avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... legat de SEPP
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

legat de SEPP

Cum vi se pare obiceiul ca in cadrul unei firme care detine serviciu intern de prevenire si protectie, serviciul extern sa traseze responsabilitati catre SIPP, cu acordul tacit al angajatorului?adica eu ca sef sipp sunt obligat in vreun fel sa fac ce zice SEPP?
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:21, 19 Noiembrie 2019
Buna ziua,
Teoretic ar trebui sa colaborati... sau SEPP sa faca ceea ce nu poate face SIPP...
Angajatorul ce spune legat de acest aspect?


ART. 18- H.G 1425/2006
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au între 50 şi 249 de lucrători, angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie din cadrul întreprinderii.
(2) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor prevăzute la alin. (1) care desfăşoară activităţi dintre cele prevăzute în anexa nr. 5, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(3) În cazul în care lucrătorii desemnaţi, serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
ART. 19
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(2) În cazul în care serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
Ultima modificare: Marți, 19 Noiembrie 2019
Ionut.ion, utilizator
Solicitati angajatorului in scris, cu nr. de inregistrare/ data sa precizeze care din activitatile prevazute la art.15 din HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare cad in atributiile SIPP si care sunt activitatile mentionate in contractul de prestari servicii incheiat de firma cu SEPP.
In mod normal trebuie sa existe colaborare intre SIPP si SEPP in special in domeniul identificarii si evaluarii riscurilor profesionale la locurile de munca.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Mai e obligatoriu serviciu intern daca exista serviciu extern? gigissm gigissm In HG 1425/06, la art. 19, alin(1) se specifica obligatia infiintarii serviciului interne de prevenire si protectie. La acelasi art, alin(2) se ... (vezi toată discuția)
Serviciu intern prevenire si protectie prodiana prodiana Buna ziua. O societate cu mai putin de 50 de angajati care activeaza in domeniul constructiilor poate externaliza intreaga activitate SSM sau este obligatoriu ... (vezi toată discuția)
Serviciu intern cu un singur angajat sadrian sadrian Buna ziua. Daca in cadrul firmei exista Serviciul intern de prevenire si protectie si in cadrul acestui serviciu este angajata o singura persoana, aceasta nu ... (vezi toată discuția)