Importanta regulamentului intern.
Buna ziua, care este rolul regulamentului intern în cadrului unei companii cu 80 de angajați?! În CIM se specifica de multe ori la diferite aspecte si faptul ca se pot modifica în condițiile regulamentului intern sau a contractului colectiv de munca. Menționez faptul ca firma deține un regulament intern care aduce mai multe beneficii salariatului, dar de care salariații nu știu ( acest regulament intern nu este semnat de către salariați, ci doar de către administrator). De exemplu: în CIM a fiecărui angajat se specifica faptul ca " durata concediului de odihna este de 21 de zile lucrătoare, în raport cu durata muncii. Deasemenea, beneficiaza de un concediu suplimentar de... ( aici nu mai este scris nimic )", dar în Regulamentul intern apare și concediul de odihna în funcție de vechimea în munca: "pana în 5 ani - 21 zile lucrătoare, între 5 și 10 ani - 23 zile lucrătoare, peste 10 ani - 25 zile lucrătoare ". Menționez faptul ca toți angajații, indiferent de vechimea în munca ( sunt unele persoane cu vechime de 20 de ani numai la actualul loc de munca ), au doar 21 de zile lucrătoare pe an. Este ok acest lucru? Regulamentul intern nu produce niciun efect? Dacă nu este semnat de către angajați, este considerat nul? Dar daca aceleasi detalii despre concediul de odihna in functie de vechimea in munca sunt stipulate si in Contractul colectiv de munca, nici de acesta nu se tine cont? Are importanta doar CIM? Menționez, deasemenea, ca este vorba despre o firma în sistem privat.
Codul muncii prevede la art.243:
(1)Regulamentul intern se aduce la cunoştinţă salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.
Bună seara! Mulțumesc pentru răspuns! Din păcate, nimic din cele relatate mai sus din lege nu se aplica în cadrul acestei firme. Mulți nici nu știu ca avem un regulament intern și îți este arătat doar la multe insistente, deci varianta de a fi arata tuturor...exclusa ( valabil și în ceea ce privește CCM ). Probabil tocmai de aceea nu doresc sa știe angajații ce conțin aceste acte ( pentru ca sunt mai avantajoase decât crea ce scrie în CIM ). Dar vreau sa știu concret dacă, în cazul în care regulamentul intern aduce beneficii în plus, trebuie sa se tina cont de acel regulament sau doar de CIM semnat de fiecare angajat în parte.