avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Spor spital covid
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Spor spital covid

Buna ziua!
Lucrez ca si medic chirurg intr-un spital suport covid. Conform legislatiei 153/2018 au fost acordate sporurile pentru conditii periculoase. Personalul spitalului a fost platit conform legislatiei cu 75% din salariul de baza cu exceptia chirurgilor care au fost platiti cu 55% in functie de contractul de garzi (raspuns oficial din partea managerului). Tin sa mentionez ca medicii chirurgi sunt angajati cu contract pe termen nelimitat in spital. In plus sporul nu este precizat pe fluturasul de plata a garzilor, in schimb apare pe fluturasul de salarii, fara a fi mentionat procentajul acestuia. Este legala aceasta metoda de plata?
Ultima modificare: Joi, 14 Ianuarie 2021
Majin, utilizator
Cel mai recent răspuns: Majin , utilizator 12:28, 15 Ianuarie 2021
Daca s-a incalcat legislația in vigoare puteti da in judecata spitalul.
Puteti sesiza si Ministerul Sănătății ca sa vedeți ce opinie au si ei.

CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

Daca s-a incalcat legislația in vigoare puteti da in judecata spitalul.
Puteti sesiza si Ministerul Sănătății ca sa vedeți ce opinie au si ei.


Si eu vreau sa aflu daca a fost incalcata legislatia. Raspunsul este in felul urmator:
Sporurile pentru conditii periculoase au fost acordate in baza legislatiei actuale:
- HG 153/2018 art 4(1)
- Legea cadru 153/2018 alin. 1 lit b cap II din anexa II
Sporurile au fost acordate in luna oct. retroactiv pt. lunile aprilie, mai, iulie, august si septembrie. Sporurile pentru medicii curanti covid au fost calculate la salariul de incadrare conform legii 153/2017 in cuantum de 65%, iar pentru personalul medical care nu au fost medici curanti covid a fost acordat la salariul de garzi in cuantum de 55%.