Bună ziua,
Nu există coordonatori terțiari la nicio lucrare de diplomă, licență, masterat etc. Nu este legal ce face doamna, citiți ordinul Ministerului Educației privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal:
[ link extern ]
Totuși, coordonatorul dvs. nu zice nimic? E singurul care trebuie și v-ar putea ajuta la modul concret și rapid, orice alt demers presupune timp îndelungat și ar avea rezultat incert.
Am extras din ordin ce obligații are:
(12) Îndrumătorul de proiect are următoarele obligaţii:
a) face cunoscute din timp temele pentru proiectele elevilor din ultimul an ai învăţământului postliceal, precum şi competenţele care se au în vedere prin realizarea şi susţinerea proiectului, conform standardului de pregătire profesională pentru fiecare calificare profesională;
b) oferă consultanţă şi sprijin candidaţilor în alegerea temei pentru proiect;
c) recomandă bibliografia minimală, precum şi documentaţia necesară executării proiectului şi le discută în detaliu cu candidatul;
d) definitivează, împreună cu fiecare candidat al cărui proiect îl îndrumă, planul şi etapele de elaborare a proiectului, atât pentru partea practică, cât şi pentru redactarea prezentării proiectului;
e) oferă consultaţii, îndrumă şi monitorizează, pe tot parcursul realizării proiectului, progresul, precum şi modul de redactare a părţii scrise a acestuia;
f) se asigură că fiecare candidat al cărui proiect îl coordonează realizează un proiect personal şi original;
g) susţine cel puţin 5 întâlniri de monitorizare a proiectului cu fiecare candidat, conform planificării individuale, şi consemnează observaţiile pe fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale;
h) asigură primirea sprijinului necesar specific, de către eventualii candidaţi cu cerinţe educaţionale speciale, conform necesităţilor impuse de tipul de cerinţă, pe tot parcursul pregătirii şi execuţiei proiectului;
i) în vederea monitorizării proiectelor, cadrele didactice care îndrumă proiecte pot solicita conducerii unităţii/instituţiei de învăţământ organizarea unui program de consultaţii şi de către alte cadre didactice, specialişti, reprezentanţi ai partenerilor sociali etc., pentru a le facilita elevilor accesul la informaţiile necesare;
j) completează, pentru fiecare candidat monitorizat, fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale (părţile I-III), asumându-şi responsabilitatea pentru evaluarea şi pentru observaţiile consemnate.
I-o fi cerut ajutorul directoarei (vedeți pct. i) sau de ce credeți că se bagă dumneaei atât de adânc în lucrări?
Școala dvs. nu are site unde să fie prezentate informațiile de care au nevoie cei din anii terminali? Multe postliceale au afișată procedura de elaborare a proiectului de diplomă:
[ link extern ]
Aici sunt descrise, pe scurt, obligațiile de mai sus:
3.3. Coordonatorii de proiect sunt responsabili pentru:
temele propuse;
corectitudinea datelor;
ghidarea elevilor în realizarea lucrării de licenţă;
cunoaşterea şi aplicarea prezentei proceduri;
menţinerea nivelului de calitate fixat prin procedură;
întocmirea referatului de apreciere a proiectului conform prezentei proceduri.
O discuție cu coordonatorul, înainte de orice altceva ați vrea să faceți, zic eu că vă poate fi de folos ca să vă lămuriți dacă ceea ce vă cere să modificați e chiar atât de rău cum considerați dvs. O lucrare așa de mare (130 de pagini sunt multe) poate să vă scape de sub control dpdv al firului logic.