avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1356 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua, in urma cu cativa ani a fost aplasat un ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua, in urma cu cativa ani a fost aplasat un mash publicitar ...

Buna ziua, in urma cu cativa ani a fost aplasat un mash publicitar pe peretele blocului. El nu trece pe la fereastra mea si nu am avut nimic de comentat. Datorita faptului ca incasarile nu sunt publice fostul administrator, ilegal a oprit suma de aproximativ 20.000,00 lei. Am aflat asta in urma decesului lui banii fiind in cont dar nu am fost anuntati oficial stiu de lanun cenzor pe care-l cunosc. Urmatorul adminsitrator, nu ne-a avizat oficial, a decis sa foloseasca banii astia pt a zugravii blocul dar fara sa ne intrebe pe noi locatarii. A venit un nene si a dar cu o bidinea si banii au disparut peste noapte. Eu nu am semnat ca sunt de acord cu cheltuielile. Suntem foarte putini locatari si nu putem sa vb cu actualul administrator de cate ori intreb ceva ma injura, ma bruscheaza e foarte violent. Ce pot face in cazul asta fara sa implic adminsitratorul si totodata imi puteti indica care e legilatia cu privire la incasarile pentru un panou publicitar pus pe un bloc in capitala? Daca nu trece prin fata ferestrei nu tb sa stiim incasarile? In momentul de fata nu sunt publice ele se impart intre cei care au panoul pe ferestra ei neplatind intretinerea. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 06:10, 31 August 2020
Se fac plati de aproape 5000lei lunar, impartiti la 6 locatari din 12. Banii sunt incasati de presedintele blocului, palatiti asociatiei de locatari, nu sunt contracte individuale sigur, exista un contract cu asociatia si firma de publicitate. Vecina mea nu a patit intretinerea de 10 ani de cand e panoul publicitar. La asta ma refeream cand ziceam ca nu vedem incasarile noi, pt ca nu sunt trecute in acte. E fatada blocului mash-ul trece la 20 cm de fereastra mea dar e drept ca nu o acopera. Sigurul discomfort e de la lumina.

In cazul in care mi se refuza accesul la documente, e posibil, ultima data cand am cerut ceva am fost injurata si mi s-a trantit usa in nas, aveti idee unde ma pot adresa?

Va multumesc pt raspunsuri

latka a scris:



SoniaIacob a scris:

Multumesc! Sa inteleg ca toti banii de pe reclama intra in fond de reparatii? Pt ca suma de mai sus a fost efectiv ascunsa de fostul administrator, banuim ca a incasat de pe reclama dar nu-s declarati iar noile incasari nu le vedem.

Eu o sa va citez din legea 196/2018:
Articolul 70
(1)Toate veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune, inclusiv veniturile din dobanzi bancare, apartin asociatiei de proprietari.
(2)Veniturile prevazute la alin. (1) alimenteaza numai fondul de reparatii al asociatiei de proprietari si nu se platesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial, intr-un raport afisat la avizierul asociatiei, si se evidentiaza in registrul unic de venituri si cheltuieli al asociatiei de proprietari.

Treaba cu scutirea de la intretinere nu e prevazuta de legea 196.
Nu stiu unde doriti dvs. (cine sunt acei noi la cere va referiti ?) sa vedeti ceva, cereti copie dupa acel contract si dupa toate actele legate de el, conform art. 28.
[ link extern ]

Daca exista disconfort creat unor anumiti proprietari, prin instalarea acelui mesh, nu avea decit sa incheie contracte separate cu acei proprietari firma care a instalat mesh-ul. Poate ca luminozitatea nu mai e la fel, sau cine stie.

Dar fatada e proprietate comuna. Asa ca cereti copii dupa toate actele legate de acest contract, de la presedinte, administratorul e un angajat, nu poate face asa ceva si lamuriti problema.

In cazul în care cererea dvs. oficiala de a primi copii după acele documente nu primește răspuns, va puteți adresa compartimentului specializat din primărie cu o reclamație.
In lipsa unui audit financiar contabil,este hazardata sa acuzati ca
fostul administrator, ilegal a oprit suma de aproximativ 20.000,00 lei.

legal,asociatia de proprietari ar trebui sa detina cont bancar,unde sa fie periodic varsate sumele incasate de asociatia de proprietari
Precizati ca situatia dureaza de 10 ani
Timp de 10 ani,in cadrul adunarilor generale,cenzorul,in descarcarea de gestiune nu a precizat sumele percepute din inchiriere parte comuna?
Dv invinovatiti exclusiv administratorul de imobil,ca ilegal a oprit suma de aproximativ 20.222 lei
Sumele aferente inchirierii partii comune se achita lunar
Lunar,cenzorul/comisia de cenzori detine obligatia legala sa verifice legalitatea documentelor asociatiei de proprietari
Comisia de cenzori nu a evidentiat ca sumele aferente inchirierii partii comune nu se regasesc in contul asociatiei de proprietari?
Cine a dispus ca un proprietar sa nu achite intretinerea lunara este direct raspunzator si asociatia de proprietari are dreptul sa se ridice cu pretentii impotriva acestuia in cuantumul c/v intretinere pe ultimii 3 ani
Ca fapt divers, pentru ca s-a mentionat o perioada de vreo 10 ani (nu citiva, asa cum scrie in prima postare) de cind exista acel contract de inchiriere, sa stiti ca si pe vremea fostei legi a asociatiilor de proprietari, legea 230 din 2007 cu normele sale de aplicare, HG 1558/2007, existau aceleasi prevederi privind veniturile asociatiei:
[ link extern ]
[ link extern ] /
"Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati. Acest fond va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli."
Ultima modificare: Luni, 31 August 2020
latka, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatia de proprietari bosanceanugheorghe bosanceanugheorghe Buna ziua, As dori sa stiu daca banii proveniti din inchirirea terasei blocului, pot fi cheltuiti (conform Legii Asociatiei de Proprietari )pentru toate cele ... (vezi toată discuția)
Calcul cheltuieli zugravire scara de bloc stelistu6 stelistu6 buna ziua , pe o scara de bloc formata din 14 apartamente (13 cu 2 camere si unul cu 3 camere ) si ulterior au fost construite 4 mansarde , s-a hotarat ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. locuiesc la bloc si , pe terasa acesuia avem instalata ... RODICA HANES RODICA HANES Buna ziua. Locuiesc la bloc si , pe terasa acesuia avem instalata o antena a unei firme celebre de telefonie.. Acestia platesc chirie asociatiei o suma de ... (vezi toată discuția)