avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 154 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Comunicarea prin publicitate a actului administrativ ...
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Comunicarea prin publicitate a actului administrativ fiscal

As vrea sa va supun atentiei urmatoarea problema in legatura cu impozitul anual din activitati independente - mai precis cu decizia de regularizare a impozitului pe anul anterior.

Potrivit art. 44 din codul de procedura fiscala, comunicarea acestei decizii se face in urmatoarele forme:

Art. 44 - Comunicarea actului administrativ fiscal

(1) Actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului căruia îi este destinat. În situaţia contribuabililor fără domiciliu fiscal în România, care şi-au desemnat împuternicit potrivit art. 18 alin. (4), precum şi în situaţia numirii unui curator fiscal, în condiţiile art. 19, actul administrativ fiscal se comunică împuternicitului sau curatorului, după caz.

(2) Actul administrativ fiscal se comunică după cum urmează:

a) prin prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal emitent şi primirea actului administrativ fiscal de către acesta sub semnătură, data comunicării fiind data ridicării sub semnătură a actului;

b) prin remiterea, sub semnătură, a actului administrativ fiscal de către persoanele împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a actului;

c) prin poştă, la domiciliul fiscal al contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail, dacă se asigură transmiterea textului actului administrativ fiscal şi confirmarea primirii acestuia;

d) prin publicitate.

(3) Comunicarea prin publicitate se face prin afişarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, a unui anunţ în care se menţionează că a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului. În cazul actelor administrative emise de organele fiscale prevăzute la art. 35, afişarea se face, concomitent, la sediul acestora şi pe pagina de internet a autorităţii administraţiei publice locale respective. În lipsa paginii de internet proprii, publicitatea se face pe pagina de internet a consiliului judeţean. În toate cazurile, actul administrativ fiscal se consideră comunicat în termen de 15 zile de la data afişării anunţului.

(4) Dispoziţiile Codului de procedură civilă privind comunicarea actelor de procedură sunt aplicabile în mod corespunzător.


Normele de aplicare nu contin nimic in legatura cu comunicarea prin afisare pe site, sau mai bine zis nu mai sunt deloc corelate cu forma actuala a CPF.

Vi se pare ok comunicarea unei decizii de regularizare prin afisare pe site? Nu ar trebui sa existe niste precizari in legatura cu ce anume se afiseaza in public (mai ales cu referire la venituri/impozite)? Nu cumva trebuie respectate anumite prevederi pentru protectia informatiilor cu caracter personal?
In plus (si foarte important), in caz de litigiu, cum va face ANAF proba datei la care a publicat pe site informatia?
(poate mai vedeti si alte probleme care imi scapa)

PS: Problema mea vine in contextul in care un consultant fiscal mi-a spus ca anumite administratii fiscale afiseaza timp de o zi pe site lista cu regularizarile datorate, dupa care socotesc termenul de plata de 60 de zile incepand cu a 15-a zi dupa afisare. Mi se pare aberant - ar trebui sa stam cu totii zilnic cu ochii pe siteul administratiei fiscale?...
Ultima modificare: Joi, 10 Decembrie 2009
ContSters20980, utilizator
gabrielazlate a scris:
Problema care ma macina, si va rog sa ma sprijiniti, este ca acel act administrativ(procesul verbal de control) a dus ulterior la emiterea unui Ordin al ANAF central ce a fost publicat in monitorul oficial. Nu cumva nu prea pot sa invoc necunoasterea acestuia din moment ce a fost adus la cunostinta publica prin publicare in monitor. Sau sa atac intr-o prima faza doar procesul verbal de control si ulterior actul administrativ subsecvent, adica ordinul?

Eu le vad ca doua probleme separate din punctul de vedere al posibilitatilor de atac. PV-ul se contesta in termen, deoarece nu a fost comunicat in mod legal. Publicarea in MO a ordinului subsecvent nu tine loc de comunicare la procesului verbal si este, cum spuneam, o problema separata.
Ordinul poate fi atacat cu succes (desigur partial, in privinta mentionarii contribuabilului respectiv), sub conditia anularii PV-ului pe care se bazeaza.

va rog sa ma ajutati cu un raspuns, sunt inca in faza plangerii administrative si nu stiu dc sa formulez actiune in instanta. Aceasta intrucat am gasit si o alta metoda de rezolvare(cu scor, bineinteles) si daca aleg calea instantei si ma trezesc prescrisa, s-au dus toate mijloacele de rezolvare a problemei.

Eh, aici cred ca doar tu poti sa iti dai seama. In tot cazul, calculeaza termenul de prescriptie pentru atacarea PV-ului de la momentul cand ai aflat de problema, nu mai devreme si nici mai tarziu.

Ca sa nu mai spun ca in prezent, toti clientii carora le-am facurat, au controale si au fost somati sa restituie TVA-ul. Am facut astazi cerere de suspendare a executarii, sper sa am reusita, caci oameni buni, in ziua de azi mori cu dreptatea in mana!

Si eu sper sa ai castig de cauza, altfel situatia se complica prea mult si cu totul inutil.

De mentionat ca proprietara imobilului unde am sediu spune ca nu a semnat nimic, nu a venit nimeni in control, am mers si la notar, unde a dat o declaratie in acest sens(semnatura era diferita decat cea din procesul verbal) si a spus ca-mi vine negresit ca si martor in proces. M-am gandit si la o inscriere in fals, dar nu cumva, asta se cerceteaza dupa discutarea prescriptiei?

Poti sa faci si asta, dar nu uita ca penalul tine in loc civilul, asa ca demersul tau de anulare a PV ar fi suspendat pana la finalizarea procesului penal.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Actele administrative fiscale florin11111 florin11111 Buna ziua .Sunt nascut in 1987,nu am lucrat pana acum niciodata si zilele trecute am observat ca pe site-ul primariei orasului in care m-am nascut figurez ... (vezi toată discuția)
Decizie de impunere anca voica anca voica Din ce an nu mai exista obligativitatea fiscului de a trimite deciziile de impunere la adresa contribuabilului? Daca nu am primit decizia de impunere mi se ... (vezi toată discuția)