Salut
Vin si eu cu o întrebare
Sunt cercetat penal după un accident rutier in care a decedat o persoana, expertiza ma scos nevinovat , acuma a ajuns dosarul la judecătorie și am făcut cerere pentru prelungirea dovezii de circulație și nu mi-o acceptat judecătorul pe motivul ca nu m-am prezentat cu cererea înainte să-mi expire dreptul de circulare , eu n-am putut ajunge deoarece nu am fost in țară și nu am știut de aceasta procedura , ce pot sa fac eu acuma sa îmi pot obține dreptul de circulație pe durata procesului ?
Depinde de unde le luati/accesati .:)
Haideti sa va arat formularile, veche si noua:
Art.49 din regulamentul de aplicare a codului rutier
Conducătorii autovehiculelor sunt obligaţi să se conformeze restricţiilor impuse de indicatorul "Limitare de viteză" pe sectoarele de drum unde acţionează, iar în următoarele situaţii să reducă viteza până la limita evitării oricărui pericol:
a) la trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată;
b) pe poduri;
c) la curbe periculoase sau lipsite de vizibilitate;
d) la trecerile la nivel peste calea ferată, prevăzute cu bariere sau semibariere;
e) la trecerea pe lângă grupuri şi coloane, indiferent dacă acestea se află în mers sau staţionează;
f) la trecerea pe lângă animale;
g) în pieţe aglomerate;
h) când se circulă din direcţie opusă tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor oprite în staţii;
i) la trecerea prin dreptul staţiilor de tramvai;
j) la depăşirea troleibuzelor şi autobuzelor oprite în staţii;
k) pe timp de ceaţă, ploi torenţiale şi ninsori abundente;
l) pe drumuri cu denivelări, pe cele alunecoase, cu polei sau zăpadă;
si art.123 din regulamentul actual
Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depășească 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara localităților, în următoarele situații:
a) la trecerea prin intersecțiile cu circulație nedirijată;
b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
c) la trecerea pe lângă grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent dacă acestea se află în mers sau staționează pe partea carosabilă a drumurilor cu o singură bandă de circulație pe sens;
d) la trecerea pe lângă animale care sunt conduse pe partea carosabilă sau pe acostament;
e) când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă;
f) pe drumuri cu denivelări, semnalizate ca atare;
g) în zona de acțiune a indicatorului de avertizare "Copii" în intervalul orar 7,00-22,00, precum și a indicatorului "Accident";
h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare și marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflați pe trotuar, în imediată apropiere a părții carosabile, intenționează să se angajeze în traversare;
i) la schimbarea direcției de mers prin viraje;
j) când vizibilitatea este sub 100 m în condiții de ceață, ploi torențiale, ninsori abundente.
Limita evitarii oricarui pericol a capatat contur si mai ales sens.
Prioritate de dreapta
Focus1
Sa ne inchipuim o localitate in care exista drumuri asfaltate si ne-asfaltate si o sumedenie de intersectii nedirijate. As dori sa va intreb cum se abordeaza ... (vezi toată discuția)