avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Schimbare presedinte cu acte oficiale.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Schimbare presedinte cu acte oficiale.

Pe scurt:
La asociatia noastra de proprietari s-a schimbat cu ocazia unei sedinte presedintele. Avem procesul verbal al sedintei si semnaturile celor prezenti.
Am fost notificati de banca sa actualizam datele asociatiei si noul presedinte s-a dus la banca cu cu aceste acte dar banca pretinde un act oficial, de la judecatorie in acest sens. Am intrebat pe functionara bancii si nu stia exact ce trebuie facut. Cert este ca, trecand de atunci aproape 2 luni, ne-a blocat contul! Cautand pe net am vazut ca s-a schimbat legea asociatiilor de proprietari in 2018, dar legea era prea stufoasa: am citit prin ea despre schimbarea presedintelui, dar nu am gasit nicaieri unde scrie exact ce trebuie facut pentru a intra in legalitate cu noul presedinte. Ma puteti va rog, lamuri? (Eu sunt noul presedinte ales)
Cel mai recent răspuns: Atacant , utilizator 13:08, 1 Octombrie 2021
Buna ziua!
Poate se refera la
ART. 21 din Legea 196/2018
(1) Pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere, in
cadrul adunarii generale a asociatiei de proprietari este necesar acordul a cel putin
jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu.
(2) Modificarile si/sau completarile trebuie sa fie motivate si aprobate prin hotarare
a adunarii generale a asociatiei de proprietari intr-o sedinta convocata si desfasurata
cu respectarea prevederilor statutului asociatiei de proprietari si ale prezentei legi.
(3) Orice modificare sau completare a statutului sau a acordului de asociere se
inregistreaza la judecatoria care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare, fara
alte formalitati.
(4) Modificarile si/sau completarile aduse statutului sau acordului de asociere fara
respectarea prevederilor alin. (3) nu sunt opozabile fata de proprietarii care nu sunt
membri ai asociatiei de proprietari sau fata de terti.
Dar aici este vorba de schimbarea presedintelui...
ART. 57
Presedintele asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) in baza mandatului acordat de adunarea generala reprezinta asociatia de
proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile in instanta;
...
Domnul detine acest contract de mandat?

Ultima modificare: Vineri, 3 Mai 2019
Ionut.ion, utilizator
Nici in Legile mai vechi, dar nici in ce-a mai noua (L nr. 196/2018) nu sunt prevazute/stipulate astfel de conditii - ...dar banca pretinde un act oficial, de la judecatorie...
Efectiv bat campii, ca drept dovada este faptul ca functionara habar nu avea despre aceste conditii...
Asadar, domnule presedinte. asa cum scris mai sus si @Ionut.ion, dvs. trebuie sa va prezentati la banca unde aveti contul as. prop. cu:
- o notificare din partea asociatiei de proprietari prin care solicitati schimbarea primei semnaturi (ce-a a presedintelui), in baza procesului-verbal al AG prin care s-a hotarat schimbarea acestuia; tot in aceasta notificare trebuie sa protestati impotriva blocarii contului pe motivul invocat de catre banca (solicitati-le documente, hotarari, etc); puteti sa le mai scrieti si prev. din art.. 21 din Legea 196/2018, care prevad motivele in care se poate notifica Judecatoria:
- copie a procesului-verbal de alegere a noului presedinte (pe copia respectiva trebuie sa scrieti olograf: Conform cu originalul", numele si prenumele dvs., data si semnatura;
Se stie ca accesul la contul as. prop. se realizeaza in baza a doua semnaturi:
- prima semnatura este a presedintelui;
- a doua semnatura este de obicei a administratorului, dar poate fi si a unui membru al com. ex., daca asa se dispune;
- copia contractului de mandat este optionala (dupa parerea mea), insa este bine ca acesta sa fie intocmit, sa fie prevazuta si perioada de mandat...

