Va rog sa ma ajutati cu o lamurire. Am comandat un produs online care s-a defectat in perioada de garantie. Am luat legatura cu firma de la care l-am achizitionat, mi-au acceptat produsul pentru reparare, dar ma pun pe mine sa platesc transportul produsului defectat in perioada de garantie. Am incercat sa le explic ca nu este legal asa ceva, dar sustin ca asta este politica firmei lor. Va rog sa ma ajutati cu lamurirea acestei situatii. Este legal sa imi ceara plata transportului unui produs aflat in perioada de garantie? Va rog sa imi dati si un cadru legislativ. Multumesc.
Potrivit art. 12 alin. (1) lit. a) din OUG 140/2021: „Reparațiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiții: fără costuri.”
Iar la art. 2 pct. 9 din OUG 140/2021 se specifică că „fără costuri” înseamnă: „fără costurile necesare suportate pentru a aduce bunurile în conformitate, în special costul expedierii prin poștă, al transportului, al forței de muncă sau al materialelor.”
Prin urmare, nu este legal să vi se solicite achitarea transportului pentru repararea produsului defectat în perioada de garanție.
De asemenea, „politica firmei” nu poate fi deasupra legalității.
Buna ziua
Dar ce se intampla in sens invers, atunci cand nu produsul a fost de vina, a fost conform la momentul livrarii dar clientul l-a stricat? Cine trebuie sa plateasca costul transportului in acest caz?
N-am gasit nimic in cadrul legal, toate referirile sunt despre protectia cumparatorului, nu si a vanzatorului de cumparatorii abuzivi...
Dacă e stricat de client se repară contra cost. Și atunci se adaugă și transportul. Până ajunge în atelier se presupune că reclamația a fost făcută cu bună credință