avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxe lunare abuzive ptr asistenta tehnica - furnizor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxe lunare abuzive ptr asistenta tehnica - furnizor gaze & energie ...

Va salut
De aproape 2 luni ma zbat sa conving amiabil furnizorul de gaze si energie electrica sa inceteze sa mai factureze asa zisa "Enel asistenta lunara", o taxa abuziv introdusa in facturile emise de cand am efectuat schimbarea furnizorului (Iunie-anul trecut). Mentionez ca in contractele semnate in vara anului trecut, nu era prevazuta nici o altfel de taxa aditionala, alta decat cele conform legislatiei in vigoare (accize, transport, distributie, certif verzi etc).
De altfel, pentru cazul in care clientul ar avea nevoie de un asa zis serviciu de asistenta lunara, o anexa la contractul de furnizare ar trebui convenita si semnata intre parti, conform cu politica furnizorului (ENEL in speta).
Un asemenea acord nu a fost nicicum discutat si cu atit mai mult agreat / semnat, nici la data semnarii contractului de furnizare si nici pe parcursul derularii acestui contract.
Am facut numeroase demersuri, atit telefonic cat si in scris ori prin email ori direct din aplicatia MyEnel, prin contul de utilizator. Raspunsurile primite sunt invariabil asemanatoare:
"Stimata doamna / Stimate domn,
Va multumim inca o data ca ati ales serviciile Enel!
Prin acest mesaj dorim sa va informam ca am inregistrat in sistemul nostru informatic mesajul transmis de dvs., iar numarul de inregistrare este xxxxx/xx.xx.2021.
In functie de complexitatea solicitarii, timpul de raspuns poate fi cuprins intre 7- 27 zile. In situatia in care rezolvarea acesteia necesita mai multe informatii sau documente, vom reveni pentru a vi le solicita"
Ba mai mult, la multe din apelurile telefonice, consilierii Enel imi tot cer sa fac cereri de reziliere a acestor servicii de asistenta, lucru pe care l-am facut sperand ca putem amiabil rezolva problema...dar tot degeaba, nimic nu s-a rezolvat, in continuare facturile emise vin cu nonsalanta taxa de asistenta abuziv inclusa (asta in contextul in care, nu vad de ce ar trebui sa cer / implor pentru rezilierea unui serviciu la care nu am subscris in nici un mod).
Banuiesc ca ar trebui sa ma adresez OPC/ANPC-ului pentru a rezolva aceasta disputa?
PS. Aceeasi problema o avem si cu o ruda apropiata pe care am sfatuit-o in vara trecuta sa faca schimbarea de furnizor, pentru a reduce costul acestor utilitati (conform ofertelor facute de firma Enel, inainte de liberalizarea pietei).

Multumesc de/pentru orice ajutor
Ultima modificare: Duminică, 21 Martie 2021
tomaion, utilizator
Cel mai recent răspuns: tomaion , utilizator 14:52, 22 Martie 2021
Faceti reclamatie la OPC. Se poate online.

Am făcut reclamație pe 21.03, aștept răspuns in 30 zile. Din ceea ce văd pe forumuri ( Softpedia de ex), problema este de amploare, atenție celor ce sunt clienți Enel...verificați detaliile facturilor
vali m a scris:

Faceti reclamatie la OPC. Se poate online.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract servicii romtelecom Corina40 Corina40 Am fost posesoarea unui contract de furnizare servicii de telefonie, televiziune si internet cu Romtelecom. Am solicitat rezilierea contractului renuntand ... (vezi toată discuția)
Trecere contract enel pe numele noului proprietar amphora amphora În această vară am vândut o locuință dar noii proprietari nici pana acum nu au trecut contractul pe numele lor deși i-am rugat de multe ori să facă ... (vezi toată discuția)
Ce reprezinta "penalitate denuntare anticipata enel asistenta: 96.70lei" din factura de la enel? anaanaana anaanaana Buna. Am nevoie de un punct de vedere pentru situatia de mai jos. Am primit o cerere de ajutor de la o femeie batrana. Ea locuieste singura, are o ... (vezi toată discuția)