avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Am nevoie de un sfat legal privind Legea 248/2015
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Am nevoie de un sfat legal privind Legea 248/2015

Buna seara,

Am nevoie de un sfat legal, mentionez ca lucrez ca functionar public (asistenta sociala) intr-o primarie comunala.
Acum 1 saptamana am facut o Dispozitie a Primarului de neacordare privind stimulentul educational. Stimulentul educational se acorda conform Legii nr. 248/2015, privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate.
Motivul: mi-a adus extras de cont. in care are suma de 521.976,20 lei, adica echivalent a 111.000 euro in cont curent nu in depozit la termen (pentru acumularea de dobanda).

Mi-a facut contestatie la Decizia Primarului, motivat de faptul ca are banii in cont curent (pe card) și nu in depozit la termen (prin acumularea dobanzii), iar legea nu prevede ca nu are voie sa aiba bani pe card, sau in cont. Mentioneaza ca acei 5 miliarde si ceva nu sunt pentru intretinerea familiei, ci pentru achizitionarea unui apartament, unde sa locuiasca.
Dar conform art. 10 din HGR nr. 15/2016 scrie : La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, prevăzut la art. 2 lit. b) din lege, se iau în considerare toate veniturile impozabile şi neimpozabile prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cele rezultate din obligaţiile legale de întreţinere faţă de copii şi/sau faţă de părinţi, pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educaţional.
La alin. (2) din celasi HG nr. 15/2016 La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie conform prevederilor alin. (1) se exceptează următoarele: