latka a scris:
Nu există nici o mențiune în legea 196/2018 despre prevenție, acțiune preventivă, mentenanță preventivă sau ceva legat de un astfel de context.
Nu există nici un reprezentant al asociației care sa aibă o astfel de atribuție.
Există doar obligativitatea existenței fondului de reparații.
O acțiune în instanță bazata pe responsabilitatea asociației ca persoana juridică sa facă acțiune preventivă tehnica (adică sa știe sa estimeze MTBF pentru tot felul de instalații și sa le monitorizeze în acest sens) va fi sortită eșecului.
Adevarat, nu exista nici un reprezentant al asociatiei care care sa aibă o astfel de atribuție. Pentru ca aceasta atributie revine - Administratorului.
CAP. VI - Administrarea condominiilor
Art. 64. –
(1) Administrarea condominiului poate fi realizată de către persoane fizice, persoane fizice autorizate, sau persoane juridice specializate, autorizate conform legii.
(2)
Activitatea de administrare include activități de administrare tehnică și întreținere a proprietății comune, de contabilitate și de casierie.
Cat priveste speta de fata, AP este direct responsabila de prejudiciul creat. Si, in conf. cu "
art 31 alin (3) Proprietarii din condominiu care suferă un prejudiciu ca urmare a executării lucrărilor de raparatie sau intretinere, sunt despăgubiți de către asociația de proprietari, din fondul de reparații."