avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1512 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice [Coronavirus - Covid-19] ... Bună ziua, urmez cursurile unei școli postliceale ...
Discuție deschisă în [Coronavirus - Covid-19] Răspunsuri la probleme juridice, fiscale și economice generate de criza actuală

Bună ziua, urmez cursurile unei școli postliceale iar pentru ...

Bună ziua, urmez cursurile unei școli post liceale iar pentru lucrarea de final întâmpin o serie de probleme.
Am lucrat deosebit de mult la această lucrare dar doamna directoare (care nu imi este coordonator la lucrare), așa cum procedează și cu alți colegi aI mei, corectează lucrările în tendința de a-și impune propria voință și consider că nu se ridică la nivelul de expertiză la care ar trebuii iar pentu explicarea acestei idei vă supun atenției următoarele:
- a impus același cuprins pentru toate lucrările deșii lucrării pe care eu o tratez, nu i se aplică acest cuprins;
- chiar dacă motto-ul lucrării ales de mine face referire la domeniul din care mi-am ales această lucrare, mi-a impus de 2 ori schimbarea acestuia, iar ultima schimbare impusă nu este din acest domeniu;
- la prima corectare a lucrării mi-a trecut pe ea la diferite paragrafe doar "neadaptat la con'inut" sau "incomplet" iar ulterior prin toate corecturile dumneaei nu respect[ nici cele mai elementare reguli gramaticale ... etc;
- nu ne-a acordat guidance nici măcar cum ar trebuii să arate prima pagină a lucrării iar acum după ce am legat-o a doua oră mi-a transmis că trebuia trecută și inițiala tatălui meu;
- mi-a tăiat de la bibliografie toate articolele de pe internet pe care de altfel le-am folosit ca și trimiteri - note subsol - citate;
- cu motivația că mă ajută, acum cînd mai am doar 2 saptamani pana la examen mi-a modificat integral capitolul 3 și parte din acest capitol l-am primit scris de mână de dumneaei pe coli volante dar încă o dată cu expresii fără sens și lipsite de minimul de reguli gramaticale;
- inclusiv la prezentarea power point a lucrării mele mi-a solicitat să modific slaiduri întregi cu unele de pe internet care, din nou, nu consider ca se potrivesc lucrării mele.
- ....... etc.
Chiar dacă lucrarea este de final pt o post liceală, am muncit enorm și pot demonstra acest aspect prin cele 130 de pagini la care am ajuns și prin conținutul acestora.
Teama mea este legată de poziția pe care o ocupă această doamnă directoare și că ar putea să nu mă introducă în examen.
Caut sfaturi cu privire la următoarele:
- poate doamna directoare sa fie coordonator tertial la toate lucrările asa cum s-a exprimat in cazul meu?
- este legal acest comportament ?
- ce aș putea face pt a o acționa în justiție pt ca incă o data consider ca majoritatea indrumărilor dumneaei sunt neadecvate si imi scad valoarea acestei lucrari si o munca asidua pe care am intreprins-o ?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Emilika40 , utilizator 19:30, 23 August 2021
Bună ziua,
Nu există coordonatori terțiari la nicio lucrare de diplomă, licență, masterat etc. Nu este legal ce face doamna, citiți ordinul Ministerului Educației privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal:
[ link extern ]


Totuși, coordonatorul dvs. nu zice nimic? E singurul care trebuie și v-ar putea ajuta la modul concret și rapid, orice alt demers presupune timp îndelungat și ar avea rezultat incert.

Am extras din ordin ce obligații are:
(12) Îndrumătorul de proiect are următoarele obligaţii:
a) face cunoscute din timp temele pentru proiectele elevilor din ultimul an ai învăţământului postliceal, precum şi competenţele care se au în vedere prin realizarea şi susţinerea proiectului, conform standardului de pregătire profesională pentru fiecare calificare profesională;
b) oferă consultanţă şi sprijin candidaţilor în alegerea temei pentru proiect;
c) recomandă bibliografia minimală, precum şi documentaţia necesară executării proiectului şi le discută în detaliu cu candidatul;
d) definitivează, împreună cu fiecare candidat al cărui proiect îl îndrumă, planul şi etapele de elaborare a proiectului, atât pentru partea practică, cât şi pentru redactarea prezentării proiectului;
e) oferă consultaţii, îndrumă şi monitorizează, pe tot parcursul realizării proiectului, progresul, precum şi modul de redactare a părţii scrise a acestuia;
f) se asigură că fiecare candidat al cărui proiect îl coordonează realizează un proiect personal şi original;
g) susţine cel puţin 5 întâlniri de monitorizare a proiectului cu fiecare candidat, conform planificării individuale, şi consemnează observaţiile pe fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale;
h) asigură primirea sprijinului necesar specific, de către eventualii candidaţi cu cerinţe educaţionale speciale, conform necesităţilor impuse de tipul de cerinţă, pe tot parcursul pregătirii şi execuţiei proiectului;
i) în vederea monitorizării proiectelor, cadrele didactice care îndrumă proiecte pot solicita conducerii unităţii/instituţiei de învăţământ organizarea unui program de consultaţii şi de către alte cadre didactice, specialişti, reprezentanţi ai partenerilor sociali etc., pentru a le facilita elevilor accesul la informaţiile necesare;
j) completează, pentru fiecare candidat monitorizat, fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale (părţile I-III), asumându-şi responsabilitatea pentru evaluarea şi pentru observaţiile consemnate.

