avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Impozitare dividende bursa
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Impozitare dividende bursa

Buna ziua,

Sunt incepator in domeniul investiilor pe bursa si nu am gasit un raspuns la urmatoare intrebare: Am investit anul trecut o suma de bani in diverse societati romanesti pentru care am primit, in contul de la broker, dividende.

Intrebarea e: Daca am re-investit banii primiti drept dividende, fara a-i retrage din contul deschis la broker, trebuie depuse declaratii la ANAF ?
Sunt considerate sumele respective castig desi inca nu le-am incasat ?

Cel mai recent răspuns: gcazaciuc , utilizator 17:32, 11 Februarie 2019
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, acele sume sunt venit chiar daca raman acolo in cont cat mai multi ani sau daca cu ele cumparati alte actiuni.
Acum, trebuie sa stiti ca acesti bani care pentru dumneavoastra sunt venit din dividende, ei sunt deja impozitati de catre firmele la care aveti acele actiuni care au virat ele la stat impozitul pe venitul din dividende.
Deci dumneavoatra strict pentru acest venit nu mai patiti impozit pe venit.
Veti plati doar contributia la sanatate si veti depune declaratia unica numai atunci cand acest venit incasat pe tot anul va depasi valoarea plafonului a 12 salarii minime brute pe economie, care in 2018 a fost 22800 lei.. Atfel nu. Daca este sa platiti , este de plata 10% aplicat la valoarea plafonului de 22800 lei.