concert amanat/reprogramat
Am cumparat online de pe platforma iabilet bilete la un concert de Craciun catre trebuia sa se tina pe data de 21.12.2022.
Organizatorul a amanat concertul (de Craciun) pentru data de 12 .01.2023.
Am fost instiintat de platforma iabilet ca nu pot sa imi recuperez banii pe bilet sau sa primesc voucher si au invocat legea: OUG 34/2014 litera A sau L.
Raspunsul iabilet:
"Ne pare rau insa nu va putem ajuta cu solicitarea dvs. deoarece conform termenilor si conditiilor de pe site cu care ati fost expres de acord la momentul achizitionarii biletelor, precum si a legilor in vigoare organizatorul poate refuza returnarea biletelor. Mai multe detalii gasiti mai jos.
Punem din nou accentul pe ideea ca aceasta este decizia organizatorului si NU a iabilet.ro. Noi doar intermediem vanzarea de bilete in numele acestuia, biletele fiind in totalitate ale sale.
Pentru anumite evenimente organizatorul este liber să nu permită renunţarea la bilet (anularea acestuia in orice moment). Achiziţionarea de biletele la spectacole este exceptată de la aplicarea dreptului de retragere reglementat de OUG 34/2014, în conformitate cu art. 16 lit. a) din actul normativ menţionat mai sus.
Daca evenimentul se va anula in viitor, veti primi refund pe biletele platite sau voucher, iabilet.ro urmand a va contacta in acest sens dupa ce vom primi instructiuni din partea organizatorului. Daca doriti puteti incerca sa contactati organizatorul direct.
Firma organizatoare este: - editat."
Cum trebuie sa procedez ca sa imi recuperez banii pe bilete?
Buna auser9911, si eu sunt in aceeasi situatia in legatura cu acest eveniment. am cumparat 6 bilete si nu ma pot prezenta la evenimentul reprogramat asa incat voi pierde acesti bani daca nuii recuperez cumva. Tu ai reusit sa obtii returnarea lor? Daca nu reusesc sa rezolv cat de curand, ii voi da in judecata
Buna ziua. Imi puteti spune va rog care este articolul din lege care stabileste termenul de 6 luni ("Termenul de aducere la cunostinta publicului a datei reprogramării evenimentului este de maximum 6 luni de la data încetării perioadei de suspendare a dreptului de organizare a evenimentelor.")?
Aveam bilete la un concert in mai si organizatorii nu au anuntat pana acum o noua data (au trimis mail ca va fi reprogramat cu cateva zile inainte de concert). Cum imi pot recupera banii in acest caz?
Mai exista o situatie, cazul meu - am luat bilet la Zucchero, care si-a amanat un an concertele din 2023 din Bucuresti si Cluj pe motive de sanatate, apoi am primit bilet nou pentru anul urmator si surpriza, nu s-a mai organizat deloc. Firma care s-a ocupat de concert este un no name in industrie, dar si-au ales Eventim ca partener, agentie serioasa.
In aprilie 2024 am dat mail sa intreb totusi cum recuperam banii, mi s-au cerut datele de cont caci se vor rambursa, si de atunci nu mai raspund la nimic, nu se mai poate lua legatura cu ei.
Am facut reclamatie la ANPCsi treneaza de 3 luni caci nu ii mai gasesc la sediu... :)
Asadar, dpdv legal, cand cumperi un bilet imprumuti firma cu niste bani si astepti sa primesti spectacolul peste 6luni, un an etc. Daca firma nu mai raspunde sau intra in insolventa, la revedere bani. Si ganditi-va ca e vorba de mii de oameni care ar fi venit la cele doua concerte Zucchero, iar firma tepuitoare a avut cifra de afaceri de peste 500.000 lei in anul 2022 cand s-au vandut aceste bilete.
Cel mai probabil banii miilor de platitori de bilet sunt pierduti, iar statul permite cu lejeritate furturi de o asemenea amploare.