Va doresc mult succes!
Lucrurile sunt mai complicate decat par... Nu, vechiul presedinte nu are mandat, iar eu am cumparat proprietatea doar acum 1 an si deci nici macar nu figurez in acordul de asociere, care s-a facut la constituirea asociatiei, adica acum 2 ani. Asa ca nu pot fi presedinte inca. Azi am fost la o avocata in final, care ne-a lamurit cu ce trebuie dus la banca pt deblocarea contului (care va ramane pe vechiul presedinte desigur) si apoi vom reveni la ea pt schimbarea presedintelui, care e o poveste intreaga... Daca voi avea timp voi reintra mai tarziu pe acest forum sa povestesc ce trebuie facut de fapt pt schimbarea presedintelui... Nu e deloc asa de simplu cum se povesteste aici pe forum ca ar fi. Iar bancile, cel putin ING, cer pt actualizarea datelor la banca incepand cu statut, acord de asociere, proces verbal al AGA de constituire, Hotararea AGA de constituire, CIF asociatie, pana la declaratie notariala pe proprie raspundere a presedintelui sau etc. etc. Voi scrie alta data cand am mai mult timp si am toate actele in fata!
Nu avem nicio indoiala a faptului ca o sa ne povestiti urmatoarele dvs. actiuni, insa mai trebuie sa fiti atenta si la ce spunem noi, mai ales la schimbarea presedintelui.
Am inteles ca dvs. v-ati mutat doar de 1 an in aceasta asociatie. Ei, daca ati fi citit doar un pic Legea privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari (Legea veche - L nr.230/2007, precum si Legea noua - L nr. 196/2018) ati fi inteles ca la constituirea unei asociatii de proprietari, pentru a deveni membru al asociatiei, trebuiesc indeplinite niste conditii minimale ca sa zic asa: sa depuneti la asociatie documentele de proprietate, sa semnati tabelul de constituire si acordul de asociere, sa intocmiti o cerere simpla de inscriere in asociatia de proprietari; acum sigur, la infiintarea asociatiei de proprietari nu pot fi prezenti toti proprietarii din condominiul respectiv - asa cum este cazul dvs. - poate ca la infiintare nici nu va gandeati sa achizitionati o locuinta in acel imobil, insa legislatia are prevazuta si posibilitatea inscrierii ulterioare in asociatia de proprietari pentru a deveni membru cu drepturi depline, inclusiv acelea de a alege si a fi ales...
In fine, dvs. trebuie sa mergeti la asociatie si solicitati printr-o cerere inscrierea in asociatia de proprietari, depuneti documentele de proprietate, semnati tabelul si acordul de asociere si fara alte formalitati ati devenit membru cu drepturi depline a asociatiei dvs.
...............................
Cu privire la banca unde aveti contul asociatiei - sigur, trebuie sa urmariti solicitarile bancii respective. Daca va convin conditiile impuse, nu este nicio problema. Daca nu va convin, considerand ca este mai multa birocratie, puteti sa va alegeti alta banca, dar sigur, nu cred ca ar fi prea comod sa schimbati banca acum, insa ceea ce v-am comunicat deja: NU este necesar ca asociatia sa declare la Judecatorie modificarile produse in organizarea conducerii asociatiei de proprietari. Asadar, daca onor Judecatoria nu va impune acest lucru, dvs. vreti sa fiti mai catolici de cat Papa si sa depuneti aceste documente. Practic nici nu stiu care ar fi pozitia instantei in astfel de cazuri, cred ca notivicarea dvs. o sa o primeasca, dar nu sunt sigur ca o sa va raspunda cu ceva scris - necesar bancii sau pentru altceva...
Deci, daca banca va mai solicita asa ceva, explicati-le ca nu este cazul. Celelalte documente solicitate, banuiesc ca sunt depuse, urmeaza sa va prezentati doar cu modificarile facute in structura conducerii as. prop.
Daca dvs. doriti sa va complicati, cu servicii de avocatura - not problems, insa, repet nu trebuie sa va complicati. Daca o sa aveti timp, reintrati, tot pe acest topic, ne povestiti ce ati facut, sa fie de folos si altor useri.
Succes!
I ți spun eu ce i ți zice banca, pentru ca m am confruntat cu treaba, asta > secret bancar, zice ca tu ca plătitor lunar în contul asociației, nu ai dreptul sa ceri sa t i se, spună cine i ii titular cont, și numele la cine la deschis. Niște escroci, și prosti în acelas timp. Mi a zis ca numai prin procura de la președinte, dar asta nu exista legal, n avea acte de la tribunal, nici administrator legal nu exista, nefiind un contract legal. Se fac mari escrocherii, primăria ii un rahat în ploaie, iau spaga, ca să i protejeze pe escrocii care se dau președinți și administratori

Cornelia Muntean a scris:

Pe scurt:
La asociatia noastra de proprietari s-a schimbat cu ocazia unei sedinte presedintele. Avem procesul verbal al sedintei si semnaturile celor prezenti.
Am fost notificati de banca sa actualizam datele asociatiei si noul presedinte s-a dus la banca cu cu aceste acte dar banca pretinde un act oficial, de la judecatorie in acest sens. Am intrebat pe functionara bancii si nu stia exact ce trebuie facut. Cert este ca, trecand de atunci aproape 2 luni, ne-a blocat contul! Cautand pe net am vazut ca s-a schimbat legea asociatiilor de proprietari in 2018, dar legea era prea stufoasa: am citit prin ea despre schimbarea presedintelui, dar nu am gasit nicaieri unde scrie exact ce trebuie facut pentru a intra in legalitate cu noul presedinte. Ma puteti va rog, lamuri? (Eu sunt noul presedinte ales)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Actualizare statut asociatir de proprietari Petre69 Petre69 Am preluat de curând asociația de proprietari în funcția de președinte, însă la Statut nu am găsit următoarele documente: procesul verbal al adunării ... (vezi toată discuția)
Președintele și membrii comitetului executiv trebuie să fie obligatoriu membri semnatari în acordul de asociere pentru a avea dreptul să fie aleși în conducerea asociației. flory_mr flory_mr ATENȚIE ! Dacă președintele și așa-zișii membri ai Comitetului Executiv ai Asociației de Proprietari nu sunt aleși și votați în Adunările Generale ... (vezi toată discuția)
Schimbare presedinte Cornelia Muntean Cornelia Muntean Este adresa din CI a unei persoane un impediment ca aceasta sa fie aleasa presedinte a unei asociatii de proprietari? E vorba de o persoana care e proprietar, ... (vezi toată discuția)