avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Am dus mașina pe platformă, pentru constatare, la ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Am dus mașina pe platformă, pentru constatare, la asigurătorul șoferului vinovat și am completat niște formulare. Nu am primit niciun răspuns, ar trebui să mai fac ceva?

Buna ziua!
Masinea mea a fost accidentata pe 2 iunie, personajul vinovat are asigurare la Euroins.
Politia a incheiat PV de constatare si mi-a dat copie dupa acesta, copie dupa asigurarea vinovatului si autorizatia de reparatie.

Am fost la asigurator la Euroins cu masina pe platforma unde un constatator mi-a facut poze la toate defectele masinii si mi-a deschis un dosar de dauna, notand fiecare defect pe PV de constatare daune (am primit o copie).

Eu am completat un fel de PV similar cu cel de la politie unde explic cum s-a intamplat accidentul, inca o fisa cu date personale printre care si IBAN (presupun ca o cerere de despagubire, dar mentionez ca nu avea niciun camp unde sa pot scrie suma pe care o solicit) si inca o foaie referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Dupa aceasta constatare (de pe 3 iunie), nu am mai primit niciun raspuns de la asigurator. Ar trebui sa mai fac ceva?

Masina este destul de mult avariata, asa ca, eu ma gandesc ca normal ar fi sa astept raspunsul lor prin care sa imi spuna daca imi deconteaza reparatia, sau daca masina se considera dauna totala (economica), insa nu stiu cat sa astept? In legea 132/2017 art.14 alin (1) se mentioneaza 7 zile de la cererea pagubitului, dar nu stiu ce inseamna acea "la cererea pagubitului", se considera cererea pagubitului data la care am fost la constatare?

Am gasit multe raspunsuri pe internet...dar sunt impartite parerile, ca ar trebui sa le trimit email, ca ar trebui sa astept, nu stiu ce sa fac.
Multumesc!
Ultima modificare: Joi, 13 Iunie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: cristiana_h , utilizator 23:50, 13 Iunie 2019
Buna ziua,

Trebuie sa aveti un numar de dosar de dauna. In baza constatarii avariilor se intocmeste un deviz estimativ de reaparatii, iar asiguratorul verifica daca valoarea reparatiei depaseste valoarea de piata a auto la data accidentului, pentru a stabili daca este dauna totala.

Trebuie intrebat la asigurator daca mai are nevoie de alte documente de asigurare si care este status-ul dosarului. Se poate inchiria auto pe perioada reparatiei sau pana la primirea despagubirii in caz de dauna totala.
Ultima modificare: Joi, 13 Iunie 2019
Manuela Rășină, administrator
Buna seara,

In urma cu o luna am avut o situatie similara.... Loviti in parcare, cu RCA-ul vinovatului la Generali.
Pentru ca masina era nedeplasabila si ne-am dat seama ca o platforma s-o plimbam de ici colo ne costa, am procedat in felul urmator:
- am sunat la Generali, in 2 zile au trimis un agent sa constate ce era de constat la prima vedere in parcarea in care masina a fost lovita (noi am avut roata dreapta fata, oglinda si apoi masina pe toata lungimea ei - aripa fata, portiere, aripa spate....)
- Omul lor a facut poze, inclusiv cu kilometrajul si fotografii sub masina pe partea cu roata fata care fusese lovita...
- a doua zi a mers sotul la ei pentru a deschide dosarul de dauna. De la ei a primit o prima evaluare - schimbat janta, aripa, etc etc etc. Cam nimic nu intra la tinichigerie, totul era de schimbat, pentru ca sifonarea n-a fost tocmai minora...
- am ales un service agreat de ei (stiu ca reparatia poate fi facuta oriunde, insa am vrut sa fim cat mai in concordanta cu "recomandarile" lor) care ne spuneau ca asigura platforma (Odata ajunsi in service am platit platforma, urmand sa atasam la dosarul de la Generali chitanta pentru despagubire..)
- serviceul a analizat vreo 3 zile masina si a facut un deviz pe care l-a inaintat catre Generali, urmand ca acestia sa isi dea (sau nu) acceptul pentru reparatie. Serviceul ne-a transmis ca daca firma de asigurari ajunge la concluzia daunei economice va trebui sa achitam 400 lei + tva evaluarea facuta de ei inainte de inaintarea devizului catre Generali.
- In cazul nostru asiguratorul a acceptat reparatii in valoare de x lei (cu 150 de lei sub devizul emis de service). Serviceul ne-a sunat pentru a ne anunta ca avem 2 optiuni - acoperim diferenta sau ...Oricum, exista si o alta piesa care inca nu fusese stabilit daca trebuie sau nu inlocuita... alti 1150 de lei pe care era posibil sa trebuiasca sa-i acoperim noi ....
- dupa indelungi discutii (am solicitat pe mail modul de calcul a valorii de piata, am primit un excel sec, ca asa il scoate "softul" in functie de datele introduse, am revenit la ei pentru corectarea anumitor date...) asiguratorul a dat serviceului ok-ul pentru intreaga suma a devizului (8500 fata de 8350 pe care ii acopereau initial)

La noi a durat 5 zile de la accident pana masina a ajuns in service si de atunci inca 3 saptamani pana la finalizarea reparatiei. Maine ar trebui sa o ridicam.
Personal am ales sa nu mai atasam la dosar chitanta platformei...Oricum, e o situatie care iti intinde nervii la maxim, ne dorim doar sa se termine.


Stiu din toate discutiile din perioada asta ca daca e afectata structura de rezistenta sansele sunt putine sa se repare. Evaluarea depinde de vechimea masinii, de nr de km... Inteleg ca oricum ei oferteaza subevaluat (sincer ma bucur ca nu am trecut prin asta). Noi ne-am gandit ca acceptam cat ni se ofera si epava o directionam catre RABLA pentru a minimiza pierderile.

Intr-o perioada de disperare am sunat la ASF. Doamna de-acolo mi-a spus ca nu are ce sa ne faca daca masina e subevaluata. Ei nu au soft de evaluari, acestea sunt la dispozitia firmelor de asigurari si atat. Bine, si noi in cazul asta ce putem face? - Apela la un alt evaluator pe care sa-l platim separat pentru a veni cu o contra-evaluare... Noi am mai testat niste programe de evaluare pe care le gasiti free pe net, insa diferentele intre evaluarile acestea si cea facuta de Generali sunt de cca 30 %, poate si mai mult.....


Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum imi pot repara masina daca cei de la euroins ma amana danbogdanlaurentiu danbogdanlaurentiu Buna ziua. In data de 20.12.2015, in localitatea Buzau la intersectia dintre Str. Frasinet cu Str. Chiristigii am avut parte de o tamponare. Circuland pe ... (vezi toată discuția)
Refuz plata asigurator euroins iulian1986 iulian1986 In data de 31.05. 2015 am gasit masina lovita in parcarea din fata blocului dupa ce am venit de la serviciu. Persoana vinovata de producerea accidentului mi-a ... (vezi toată discuția)
Accident rutier fara victime! buna ziua! as avea rugămintea de a ma ajuta în privința unei ... craiova3 craiova3 Buna ziua! As avea rugămintea de a ma ajuta în privința unei întâmplări nefericite de care am avut parte în seara zilei de marți, 31.08.2021, ... (vezi toată discuția)