Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 931 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am comandat pe o platformă online șapte centrale ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am comandat pe o platformă online șapte centrale termice la prețul de 25 de lei bucata, am plătit cu cardul, am primit mail de confirmare dar a doua zi mi-au anulat comanda. Am vreo șansă la ANPC sau să-i dau în judecată?

Buna ziua! Am comandat de pe platforma Emag online 7 centrale termice, la pretul de 25 RON/bucata. Am platit imediat totul cu card, banii fiind luati de pe cont. Am primit e-mail cu confirmare de comanda imediat dupa ce am platit. Insa peste o zi, am primit e-mail ca s-a anulat comanda, pe motiv ca nu au fost rezervate la furnizor. Centralele fiind vandute de un furnizor pe platforma Emag. Insa nu este greseala consumatorului (a mea) ca Emag-ul greseste pe platforma lui. Practic eu asa inteleg, ca platforma Emag, care afiseaza un pret, reprezinta un pret de raft. Pretul de raft din cate stiu, trebuie respectat, si nu poate fi modificat dupa ce am lansat, si am platit comanda. Ce drepturi am in acest caz? Am dreptate, cand cred, ca Emagul ar fi trebuit sa-mi livreze produsele, si daca au gresit ei? In procedura de comanda nu am intalnit o remarca, care sa specifice, ca furnizorul sau Emagul poate anula comanda ulterior. Au ma1 existat si alte precedente de acest gen la Emag, cand din cauza amplitudinii greselii, si a atentiei mass-media, produsele s-au livrat, desi au fost afisate gresit pe platforma. Daca atunci se puteau onora comenzile, atunci acum de ce nu se poate? Am sunat la relatii clienti Emag, cu discutie telefonica inregistrata de catre ei cu acordul meu, unde practic au recunoscut ca au gresit, si mi-au oferit un voucher de 50 RON, drept compensatie. Am refuzat voucherul. Nu mi-ar oferi voucher, daca n-ar sti ca ei au gresit. Daca afisau un pret mult mai mare la produs, si-l comandam, sigur nu anulau comanda, nici nu m-ar fi anuntat ca au gresit pretul. Am vreo sansa in acest caz la ANPC, sau este recomandat sa ma adresez instantei? Mentionez ca aceasta comanda s-a lansat in 18.04.2019. Va multumesc anticipat pt raspunsurile ajutatoare!
Ultima modificare: Marți, 23 Aprilie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: doridol , utilizator 16:23, 25 Aprilie 2019
6 din 6 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prețul e atât de diferit de cel real încât e vizibil de pe Lună că e o greșeală. În plus, nu păreți un novice. Nu cred că veți avea câștig de cauză dacă vă judecați, cel mult veți primi daune-interese, care vi s-au și oferit, sub forma bonusului. Putem argumenta pe articole, dar cred că intră la contracte cu preț neserios/ rupt de realitate.
7 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adrian Dimitriu a scris:
Putem argumenta pe articole, dar cred că intră la contracte cu preț neserios/ rupt de realitate.

Sunt de aceeași părere.

Art. 1660
Condiţii ale preţului
(1) Preţul constă într-o sumă de bani.
(2) Acesta trebuie să fie serios şi determinat sau cel puţin determinabil.

În plus, prețul e derizoriu și avem de-a face cu o eroare esențială, în lipsa căreia nu s-ar fi comandat șapte bucăți - utilizatorul nu poate pretinde că nu știa că e o greșeală.

Art. 1665
Preţul fictiv şi preţul derizoriu
(...)
(2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.

Art. 1207
Eroarea
(1) Partea care, la momentul încheierii contractului, se afla într-o eroare esenţială poate cere anularea acestuia, dacă cealaltă parte ştia sau, după caz, trebuia să ştie că faptul asupra căruia a purtat eroarea era esenţial pentru încheierea contractului.
Ultima modificare: Marți, 23 Aprilie 2019
Ares-3, moderator
15 din 15 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dacă prețul era corect, tot 7 CT ati fi achiziționat?
13 din 13 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am vreo sansa in acest caz la ANPC, sau este recomandat sa ma adresez instantei?

Nicio sansa, nicaieri.
Decat sa dati banii degeaba la judecata, strangeti bani si luati o centrala la pret real.
Ba, dar nimeni nu ar suna sa le zica.. mai oameni buni.. ati trecut pretul gresit.. nu, toti sa profite de greseala altuia, sa ii dea la cap.. nu o sa ne civilizeze nici naiba, nici extraterestrii.
Ai fi avut castig de cauza daca pretul era real.. 3000 de lei sa zicem si era redus cu 90 %, adica sa se vada clar intentia de reducere a pretului intr-atat.



