Buna ziua comunitate,locuiesc într-un bloc și administratorul ne-a avizat că nu m-ai putem platii întreținerea in contul asociației la bancă deoarece aceasta percepe un comision pentru fiecare ordin de plată și trebuie să plătim numai la casierie,a doua problema este numele proprietarilor este afișat în dreptul fiecărui apartament pe lista de întreținere și pe lista cu Nr. de interfon, i-am cerut adm.sa nu-l mai treacă și mi-a răspuns că așa este legal și a treia problema este că pierderile de apă sunt repartizate numai celor care au contoare mai vechi care nu m-ai au aviz metrologic,este legal cum procedează administratia ?
Mulțumesc pentru răspuns
Dacă ați fi citit tot ce am postat, ați fi observat ca acel comision se împarte pe CPI la toți proprietarii, conform legii 196 /2018 și codului civil.
Reclamații privind nerespectarea normelor GDPR puteți face la ANSPDCP.
Mulțumesc,am citit tot ,eu am înțeles tot numai administratorul nu vrea,se pare că președintele este numai de formă,aproape jumătate dintre proprietari sunt din alta localitate și nu prea îi interesează așa că localnici fac legea,am constatat de ceva timp,am citit tot aici că pot contesta lista de întreținere și m-ai departe ce as putea face ?
Articolul 28 (
1)Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2)In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(3)Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia.
(4)In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevazute la art. 10.
Articolul 29
(1)In cazurile in care unul dintre proprietari impiedica, cu rea-credinta si sub orice forma, folosirea normala a condominiului, sau a unor parti componente, potrivit destinatiei acestora, si creeaza prejudicii celorlalti proprietari, proprietarii prejudiciati sau orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau se poate adresa in scris presedintelui, comitetului executiv al asociatiei de proprietari si institutiilor cu atributii privind respectarea ordinii si linistii publice sau, dupa caz, instantelor judecatoresti.
(2)Daca o hotarare a adunarii generale a asociatiei de proprietari, o decizie a comitetului executiv sau a presedintelui este contrara prevederilor prezentei legi sau este de natura sa prejudicieze interesele proprietarilor, acestia sau orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau poate sesiza cenzorul/comisia de cenzori, compartimentele prevazute la art. 10 sau, dupa caz, poate solicita instantelor judecatoresti anularea in tot sau in parte a hotararii/deciziei si/sau repararea pagubei cauzate.
(3)Orice persoana sau orice proprietar care se considera vatamata/vatamat intr-un drept al sau din cauza neindeplinirii sau indeplinirii defectuoase a atributiilor de catre presedinte, membri ai comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de catre administrator se poate adresa in scris compartimentelor prevazute la art. 10 sau, dupa caz, instantelor judecatoresti.
Ati putea indica textul din GDPR [ link extern ]
in baza caruia asociatia de proprietari nu are dreptul sa afiseze, in listele de plata, numele proprietarilor apartamentelor ?
Nu textul GDPR indica explicit asa ceva, ci interpretarea lui. E deja cunoscut acest lucru, în multe asociații de proprietari. Găsiți pe site-ul ANSPDCP mai multe informații. [ link extern ]