avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Am nevoie de un sfat legal privind Legea 248/2015
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Am nevoie de un sfat legal privind Legea 248/2015

Buna seara,

Am nevoie de un sfat legal, mentionez ca lucrez ca functionar public (asistenta sociala) intr-o primarie comunala.
Acum 1 saptamana am facut o Dispozitie a Primarului de neacordare privind stimulentul educational. Stimulentul educational se acorda conform Legii nr. 248/2015, privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate.
Motivul: mi-a adus extras de cont. in care are suma de 521.976,20 lei, adica echivalent a 111.000 euro in cont curent nu in depozit la termen (pentru acumularea de dobanda).

Mi-a facut contestatie la Decizia Primarului, motivat de faptul ca are banii in cont curent (pe card) și nu in depozit la termen (prin acumularea dobanzii), iar legea nu prevede ca nu are voie sa aiba bani pe card, sau in cont. Mentioneaza ca acei 5 miliarde si ceva nu sunt pentru intretinerea familiei, ci pentru achizitionarea unui apartament, unde sa locuiasca.
Dar conform art. 10 din HGR nr. 15/2016 scrie : La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, prevăzut la art. 2 lit. b) din lege, se iau în considerare toate veniturile impozabile şi neimpozabile prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cele rezultate din obligaţiile legale de întreţinere faţă de copii şi/sau faţă de părinţi, pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educaţional.
La alin. (2) din celasi HG nr. 15/2016 La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie conform prevederilor alin. (1) se exceptează următoarele:
a) sumele primite cu titlu de prestaţii sociale în baza Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) alocaţia de stat pentru copii prevăzută de Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat
pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare;
c) ajutorul social acordat în baza Legii nr. 416/2001, cu modificările şi completările
ulterioare, alocaţia pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ajutorul pentru încălzirea locuinţei acordat în
baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în
perioada sezonului rece, aprobată prin Legea nr. 92/2012, cu modificările şi completările
ulterioare;
d) ajutoarele de stat acordate pentru activităţile agricole din fonduri publice, inclusiv cele
din fonduri externe nerambursabile;
e) sumele acordate ca burse sau alte forme de sprijin financiar destinate exclusiv susţinerii
educaţiei preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, prin programe ale Ministerului Educaţiei
Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, altor instituţii publice şi private, inclusiv organizaţii
neguvernamentale;
f) sumele primite din activitatea de zilier, în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea
unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată;
g) sumele primite de persoanele apte de muncă din familie ca urmare a participării la
programe de formare profesională organizate în condiţiile legii, dacă acestea nu au titlu de
venituri salariale;
h) sumele primite cu titlu de ajutor temporar ori ocazional din partea unor persoane fizice
sau juridice ori de la bugetul de stat sau local cu titlu de ajutor de urgenţă.
Iar la alin (3) din acelasi HG 15/2016 mentioneaza - Veniturile realizate de membrii familiei, prevăzute la alin. (1), inclusiv cele exceptate conform alin. (2), se dovedesc, după caz, prin documentele eliberate de angajator, de organele
fiscale sau de alte autorităţi competente, mandate poştale de plată, extrase de cont, decizii ori
dispoziţii de stabilire a drepturilor.

Avand invedere cele mentionate si ca mi s-a cerut expres de el sa spun articolul pe care nu vreau sa acord, tichetul de 50 lei/luna pentru copil. Mie nu mi se pare nici corect si nici legal a dau cuiva cu 5 miliarde bani tinuti pe card. Mentionez ca conform extrasului de cont primest cate 15.000 -25.000 lei din restituire imprumuturi de la diferite persoane, rezultand ca ar fi camatar ceva. nu este problema mea de unde are banii.
Am fost amenintat ca ma va da pe mine personal in judecata, deoarece eu sunt vinovatul care nu vreau sa dau acordare. Am explicat ca eu nu sunt persoana procesuala activa ci primaria ei. Am vorbit la AJPIS si mi-a spus ca ei centralizeaza borderourile nu aplica legea ei, si probabil curtea de conturi face controale, iar daca as face acordare, exista probabilitatea sa dau banii inapoi, la vreun eventual control.
Atat din lege cat si din discutii cu alte structuri, colegi din alte primarii, este legal ca nu as fi acordat.

