Cunoașteți situații în care, în mod legal, în cadrul unei asociații de proprietari, cheltuielile reprezentând servicii de administrare, servicii de curățenie și indemnizații președinte, respectiv cenzor pot fi repartizate în mod egal pe apartamente (cu suprafețe diferite)?
CipM
Mulțumesc.
Contractul de prestări servicii a fost încheiat în aprilie 2016.
Părțile contractante sunt: firma specializată în "ADMINISTRAREA IMOBILELOR PE BAZĂ DE COMISION SAU CONTRACT" reprezentată de administrator și A.P. reprezentată de fostul (primul) președinte al A.P.
Obiectul contractului îl constituie, citez: "preluarea și administrarea imobilului, la adresa sus menționată, conform legislației în vigoare. Imobilul are în componență un număr de (...) apartamente/spații comerciale/spații cu alte destinații."
Durata contractului - nedeterminată.
Preț și modalități de plată.
Prețul lunar (luna prelucrată) al administrării imobilului este de (...) lei /apartament /spațiu comercial/spațiu cu altă destinație.
Prețul lunar (luna prelucrată) al administrării imobilului, la momentul semnării contractului este de (...) lei.
La "Obligațiile prestatorului de servicii sunt a) - j) puncte care nu coincid cu atribuțiile de la art. 66, nu în totalitate.
Există și o anexă la contract, cu 9 puncte, privind repartizarea cheltuielilor, căreia nu îi înțeleg rostul din moment ce repartizarea este reglementată prin lege.
La pct. 7 - Modul de repartizare a facturii (...) firmei de administrare sunt două rubrici:
- În funcție de cota parte indiviză comună (P.I.C.) NEBIFATĂ
- În alt mod: BIFATĂ ȘI COMPLETAT CU SCRIS DE MÂNĂ: "Egal pe nr. spații"
Menționez că imobilul este nou construit, iar administratorul a repartizat cheltuielile reprezentând "servicii de administrare" și "servicii de curățenie":
- aprilie 2016 - august 2017 în funcție de cota parte indiviză
- septembrie 2017 - prezent în mod "egal pe nr. spații"
Ce părere aveți?
Mulțumesc.
CipM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Am aceeasi parere ca si dvs, anexa e in plus si nu are nicio valoare.
Din cele ce ati redat din contract, cheltuielile cu administrarea imobilului trebuie repartizate per cpi.
Interesant e ca timp de un an au facut bine si dupa aia au zbarcit-o. Altfel pus, sigur au gresit cel putin la unul dintre modurile de repartizare indiferent cine are dreptate.
Pretul din contract poate fi stabilit oricum doresc partile. E ok ca admin sa-si stabileasca pretul per apartament sau dupa numarul de la pantofi al proprietarului etc, dar distribuirea trebuie facuta dupa lege, nu dupa anexa la contract sau hotararea AG (care e contrara legii).
Ca info, cum isi calculeaza admin tariful e treaba lui dar nu se pune asta in contract, trebuia pusa doar suma finala. Idem in factura (mai corect ar fi "serviciu administrare condo luna __ anul __ conf contract nr. __ din __).
Chiar asa cum e acum in contract (banuiesc si in factura) nu deroga de la modul legal de repartizare.
junealina
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
CipM
Mulțumesc.
Da, au "zbârcit-o" după ce s-au prins președintele și celelalte două persoane din comitetul executiv, — care sunt deținătorii apartamentelor cu cele mai mari CPI-uri totale din imobil, în plus toți și cu 3 persoane —, că aveau cele mai mari note de plată, mult mai mari decât proprietarii celor 3 garsoniere, locuite de câte o persoană, de exemplu. În plus, mai multe apartamente nu erau încă locuite, așa că s-au gândit hai să împărțim în mod egal pe apartamente cheltuielile (cele ce trebuie împărțite pe CPI) și să punem câte o persoană / fiecare apartament, convenabil nu?
Mulțumesc, încă o dată, toate cele bune!
De curiozitate...cine este proprietarul apartamentelor nelocuite?
Daca este dezvoltatorul...atunci el plateste cota de intretinere ce revine acelor apartamente.
Ionut.ion
Apartamentele, nu foarte multe, (24 + 2 spații com. la parter) nu mai erau ale dezvoltatorului, s-au vândut ca pâinea caldă.
Erau nelocuite din diverse motive, fie nu au fost finisate, fie au fost cumpărate pentru închiriere, fie au fost cumpărate pentru copiii, care nu au mai ajuns să locuiască acolo, deoarece și-au schimbat planurile, etc.