I-o fi cerut ajutorul directoarei (vedeți pct. i) sau de ce credeți că se bagă dumneaei atât de adânc în lucrări?


Școala dvs. nu are site unde să fie prezentate informațiile de care au nevoie cei din anii terminali? Multe postliceale au afișată procedura de elaborare a proiectului de diplomă:
[ link extern ]
Aici sunt descrise, pe scurt, obligațiile de mai sus:
3.3. Coordonatorii de proiect sunt responsabili pentru:
 temele propuse;
 corectitudinea datelor;
 ghidarea elevilor în realizarea lucrării de licenţă;
 cunoaşterea şi aplicarea prezentei proceduri;
 menţinerea nivelului de calitate fixat prin procedură;
 întocmirea referatului de apreciere a proiectului conform prezentei proceduri.

O discuție cu coordonatorul, înainte de orice altceva ați vrea să faceți, zic eu că vă poate fi de folos ca să vă lămuriți dacă ceea ce vă cere să modificați e chiar atât de rău cum considerați dvs. O lucrare așa de mare (130 de pagini sunt multe) poate să vă scape de sub control dpdv al firului logic.
Ultima modificare: Marți, 17 August 2021
Emilika40, utilizator
Va multumesc frumos pentru sfaturi, pe site-ul scolii nu apar datele si informatiile despre modul de elaborare ale proiectelor si informatiile necesare le-am primit frantura cu frantura de la colegi sau de la dumneaei. Spre ex, am mai scos inca o data lucrarea si am legato la o tipografie in oras deoarece deabia acum ne-a informat ca trebuie la numele meu si initiala tatalui. Astazi cand ne-am prezentat parte dintre noi sa lasam lucrarile si CD-urile cu prezentarea lucrarilor am aflat ca trebuia si lucrarea pe aceste CD-uri in format word si totodata sa o transmitem si pe adresa scolii ....
La toate acestea se adauga frustrarile legate de taxele de examinare (800 RON/elev, taxa pt eliberarea diplomei 600 RON/elev si taxa pt eliberarea foii matricole 200 RON), taxe despre care am aflat deabia in aceasta primavara cand ne-au fost prezentate niste declaratii cu aceste sume pe care trebuia sa le semnam si era prea tarziu sa imi fac transferul la alta scoala cu acelasi profil.
Trecand peste toaste, imi ramane o singura intrebare in gand: Oare aceasta doamna si acest sistem pe care il reprezinta, este adevarata fata a invatamantului romanesc ? Daca da, inteleg toate acele persoane care au ales sa plece din Romania in toate cele patru zari.
Oricum, va multumesc foarte mult, inca o data, pentru sfaturi si va doresc numai de bine !
Cu plăcere, succes!

taxa pt eliberarea diplomei 600 RON/elev si taxa pt eliberarea foii matricole 200 RON

Păstrați chitanțele, iar după ce dați examenul faceți sesizare la Ministerul Educației și rugați-i să vă sprijine pentru recuperarea lor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lector si formator fpt buzau fpt buzau va rog sa ma ajutati cu 2 modele de fisa de post: pentru lector curs si formator de instruire practica. va multumesc anticipat! (vezi toată discuția)
Invatamantul mai este de stat? stefanrmadalina stefanrmadalina Am inscris copilul la scoala, in clasa I. Am fost deja la sedinta cu parintii. Ni s-au cerut deja bani pt mobilier, PC, orga, xerox, altele si altele, dar si o ... (vezi toată discuția)
Plângere pentru profesoara de mate si pentru directoare. TomaGeorge__ TomaGeorge__ Buna ziua! As dori sa cer ajutorul si indrumarea dumneavoastra, ce si cum trebuie sa fac? Sunt elev la un liceu din Iasi si am o problema cu profesoara de ... (vezi toată discuția)