Mentionez ca este comuna, iar secretara comunei cand a vazut scandal a fugit la Profi (sa nu fie implicata), primarul nu a iesit, iar juristul a ramas in biroul. Deci nu am pe cine sa ma bazez in primarie.

Intrebarea este pe ce articole sa ma bazez mai exact si ce trebuie sa fac in sensul acesta? Sa emit un raspuns scris sau sa emit o Dispozitie a Primarului de respingere a contestatiei?

Va rog un sfat cat mai clar.

Multumesc
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2020
ana-cer, moderator
Cel mai recent răspuns: Emilika40 , utilizator 06:45, 21 Octombrie 2020
E absurd ce povestiți.

sa emit o Dispozitie a Primarului de respingere a contestatiei?

Dispoziție de primar.
HG 15/2016 prevede acordarea acestor tichete copiilor proveniți din familii defavorizate. Extrasul de cont arată cu totul altceva. Iar la final să fie și fraza Dispoziția poate fi atacată în termen de 30 de zile de la comunicare la instanța de contencios administrativ., dar probabil că așa s-ar fi și făcut.

Dacă instanța apreciază altfel, aveți o bază legală în care îi veți acorda banii și nu vi se vor putea imputa vreodată. Dar nu cred că așa ceva se poate întâmpla.
Buna seara,

Este legal sa ia stimulentul educational de 50 lei/luna pentru copil, daca parintii au 5 miliarde si ceva in cont curent? Nu cred ca vreun judecator poate sa admita un astfel de cerere si sa oblige primaria sa ii de-a tichet de 50 lei/luna.

Va rog frumos, imi puteti spune daca trebuie dispozitie de respingere a contestatiei, semnata de primar, au fac o adresa prin care dau raspuns la contestatie? Ma gandesc ca cu o dispozitia poate fi contesta, pe cand o adresa privind raspunsuș nu....

Ce articole sa scriu, si cum o intocmesc? Nu gasesc nicaieri, un model. Am vorbit cu colegi din mai multe judete, AJPIS si nimeni nu s-a mai confruntat cu asa ceva, cum sa ii raspund ca nu sunt persoane defavorizate.
Eu stiam ca dispozitia de neacordare se contesta direct in instanta si nu la primar. Acum mi-a dat mie bataie de cap.
Eu stiam ca dispozitia de neacordare se contesta direct in instanta si nu la primar.


Scrie asta la finalul dispoziției pe care a primit-o? Așa ar fi trebuit.
Dacă da, nu aveți nicio bătaie de cap. Dacă nu, să se emită încă una în care i se indică posibilitatea de a se adresa instanței, așa cum v-am scris mai sus.

Vă faceți prea multe probleme. Puneți juristul la treabă, i-o fi trecut spaima de când a fost întâmplarea.
Buna seara,

Da, am scris in dispozitie acest termen de 30 zile prin care se poate adresa instantei de contencios administrativ.

Multumesc mult pentru raspuns.
Ultima modificare: Luni, 19 Octombrie 2020
cosming2018, utilizator
În care dispoziție, în prima (cea de respingere)?
Dacă da, nu sunteți obligat să îi mai răspundeți o dată. Ați indicat calea de atac.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sunt îndreptățită să primesc și alocație complementară? Violeta M Violeta M Buna daca sunt in concediu pentru cresterea copilului pana n doi ani ,am dreptu si la alocatie complementara?Multumesc (vezi toată discuția)
Tichet de gradinita Mioara T Mioara T Daca ai o autoutilitara si indemnizatie (ccc ) se vor pune la calcul? La noi daca ai masina nu iti da tichet pt copil la gradinita ...se ia in considerare k ... (vezi toată discuția)
Criteriile de acordare ale tichetelor sociale pentru grădiniță camelianete camelianete Bună ziua, Am și eu o nelămurire. Am o fetiță care a împlinit 6 ani pe data de 13 octombrie ,și vreau să știu dacă poate se încadrează în ... (vezi toată discuția)