest lucru , chemati 2 martori ptr a constata impreuna cu dvs indexul apometrelor si actionati-l in instanta , puteti cere pe langa stergerea datoriei si cheltuieli de judecata
@carmen-69
Dv. purtati o parte din vina intrucat nu v-ati instruit nepotii ca au doua lucruri de facut fata de administratie: sa declare consumul de apa si sa achite intretinerea. Faptul ca incercati sa minimalizati aceste doua aspecte, nu inseamna ca ele nu sunt totusi unele din cauzele care va pun in situatia in care sunteti acum. Eu locuiesc intr-un bloc in care o treime din apartamente sunt inchiriate, intre ele multe la studenti, si aceste aspecte pe care vi le-am descris mai sus sunt frecvente la tineri care nu se omoara nici cu declararea indecsilor la apa, nici cu plata intretinerii si cand se uita pe liste dupa 3-4 luni o data si vad ce sume s-au adunat acolo, nu numai ca nu lesina in fata avizierului, dar mai fac si scandal, sustinand ca au toate drepturile din lume, numai obligatii n-au. Si daca vecinii Dv. ar putea sa scrie aici sunt convinsa ca nu v-ar placea ce ati citi.............

In alta ordine de idei persoanele trecute la intretinere sunt persoanele care consuma, nu cele care dorm (cand dormi nu consumi), deci gaz pentru pregatitul mancarii, gunoiul (il faci cand nu dormi), apa estimata (se consuma cand nu dormi, ci cand te speli sau cand iti speli rufe).
Dv. nu puteti sti, fiind plecata departe si presupun ca nici altcineva din familie nu i-a supravegheat, ce faceau nepotii Dv si musafirii lor cat stateau acesti musafiri in apartament.
E posibil ca administratorul sa va fi pus la apartament atatea persoane si sub presiunea vecinilor, nu neglijati acest aspect. Cand ati plecat la munca si i-ati lasat pe nepoti in apartament ati anuntat comitetul, administratorul?
.............................
Ducand acum dovada ca nepotii au platit si scazandu-va din restanta ceea ce a "uitat" sa opereze in contabilitate ar trebui sa va recalculeze penalizarile.
Ducand indecsii de acum ar trebui sa actualizeze evidenta indecsilor si sa va tina pe loc la consumul apei pana veti ajunge in mod real la ce are el in evidenta. Faptul ca platiti penalizari aferente consumului de apa estimat si neplatit la timp (lunar) nu este vina administratorului, ci a nepotilor ca nu au dus citirea indecsilor. Administratorul nu cred ca are puteri telepatice sa fi stiut ce apa consumau nepotii Dv. Daca ei, nepotii, ar fi intrebat administratorul de ce sumele sunt asa mari probabil ca acesta le-ar fi spus de apometre.
......................
Una peste alta........ platiti ce aveti de plata si administratorul, la consumul de apa, sa nu va treaca nimic pana cand veti ajunge la zi cu ce are el in evidenta, acum dupa ce i-ati dus citirea indecsilor.

Incercati sa va ganditi ca toti locatarii s-ar fi dus sa plateasca la administratie timp de 10 luni doar de doua ori si ar fi achitat numai vreo 200 de lei....cam ce ati fi gasit acum, la intoarcere, in blocul Dv.? Cred ca ajungeati la usa printre mormane de gunoi, intr-un bloc fara lumina, fara apa, fara gaze etc.
Doamna, atunci cand vrei sa nu fii victima vreunui abuz de genul acesta trebuie sa te achiti de obligatii si aproape sigur nu vei mai avea de ce sa-ti ceri drepturile, deoarece nu ti le incalca nimeni.

Daca administratorul nu vrea sa va actualizeze consumul si sa va tina pe loc cu plata la apa pe lunile viitoare procedati prin a face o cerere catre presedintele asociatiei, apoi reclamatie la primaria de care apartineti si in ultima instanta puteti sa chemati asociatia in judecata. Eu sunt convinsa ca printr-o atitudine corecta si nepartinitoare cu tot dinadinsul veti ajunge sa va reglati conturile, in sensul pozitiv, in cadrul asociatiei.
Va doresc succes!

