avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 599 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Drepturi studenti
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Drepturi studenti

Buna ziua! Am 44 de ani si sunt studenta in anul I la masterat (buget), Sunt curioasa de ce reducerile pentru transport CFR ( nu stiu restul) se acorda doar pana la 26 de ani. Nu este o discriminare? Eu de exemplu, n-am niciun venit in acest moment si am o fiica in intretinere, studenta in anul I. Am colegi sub varsta de 26 de ani, care sunt singuri, lucreaza, si primesc aceste reduceri. Pana la urma, ce primeaza, calitatea de student sau varsta? Pana la urma, sunt niste drepturi de care nu am beneficiat pana la 26 de ani si de care as putea beneficia acum.
Cel mai recent răspuns: adidima , utilizator 14:06, 16 Octombrie 2021
se presupune ca dupa 26 de ani, definitivezi cu scolile, treci in etapa urmatoare.
primeaza varsta si calitatea de student impreuna, , ca si dupa 30 de ani poti sa nu ai venit si nu ai nicio reducere sau sa ai mai putin de 26 de ani si sa nu fii student si nu ai reducere.
la 44 de ani, ar trebui sa aveti un venit.
Normele metodologice privind acordarea facilităților de transport intern feroviar și cu metroul pentru elevi și studenți,
art. 3
(1) Studenții români/străini, în vârstă de până la 26 de ani, care sunt prevăzuți la art. 205 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de tarif redus cu 50% la transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, în tot cursul anului calendaristic, indiferent de distanță sau de rutele călătoriilor. Studenții orfani sau proveniți din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a.
.....