Atata amabilitate pentru un jaf la drumul mare.
In primul rand, la fel cum vi s-a raspuns de catre alti utilizatori, se vede din avion ca pretul este gresit si ati incercat sa profitati de pe urma acestuia. Dumneavoastra in locul furnizorului, nu ati fi facut la fel, sa anulati comanda?
Situatia de fata este creata de precedentul cu BlackFriday. Toti samsarii care au prins electronice la preturi derizorii le-au comandat si vandut ulterior pe OLX(evaziune fiscala). Stau sau nu asa lucrurile?

Cam ce paguba ati fi adus resellerului? Dupa cum stiti, ca vad ca sunteti foarte informat pe partea de marketplace doar 5% maxim sunt firme mari, restul sunt firme nou infiintate, care sunt la limita subzistentei si incearca sa se mareasca si sa gaseasca plaja de clienti. Acum pe buna dreptate, daca pretul ar fi fost de 2500 minim, 25 de lei ar fi fost comisionul eMag, minim, pe care l-ar fi luat in urma vanzarii. Uitati-va pe site la ei sa vedeti cat costa de fapt centrala, la reseller.

Si doi, eMag, doar listeaza si nu raspunde de preturile afisate ,,la raft”. El raspunde de preturile produselor care au ,,vandut de eMag”.

Sunteti doar pus pe cearta si vi se pare ca aveti doar drepturi. Ramaneti cu frustrarea, care va duce la alte conflicte cu alte firme. Nu are rost sa pretindeti corectitudine, cand ndvs insiva nu sunteti corect! Sincer acum, va puneati centrala in fiecare camera din casa, si culmea toate la fel(tiraj fortat, nr kw, pe gaz). Stim cu totii, foarte bine ca ptr fiecare casa/apartament se potriveste altceva.

In concluzie: lasati si eMag-ul si resellerul in plata domnului si munciti cinstit, ca de clienti care nu sunt fideli(in general cei care cauta cel mai ieftin nu sunt fideli nimanui) ne-am saturat, pe langa asta ne mananca si fiscul, ca platim mai mult de 40% din ce castigam la stat.


P.S: Daca erai putin destept ai fi putut spune ca ai gasit huse de telefon la pretul asta si ar fi fost mai credibil. Nu te-ar mai fi intepat toata lumea pe aici. Prea putin conteaza ce ai vrut tu sa cumperi, dar ti-ai demascat intentiile.
Stii de ce iti spun lucrurile astea? Lucrez in comerțul clasic si on-line de 11ani, din postura de propietar de magazine on-line si la inceput nu stiam nimic despre asta si nici despre cat de neslefuiti pot fi unii clienti, ce-i drept vreo 5% din zeciile de mii de clienti pe care i-am avut si ii am in continuare, pe mare parte din ei. Am intalnit atatia care doar isi doreau sa isi bata joc de munca mea si a echipei mele, incat am constatat ca statul nu ne ofera nicio protectia impotriva celor ca voi. Returul in 14 zile/30/90, banii inapoi fara niciun argument, adica te folosesti de produsul meu si dupa il dai inapoi ca asa ai tu chef. Nu e normal, ar trebui motive intemeiate. Dar asta e, se stie cu cine votati.

Si stai linistit, data viitoare pastreaza-ti ultimii bani pana la salariu pe card. Daca era sa cumperi 7 centrale pe 2500 lei, sigur faceai 10 imprumuturi la banca. Ti se vor inapoia banii, tu ai platit cu cardul sa fi sigur pe treaba.

Ai idee cat costa curierul pentru 7 centrale termice? Ca si greutate, munca depusa de curieri sa ti le aduca la usa? Mai mult decat 25/lei/buc de centrala termica.
Ultima modificare: Joi, 25 Aprilie 2019
Manuela Rășină, administrator

Alte discuții în legătură

Am făcut mai multe comenzi online după ce am sesizat o eroare de afișare preț, dar mi s-au anulat. ar trebui comerciantul să le onoreze? GherasimGeorgeMarian GherasimGeorgeMarian Buna ziua,am dat mai multe comenzi pe data de 24 atat cu plata online cat si ramburs.Mi-au anulat toate comenzile pe motiv ca pretul a fost gresit.Produsele au ... (vezi toată discuția)
Pret derizoriu pe magazin online - trebuie onorat? bolenici bolenici Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, ... (vezi toată discuția)
Eroare sistem domo.ro - tableta samsung t311 Ionut.D Ionut.D Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri ... (vezi toată discuția)