PS Nu mi-o luati in nume de rau, am incercat sa va arat si partea cealalta a lucrurilor
Ultima modificare: Miercuri, 18 Noiembrie 2009
elga50, moderator
eu va multumesc pentru raspuns , imi puteti spune care este modalitatea prin care se inscrie un anumit numar de persoane la intretinere? Faptul ca administratorul vede intrind mai multi tineri intr-un apartament nu mi se pare suficient pentru ca sa dubleze numarul de persoane inscrise la intretinere. E drept ca atunci cind dormi nu consumi apa si nici nu murdaresti casa scarii, dar nici nu inseamna ca un oaspete care intra in baie si se spala pe miini si trage apa trebuie trecut la intretinere. Trebuie sa existe o metoda de bun simt pentru determinarea persoanelor de trecut la intretinere... Imi puteti da o sugestie?
Singura metoda oficiala este ca numarul de persoane trecut la intretinere sa fie cel inscris in cartea de imobil a asociatiei, actualizata.

Pentru ca de cele mai multe ori aceasta carte de imobil este acoperita de "praful uitarii", numarul de persoane este transmis de la luna la luna si modificat in functie de ce anume declara proprietarul sau chiriasul daca intra sau ies persoane de la apartamentul respectiv.

Cum nici aceasta posibilitate, a actualizarii pe baza de declaratie nu se face in mod echitabil, adica locatarii se grabesc sa scoata persoane de la intretinere, dar uita sa le mai declare intoarcerea in apartament, motivand candid ca "au uitat" sau ca "nu au stiut ca trebuie sa vina sa le declare", administratorul incepe sa abuzeze de singura metoda care-i sta la indemana - pune pe cine vrei si pe cine nu vrei la intretinere.
Nu mai zic ca uneori are adevarate altercatii cu vecinii locatarului cu pricina. Pe cine sa crezi? Pe locatar care spune ca are musafiri foarte des si la ore cu totul neconventionale si care nu locuiesc acolo sau pe vecinii "curiosi si bagaciosi"?

Pentru a se evita asemenea abuzuri, tu proprietar care pleci pentru o perioada din apartament, scrii o declaratie-cerere catre presedintele asociatiei in care spui ca de la data....la data, in apartamentul nr.X vor locui N persoane. Daca locuirea e pe mai multe luni le si inscrii in cartea de imobil.
Adica vreau sa spun ca daca locatarul anunta administratia sau conducerea asociatiei ce se petrece in apartamentul sau atata timp cat lipseste, mi-e greu sa cred ca va fi victima abuzurilor sau oricum....va fi indreptatit sa-si revendice drepturile. Daca trateaza cu "ignor" se poate trezi cu asemenea surprize.

Si sa nu va mirati daca va spun ca fenomenul, in special la studenti, de a se inscrie 1-2 la intretinere si de a sta 4-5 sau mai multi (pentru ca platesc o chirie mai mica impartita la mai multi) nu e deloc rar, ba e chiar un fenomen de masa. Si credeti-ma ca stiu ce spun. Cel mai usor se vede.......ghiciti? De la consumul de apa, ceea ce inteleg ca la Dv. nu se verifica ca acei musafiri ar fi stat acolo.
Dar, asta e!. Nici la caminul de studenti nu se accepta "ignorul", daramite intr-un bloc de locuinte.... Si va si spun de unde vi se trage....de la faptul ca nu isi plateau intretinerea. Ma opresc aici cu a face speculatii, atata doar ca ii stiu pe administratori, pe presedinti si chiar pe locatari cum gandesc.
~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Pausal explicatii Tonyde Tonyde Buna ziua, As dori cateva lamuriri in legatura cu ce inseamna pausal. Administratorul asociatiei are o fisa in care trece indicii apometrelor pentru ... (vezi toată discuția)
Recalculare apometre MCristian MCristian Buna ziua Am si eu o intrebare .. in cazul in care am montate apometre pentru apa in apartament .. dar din anumite motive nu am mai reusit sa citesc ... (vezi toată discuția)
Reglare consum apa la pausal boholt boholt Buna seara! Va rog sa imi spuneti daca exista vreo prevedere legala prin care un administrator al unei asociatii de locatari este obligat sa regleze consumul ... (vezi toată discuția)