avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Titularizarea în licee maghiare, interzisă românilor
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Titularizarea în licee maghiare, interzisă românilor

Bună seara tuturor,

Nelămurirea si stupefacția mea este legată de titularizare.

Aș dori tare mult să știu care este legea care permite unui maghiar să predea atât în licee maghiare, cât și în licee românești dar interzice romanului să fie profesor într-un liceu maghiar? Eu sunt un profesor de limba engleza din județul Mureș care a luat notă peste 8 la titularizare anul acesta, și am toate studiile pt a preda la liceu. In cadrul ședinței publice de acum 2 zile, deși posturile titularizabile se iau , teoretic, in ordinea mediei, eu nu am primit post titularizabil pentru că nu știu limba maghiara. Facultatea am făcut-o in română și în engleză ( limba și lit.romana- lba și lit.engleza), exact ca și colegii mei maghiari care s-au titularizarat cu o notă mai mică în urma aceastei ședință publică. Posturile titularizabile erau la secția maghiară, dar în România, nu în Ungaria. La facultate eu nu am avut posibilitatea să învăț limba maghiara , să avem toți concurenții șanse egale în obținerea unei catedre. Totuși, la depunerea dosarului pt examenul de titularizare, dosarul nu mi-a fost respins cum că nu aș știi limba maghiara. Cum e posibil să se titularizeze colegi cu note mai mici ca mine? Intr-unul din cazuri a fost diferență și de un punct. Ce pot face eu in această privință?
Ultima modificare: Vineri, 6 August 2021
Gheorgheurzica, utilizator
Cel mai recent răspuns: Manuela Rășină , administrator 06:15, 7 August 2021
Este posibil.sa.fie necesar sa le.explicati în maghiara engleza la oameni.
Aici ar putea fi problema.
Nu ii puteți invata engleza dacă nu înțeleg româna.

Ceilalți profesori vorbesc obligatoriu limba romana pentru ca nu au cum sa ii învețe în maghiara pe.romani.