avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1680 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Tarif transport produs defect in perioada de garantie.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Tarif transport produs defect in perioada de garantie.

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu o lamurire. Am comandat un produs online care s-a defectat in perioada de garantie. Am luat legatura cu firma de la care l-am achizitionat, mi-au acceptat produsul pentru reparare, dar ma pun pe mine sa platesc transportul produsului defectat in perioada de garantie. Am incercat sa le explic ca nu este legal asa ceva, dar sustin ca asta este politica firmei lor. Va rog sa ma ajutati cu lamurirea acestei situatii. Este legal sa imi ceara plata transportului unui produs aflat in perioada de garantie? Va rog sa imi dati si un cadru legislativ. Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 6 Iunie 2023
juridic_cas, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 07:55, 23 Iunie 2025
7 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună ziua,

Potrivit art. 12 alin. (1) lit. a) din OUG 140/2021: „Reparațiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiții: fără costuri.

Iar la art. 2 pct. 9 din OUG 140/2021 se specifică că „fără costuri” înseamnă: „fără costurile necesare suportate pentru a aduce bunurile în conformitate, în special costul expedierii prin poștă, al transportului, al forței de muncă sau al materialelor.

Prin urmare, nu este legal să vi se solicite achitarea transportului pentru repararea produsului defectat în perioada de garanție.

De asemenea, „politica firmei” nu poate fi deasupra legalității.
Multumesc pentru raspuns!O zi frumoasa!
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca sunteti persoana fizica, va puteti adresa protecției consumatorului daca si dupa ce le dati textul de lege, o vor ține tot cu politica...
Buna ziua
Dar ce se intampla in sens invers, atunci cand nu produsul a fost de vina, a fost conform la momentul livrarii dar clientul l-a stricat? Cine trebuie sa plateasca costul transportului in acest caz?
N-am gasit nimic in cadrul legal, toate referirile sunt despre protectia cumparatorului, nu si a vanzatorului de cumparatorii abuzivi...
Dacă e stricat de client se repară contra cost. Și atunci se adaugă și transportul. Până ajunge în atelier se presupune că reclamația a fost făcută cu bună credință

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reevaluare marfa-caz de garantie carabela_anca carabela_anca Ma poate ajuta cineva cu o baza legala pentru reevaluare marfa? Am marfa rezultata in urma inlocuirii unor piese defecte in caz de garantie acordata. Mai ... (vezi toată discuția)
Masina cumparata defecta de la dealer autorizat (fara garantie) Alina Postolache Alina Postolache Buna ziua! Am cumparat in data de 10 aprilie o masina de la un dealer autorizat, renumit si cu recenzii bune. Fiindca a fost prima masina cumparata de mine si ... (vezi toată discuția)
Renuntare la cumparare altex - cost retur Buna ziua, Sapt trecuta am cumparat un laptop de pe altex. M-am razgandit si am decis sa il returnez. Am completat un proces verbal de predare-primire si ... (vezi toată discuția)