Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Ne confruntam cu urmatoarea situatie:
Desi Adunarea Generala a proprietarilor unei asociatii de locatari a ales o comisie de cenzori, aceasta nu a putut sa isi exercite atributii pentru ca nu i-au fost puse la dispozitie documentele (timp de mai multi ani!).
Dna Administrator sustine ca verificarile contabilitatii sunt efectuate de o persoana aleasa de Dumneaei.
Presedintele Asociatiei de locatari, deasemeni sustine ca nu exita dovada ca cenzori au cerut documentele pentru verificare.
Persoanele prezente la Adunarea Generala pareau ca nu stiu nimic legat de faptul ca cenzorii sunt altii decat cei alesi de catre locatari.
Intrebari:
1. Cat de legal este ca Administratorul sa isi aleaga persoana care sa o verifice si sa nu puna la dispozitia cenzorilor documentele spre verificare.
2. Este legala schimbarea cenzorilor fara adunare Generala?
3. Exista vreo obligatie legala, a Presedintelui Asociatiei sa semnaleze faptul ca documentele nu sunt verificate de ani de zile de catre persoanele alese de locatari ci de alte persoane alese de catre Administrator/Presedinte?
4. Se pot considera nule verificari contabilitatii si semnaturile de catre alte persoane decat cele alese in Adunarea Generala?
5. Dna Admnistrator sustine ca plateste firma care verifica contabilitatea Asociatiei de locatari din banii proprii...
Ce putem face?
Am postat si pe site-ul Sectorul 4 live doar ca disparut postarea a fost stearsa de catre cineva.
Va multumesc pentru raspuns! Doar ca Administratorul si Presedintele, refuza sa puna la dispozitia cenzorilor alesi de catre proprietari, documentele in baza carora a calculat cotele aferente intretinerii. Se intampla asta de multi ani!
V-am spus mai sus, sesizati primaria-compartimentul specializat.
Nu va pot ajuta sau raspunsul lor nu va convine, angajati un avocat si mergeti in instanta, eu zic ca aveti sanse de castig in baza articolelor de mai sus. Si asa poate descoperiti si o portita prin care aceste persoane 'sifoneaza" banii asociatiei.
Puteti merge in instanta si fara ajutorul unui avocat dar daca nu aveti experienta juridica riscati sa pierdeti si sa mai platiti si banii apoi ( cheltuieli de judecata...).
Asa...avocatul stie ce sa ceara ( expertiza contabila...).