Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Sinteza zilei avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Înscrie-te gratuit →

Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... REGIMUL FACTURILOR
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

REGIMUL FACTURILOR

DACA O FACTURA SCRISA LA CALCULATOR NU ESTE SEMNATA NICI STAMPILATA SE INREGISTREAZA IN CONTABILITATE>DACA NU CARE ESTE ART>
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 21:36, 27 Noiembrie 2009
interventie moderator :va rog frumos sa scrieti mesajele cu litere mici ; cu majuscule e dificil de citit

------
conform art 155 tltlul IV tva , alin (6) :
(6) Semnarea şi ştampilarea facturilor nu sunt obligatorii.

Daca celelalte elemente prevazute de art de mai sus exista , atunci acea factura are calitatea de document justificativ si se inregistreaza in contabilitate.




L260/2007 "Art. 4. - În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
a) emiterea facturilor în formă electronică - operaţiunea de întocmire, semnare electronică şi marcare temporală a facturilor în formă electronică utilizând un sistem informatic omologat;
b) semnătură electronică - semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, în înţelesul Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică;
c) marcă temporală - marca temporală în înţelesul Legii nr. 451/2004 privind marca temporală;
d) factură în formă electronică - documentul în formă electronică ce caracterizează în mod unic şi neechivoc schimbul sau vânzarea de bunuri sau servicii, semnat cu semnătură electronică şi purtând marca temporală, care conţine datele cuprinse în formularul facturii şi care este înregistrat pe medii compatibile cu prelucrarea automată a datelor;
e) pachet de facturi în formă electronică - două sau mai multe facturi în formă electronică, emise la momente de timp diferite şi transmise către acelaşi beneficiar la acelaşi moment de timp;
f) lot de facturi în formă electronică - două sau mai multe facturi în formă electronică, emise la momente de timp diferite şi transmise către beneficiari diferiţi la acelaşi moment de timp;
g) bon fiscal în formă electronică - documentul financiar-fiscal care întruneşte toate condiţiile impuse de prevederile legale în materie referitoare la conţinut, emis de echipamentele electronice de marcat, care conţine date înregistrate pe medii compatibile cu prelucrarea automată a datelor, semnat cu semnătură electronică şi purtând marca temporală;
h) chitanţă în formă electronică - documentul financiar-fiscal care întruneşte toate condiţiile impuse de prevederile legale în materie referitoare la conţinut şi formă, înregistrat pe medii compatibile cu prelucrarea automată a datelor, semnat cu semnătură electronică şi purtând marca temporală;
i) furnizor de servicii de facturare electronică - persoana fizică sau juridică care emite, transmite sau converteşte facturi, bonuri sau chitanţe în formă electronică, în nume propriu sau în numele unor terţi.

Art. 7. -(1) Emiterea tuturor facturilor de către o persoană fizică sau juridică se face exclusiv în una dintre următoarele două modalităţi, la alegerea exclusivă a emitentului: în formă electronică sau pe suport de hârtie.
(2) Emitentul poate opta pentru schimbarea modalităţii de emitere, cu notificarea Ministerului Economiei şi Finanţelor. "
Daca factura este editata intr-un document word sau excel sau este facuta cu un program de facturare si apoi listata la imprimanta pe suport de hartie asta nu inseamna ca factura este electronica, deci ea nu se supune regimului de facturi electronice.
Daca factura ajunge pe suport de hartie la client inseamna ca dvs. ati ales metoda de trimitere a facturilor pe suport de hartie (conform articol 7 din legea 260/2007)

incepind cu 07.10.2009 ( de fapt la trei zile de la data publicarii in m of ) prin art II al oug 109/2009 de modificare a codului fiscal , legea 260/2007 se abroga ;
cu alte cuvinte nu mai avem cadrul legal pentru emiterea facturilor in forma electronica

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Factura electronica turcalexandra turcalexandra Va rog sa ma lamuriti care sunt de fapt facturile electronice Sunt furnizori de servicii, ca mi trimit prin email o factura in excel si spun ca nu e nevoie sa ... (vezi toată discuția)
Viza cfp si facturarea electronica alexandru08 alexandru08 Este considera factura electronica factura scanata, venita prin email ce are stampila si semnatura?Este corect sa aplici viza CFP pe ea? Daca nu, viza cfp ... (vezi toată discuția)
Facturare prin email ? feketegy feketegy Buna, Sunt administratorul unei firme de web development, majoritatea clientiilor sunt din strainatate. Pana acum am trimis facturi in format PDF generat in ... (vezi toată discuția)