in blocul in care locuiesc sunt 20 de familii.17 au fost de acord cu repararea hidroizolatiei care era sub orice critica.pentru a responsabiliza toti locatarii am in
convenit cu asociatia de proprietari ca acestia pe lista de intretinere lunar sa retina 100 de lei pentru a stringe 9000 ron,valoarea reparatiei.presedintele asociatiei a calculat ptr fiecare apart.cota indiviza,revenind 430 ron la cei cu 2 camere ,respectiv 530 ron la 4 familii care au 3 camere.una din cele 20 de familii care avea de achitat
530 ron,nu a dat nici un ban pina la acest moment.mentionez ca administratorul si presedintele asociatiei de prop.nu s-a implicat decit in colectarea banilor si virarea celor strinsi catre firma de constructii.la acest moment noi am achitat 7000 ron,restul
urmind sa-i achitam la 1 dec 2009.problema este ca avem 1 familie care nu a dat nici un ban si nici nu vrea si citiva care mai au mici restante.intrebare:asociatia de prop. poate achita aceasta val,firmei in baza facturii de reparatii?acestia nu vor sa
achite nici un ban,si spun ca noi locatarii sa-i dam in judecata ,cu toate ca
ei sunt cei care ne reprezinta juritic, sunt scutiti de taxa de timbru,presedintele
asociatiei nici macar nu a venit sa vada in ce stare se afla acoperisul,deci
pur si simplu nu a vrut sa se implice cu nimic.acum, pe cine sa dam in judecata
ca sa putem da restul de bani firmei?
pe locatarii care nu au achitat sau asociatia de proprietari?
Am sa va raspund in legatura cu fondul de rulment. Acesta este obligatoriu sa se constituie - prin legea 230/2007, legea de functionare a asociatiilor de proprietari. Orientativ valoarea lui trebuie sa fie comparabila cu cea mai costisitoare luna din iarna precedenta.
Fondul de rulment este menit sa plateasca facturile primite de asociatie inainte sau pana cand lista cotelor de intretinere sa fie redactata. Pe masura ce aceste cote se incaseaza de la proprietari fondul de rulment se reconstiruie. Acest lucru se petrece lunar.
Sunt luni in care nu tot fondul se cheltuie (lunile de vara), dar sunt si luni cand poate fondul de rulment este prea mic (lunile de iarna). Nu mai vorbim de faptul ca acest fond ajuta foarte mult asociatia in ansamblu daca are restantieri. Situatia aceasta este mai mult decat frecventa, asa ca necesitatea constituirii fondului de rulment este evidenta.
Felul cum este el gestionat tine de conducerea asociatiei si in primul rand de administrator.
........................
Deci sondajul de opinie in legatura cu constituirea fondului de rulment este inutil si oricum nu aceasta este calea, ci adunarea generala a proprietarilor.
........................
In asociatia Dv. lucrurile stau asa cum le infatisati pentru ca toti proprietarii asteapta sa vina cineva, nu se stie cine, sa le rezolve problemele. Exista o lege clara cu prevederi care daca s-ar respecta, nu ati mai avea asemenea necazuri. Nu vine nimeni sa va impuna conducerea asociatiei, Dv. v-o alegeti si daca toata lumea se derobeaza de obligatii atunci, pana la haos nu mai e mult.
........................
:offtopic: Am rugamintea sa nu mai postati mesaje concomitente, ci sa vi le editati pe cele deja postate.
Multumesc pt. raspuns dar eu am facut o propunere nu o impunere. Am fost si sunt cu plata administratiei la zi si nu vad de ce trebuie sa ii ajut pe cei care de cele mai multe ori nu vor sa plateasca administratia.Sunt abia de ieri pe acest site asa ca imi cer scuze.Nu asteptam pe nimeni sa ne rezolve problemele mai ales ca toate necazurile pornesc da la lipsa banilor dar nu este normal ca unii locatari sa fie cu toate cheltuielile la zi si altii sa se eschiveze folosindu-se de tot felul de tertipuri, amanari, esalonari s.a.
In alte tari de ce nu exista fond de rulment? tot sustinem ca vrem sa ne aliniem la UE dar tot nu inteleg de ce trebuie sa imi blochez banii?Cei mai avantajati sint restantierii in nici un caz cei care sint cu plata la zi.
Dv , daca sunteti astazi, 29 noiembrie cu "plata la zi", cum spuneti, inseamna ca ati achitat sumele afisate pe lista de plata pe data de 15-20 noiembrie, da?
Dar acele cote afisate si achitate de dv reprezinta cheltuielile efectuate de asociatie in luna octombrie. Cheltuielile si platile ce se fac de asociatie pentru luna noiembrie (unele in luna noiembrie, altele pana la afisarea liste in 15-20 decembrie) nu pot fi acoperite decat din fondul de rulment (fond de rulaj).
Apoi, proprietarii au dreptul sa achite cotele afisate pe lista intr-un termen de pana la 50 de zile de la afisare, fara a fi penalizati. Daca nu ar fi fondul de rulment si alte fonduri constituite de asociatie, in cele 50 de zile nu s-ar purtea achita furnizorii, salariile, costurile cu materiale gospodaresti, etc.
Asa ca fondul de rulment este necesar chiar daca toti proprietarii si-ar achita cotele in ziua afisarii pentru ca, la acea data, asociatia a facut deja multe cheltuileli si plati aferente cotelor afisate.
Fond de rulment
Benafflek
Buna seara,
Va rog sa ma lamuriti in legatura cu urmatorul aspect: am cumparat un ap. al carui fond de rulment, in valoare de 400Ron, a fost recuperat de ... (vezi toată discuția)