avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua, Am o problema cu angajatorul in ceea ce ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua, Am o problema cu angajatorul in ceea ce priveste salariul. ...

Buna ziua,

Am o problema cu angajatorul in ceea ce priveste salariul. Sunt medic rezident angajata la un spital de stat si lucrez cu pacienti covid. Lucrurile stau in felul urmator:

- Pe perioada rezidentiatului lucrez la un spital unde mi-au trecut pe pontaj spor 85% pentru conditii deosebit de periculoase conform HG 153/2018, anexa 2, litera A, punctul 9. In acest caz, spitalul angajator mi-a acordat sporul de 85% din salariul pe care l-am avut la inceputul contractului din 2018 (mult mai mic decat cel actual). Dupa o conversatie destul de lunga cu cei de la runos, au ajuns la concluzia ca trebuia sa imi acorde sporul de 85% din salariul de incadrare actual. Mi-am primit diferenta la urmatorul salariu si s-a rezolvat.

Bun, trec 2 luni. Prin ordinul sefului DSU privind detasarea personalului medical specializat din sistemul public pe perioada starii de alerta la nivel national, in contextul pandemiei, ma detasez la alt spital, unde lucrez tot cu pacienti covid.

La acest spital:
- beneficiez de 50% spor de detasare din salariul de baza conform art. 19 din legea 136/2020. (fiind in acelasi oras, nu ma intereseaza cheltuielile de cazare sau transport).

- pe pontajul de aici scrie ca beneficiez de spor pentru conditii de munca conform prevederilor HG 1035/2020 si OUG 209/2020 in cuantum de 75% din salariul de baza. DAR primesc salariul mult mai mic decat colegii mei si am sunat din nou la runos.