Numele meu este Mihai Teodorescu si din anul 2014 (cu o pauza de cateva luni in anul 2016) am fost angajat la Schuller Eh Klar SRL din Cluj Napoca pe postul de director zonal de vanzari (Bucuresti, Ilfov, Giurgiu, Calarasi). La scurt timp dupa angajare, directorul general al firmei m-a pus sa vand produsele aflate in portofoliul altei firme la care era patron si am incheiat ulterior un contract part-time pe firma Com Consulting SRL tot din Cluj Napoca. La finalul lunii noiembrie 2018 directorul general al firmei Schuller a fost demis de catre patronul din Austria. A venit un nou director general care m-a chemat impreuna cu toti ceilalti colegi de pe vanzari din tara si ne-a pus sa semnam demisiile de pe Com Consulting urmand ca activitatea de baza sa ramana pe Schuller. A si facut o sedinta in care ni s-a adus la cunostinta faptul ca nu vor surveni modificari in ceea ce priveste demisiile si vom continua activitatea de pe alte principii care pun accent pe personal, produs si promovare, In data de 28.01.2019 am fost sunat de catre contabilul sef al firmei care m-a anuntat sa vin a 2a zi la Cluj ptr a incheia colaborarea cu Schuller fara a mi se aduce la cunostina vreo expicatie. La insistentele mele am reusit sa vorbesc cu noul director general care mi-a raspuns ca am un salariu prea mare (4.000lei net) si datorita faptului ca nu as fi fost de acord sa muncesc pe 2.000-2.500lei net cat mi-ar fi propus si din cauza faptului ca vanzarile mele nu sunt suficient de mari ptr a acoperi cheltuielile directe si indirecte (cu salariul+masina+telefon+cost transport marfa+personal tesa) e nevoit sa restranga activitatea pe Bucuresti. Insa informatiile au fost doar teoretice si fara a mi se aduce la cunostinta un calcul matematic din care sa rezulte o asemenea decizie. M-am prezentat la Cluj a 2a zi si am fost pus sa semnez decizia de incetare a activitatii cu un preaviz de 20 zile lucratoare valabil pana la 01.03.2019, decizie care nu era semnata de directorul general (am facut o poza a acestui document in aceasta stare). Ulterior documentul semnat si de directorul general mi-a parvenit prin curier.
Nici pana acum nu am primit vreo explicatie clara si logica ptr a intelege motivul restrangerii activitatii. Va rog sa imi spuneti daca anajatorul a procedat corect si daca se mai poate face ceva din partea mea. Eu unul consider un abuz de putere fata de mine ca angajat. Va multumesc ptr raspuns prompt.
1. 20 zile lucratoare incepand cu data de 01.02.2019
2. art 65 din Codul Muncii
In aceeasi situatie mai sunt alti 2 colegi din tara: unul care are aceleasi date de incetare a activitatii si primul a fost instiintat in 07.01.2019 (daca ajuta cu ceva aceasta informatie)
2. Termenul de contestatie : 45 de zile de la data luarii la cunostinta de decizia respectiva ...
Instanta competenta : Tribunalul in raza caruia domiciliati.
Taxe : scutita de plata taxelor actiunea.
3. Angajatorul va trebui sa dovedeasca, asa cum am mai spus, ca existenta unor probleme determina concedierea unor salariati.
Desfiinţarea locului de muncă trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi serioasă.
4. Important este in acea instiintare data inceperii si durata preavizului , nu cand a fost emisa/comunicata.
4. ultima zi de preaviz este 28.02.2019
Documentul a fost redactat si semnat in data de 28.01.2019
Imi puteti spune va rog care sunt pasii necesari si ce trebuie sa fac exact si la cine sa apelez daca este cazul ? Va multumesc !
Pasii :
- primirea deciziei de concediere ;
- in functie de posibilitatile dvs puteti angaja un avocat pentru a formula si depune contestatia
- depunerea contestatiei.
Buna ziua,
Decizia am primit-o prin curier. Va rog sa imi spuneti unde pot gasi un avocat care are cunostinte solide in acest domeniu cu rezultate pozitive si care sunt costurile aferente. Va multumesc !